Kyllähän Jim hommat osaa!Ei mennyt Ikean lipaston kasaaminen Strömstadissa kuin Strömsössä.
Uudet säännöt voimaan RyanairillaHalpalentoyhtiö Ryanair aikoo ottaa käyttöön numeroidut ja ennakkoon määritellyt istuinpaikat kaikilla lennoilla. Asiasta kertoo Irish Times.
Tähän mennessä oman paikkansa on voinut valita etukäteen maksua vastaan tai säästää ja valita paikkansa omatoimisesti vasta koneessa. Parhaista paikoista taistelu aiheuttaa usein ruuhkia ja kyynärpäätaktiikkatilanteita halpalennoilla.
Irlantilaisyhtiön helmikuussa voimaan astuva uusi käytäntö ei suinkaan sekään ole ilmainen. Irish Timesin mukaan paikan valitseminen maksaa viisi euroa. Ne, jotka eivät halua paikastaan maksaa, saavat lentoyhtiön määrittelemän istuinpaikan päivää ennen lähtöä.
Ruumaan menevä matkalaukku 60€ -> 30€ ja tarkistuskortin tulostaminen 70€ -> 15€Monille matkailijoille hankala yhden käsimatkatavaran sääntö keventyy joulukuusta lähtien, jolloin matkalaukun lisäksi koneeseen voi ottaa myös pienen käsilaukun. Aiemmin kaikkien kädessä kulkeneiden tavaroiden on pitänyt mahtua yhteen ja samaan laukkuun – tax free -ostokset mukaan lukien.
Ryanair aikoo myös ottaa käyttöön niin kutsutut hiljaiset lennot, joiden ainoat kuulutukset koskevat turvallisuusohjeita. Hiljaisiksi lennoiksi luokitellaan ennen aamukahdeksaa tai iltayhdeksän jälkeen operoitavat lennot.
Marraskuusta lähtien lennon varanneet matkustajat voivat tehdä 24 tunnin ajan korjauksia esimerkiksi lentoreittiin ja matkustajien nimiin. Yhtiö aikoo myös laskea lentokentällä tarkistuskortin tulostamisen maksua niille matkustajille, jotka ovat tehneet check-inin lennolle verkossa. Lisälaukkujen ruumaan laittaminen lentoasemalla muuttuu niin ikään edullisemmaksi.
Asiakkaat ovat ilmeisesti alkaneet laskea ja todenneet jaskan havainnon risteilyistä olevan oikea- X on halvempi vaikka maksaa enämpi.Ruumaan menevä matkalaukku 60€ -> 30€ ja tarkistuskortin tulostaminen 70€ -> 15€
Juuri näin. Kokonaisuus ratkaisee. R-airin käyttämät kentät ovat keskimäärin kauempana kohteesta kuin muiden yhtiöiden eli siirtymiset maata pitkin maksavat. Lisäksi ihmiset keskimäärin ovat valmiita maksamaan siitä, että on olemassa jotain palvelua. R-airilla olet aivan kusessa jos joku homma menee pieleen; ei ole mitään palvelua mihin soittaa ja kysyä.Asiakkaat ovat ilmeisesti alkaneet laskea ja todenneet jaskan havainnon risteilyistä olevan oikea- X on halvempi vaikka maksaa enämpi.
Tuo on huononnus, koska enää ei voi kiilaamalla varmistaa itselleen ikkunapaikkaa. Pirkkalassa on aina sellainen kätevä sivujono josta pääsee niiden isommassa aulassa odottavien ohi. Huvittavaa on, että joka kerta joku priority passin ostanut havahtuu etuoikeuteensa siellä porukan takana siinä vaiheessa, kun koneeseen nousu on jo alkanut. Se on myöhäistä silloin. Olen monesti ollut koneessa ennen tuollaisen lapun ostanutta vaikken itse ylimääräisiä maksele.Mä kävin runkkuairilla pari viikkoa sitten Lontoossa. Paikan valkkaaminen nettitsekkauksessa maksoi 10 euroa (siis 5 euroa suuntaansa). Eli ei toi nyt kamalan iso helpotus ole. Tosin muistelen, että tuo on joskus maksanut enemmänkin.
Niin ja tuonne Lontooseen mennessäkin aikataulut on sellaiset, että joutuu saapuessa ja lähtiessä yöpymään lentokenttähotellissa, jos ei kiinnosta yötä myöten kaupungilla huinia.Juuri näin. Kokonaisuus ratkaisee. R-airin käyttämät kentät ovat keskimäärin kauempana kohteesta kuin muiden yhtiöiden eli siirtymiset maata pitkin maksavat.
Toi toiminta R-airin kanssa Pirkkalassa huikeine terminaaleineen ja koneen 20 minuutin pysähtymisineen muistuttaa muutenkin paljon enemmän toimintaa linja-autoasemalla ja bussissa kuin mitään lentomatkustamistaTuo on huononnus, koska enää ei voi kiilaamalla varmistaa itselleen ikkunapaikkaa. Pirkkalassa on aina sellainen kätevä sivujono josta pääsee niiden isommassa aulassa odottavien ohi. Huvittavaa on, että joka kerta joku priority passin ostanut havahtuu etuoikeuteensa siellä porukan takana siinä vaiheessa, kun koneeseen nousu on jo alkanut. Se on myöhäistä silloin. Olen monesti ollut koneessa ennen tuollaisen lapun ostanutta vaikken itse ylimääräisiä maksele.
Pikkujuttuja. Äkkiäkös sitä matkasuunnitelmaans' muuttaa, kun kerran halvalla pääsee.Rajoittavana tekijänä tietenkin se, että Norski ei lennä aina sinne mihin haluaisin mennä....
No juuri näin. Palatessa piti kokea hotellikuolema siellä Stansteadissä. Ja mikään ei ole niin paha kuin lentokenttähotellikuolema...Niin ja tuonne Lontooseen mennessäkin aikataulut on sellaiset, että joutuu saapuessa ja lähtiessä yöpymään lentokenttähotellissa, jos ei kiinnosta yötä myöten kaupungilla huinia.
Mutta pitäiskö lentomatkustamisen olla erilaista kuin toiminta linja-autoasemalla ja bussissa? Siis jos hinnat on samaa luokkaa ja matka lyhyt.Toi toiminta R-airin kanssa Pirkkalassa huikeine terminaaleineen ja koneen 20 minuutin pysähtymisineen muistuttaa muutenkin paljon enemmän toimintaa linja-autoasemalla ja bussissa kuin mitään lentomatkustamista![]()
Meikäläisen matkustus on kyllä siirtynyt yhä enemmän tähän suuntaan. Ennalta suunniteltu matkakohde saattaa vaihtua lentoa varatessa ja joskus lentojen varausta aloittaessa ei ole vielä ajatuskaan tulevasta matkakohteesta.Äkkiäkös sitä matkasuunnitelmaans' muuttaa, kun kerran halvalla pääsee.
Esimerkiksi Euroopan sisäisessä syöttöliikenteessä kapearunkoisilla lennokeilla ei välttämättä. Nuo r-airin ongelmat on niissä piilokustannuksissa jotka syntyvät sen todellisen lähtöpisteen ja kohteen välille.Mutta pitäiskö lentomatkustamisen olla erilaista kuin toiminta linja-autoasemalla ja bussissa? Siis jos hinnat on samaa luokkaa ja matka lyhyt.
No eihän se terminaali kieltämättä parhaimmille linja-autoasemillekaan pärjää. Piilokustannuksia mulle ei Ryanairilla ole tullut, parin euron luottokorttimaksu ainoa mikä lipun hintaan lisätty. Mutta se lennon varaaminen on kyllä melkoinen huumoripläjäys. Apinaa yritetään koijata joka välissä. Tosin jos Ryanair nyt lähestyy systeemeissään muita yhtiöitä niin aiemmin on muut yhtiöt lähestyneet Ryanairia.Esimerkiksi Euroopan sisäisessä syöttöliikenteessä kapearunkoisilla lennokeilla ei välttämättä. Nuo r-airin ongelmat on niissä piilokustannuksissa jotka syntyvät sen todellisen lähtöpisteen ja kohteen välille.
Lähinnä tuo kuvaukseni Pirkkalan kentän atmosfääristä oli tarkoitettu huvittaviksi, mutta olen ollut huumorissa aiemminkin huono![]()
Tarkoitin piilokustannuksilla erityisesti niitä kustannuksia jotka aiheutuvat siitä, että R-airin kentät ovat kaukana suurista kohdekaupungeista ja ihmiset eivät osaa laskea, että rahaa palaa matkustamiseen lentokentältä itse kohteeseen. Tämä on toki tapauskohtaista eikä tunnu kaikilla, mutta keskimäärin noin.Piilokustannuksia mulle ei Ryanairilla ole tullut, parin euron luottokorttimaksu ainoa mikä lipun hintaan lisätty.
Niin niin joo, aivan. Näinhän se on, maakuljetukset pitää ottaa huomioon ja joutuuko kolmen matkapäivän reissulla olemaan hotellissa 2, 3 vai 4 yötä.Tarkoitin piilokustannuksilla erityisesti niitä kustannuksia jotka aiheutuvat siitä, että R-airin kentät ovat kaukana suurista kohdekaupungeista ja ihmiset eivät osaa laskea, että rahaa palaa matkustamiseen lentokentältä itse kohteeseen. Tämä on toki tapauskohtaista eikä tunnu kaikilla, mutta keskimäärin noin.