Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Ei mennyt Ikean lipaston kasaaminen Strömstadissa kuin Strömsössä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Ryanair alkaa siirtyä muiden lentoyhtiöiden käytäntöihin tuloksen huononnuttua:

Ryanair siirtyy numeroituihin istuinpaikkoihin

Halpalentoyhtiö Ryanair aikoo ottaa käyttöön numeroidut ja ennakkoon määritellyt istuinpaikat kaikilla lennoilla. Asiasta kertoo Irish Times.

Tähän mennessä oman paikkansa on voinut valita etukäteen maksua vastaan tai säästää ja valita paikkansa omatoimisesti vasta koneessa. Parhaista paikoista taistelu aiheuttaa usein ruuhkia ja kyynärpäätaktiikkatilanteita halpalennoilla.

Irlantilaisyhtiön helmikuussa voimaan astuva uusi käytäntö ei suinkaan sekään ole ilmainen. Irish Timesin mukaan paikan valitseminen maksaa viisi euroa. Ne, jotka eivät halua paikastaan maksaa, saavat lentoyhtiön määrittelemän istuinpaikan päivää ennen lähtöä.
Uudet säännöt voimaan Ryanairilla

Monille matkailijoille hankala yhden käsimatkatavaran sääntö keventyy joulukuusta lähtien, jolloin matkalaukun lisäksi koneeseen voi ottaa myös pienen käsilaukun. Aiemmin kaikkien kädessä kulkeneiden tavaroiden on pitänyt mahtua yhteen ja samaan laukkuun – tax free -ostokset mukaan lukien.

Ryanair aikoo myös ottaa käyttöön niin kutsutut hiljaiset lennot, joiden ainoat kuulutukset koskevat turvallisuusohjeita. Hiljaisiksi lennoiksi luokitellaan ennen aamukahdeksaa tai iltayhdeksän jälkeen operoitavat lennot.

Marraskuusta lähtien lennon varanneet matkustajat voivat tehdä 24 tunnin ajan korjauksia esimerkiksi lentoreittiin ja matkustajien nimiin. Yhtiö aikoo myös laskea lentokentällä tarkistuskortin tulostamisen maksua niille matkustajille, jotka ovat tehneet check-inin lennolle verkossa. Lisälaukkujen ruumaan laittaminen lentoasemalla muuttuu niin ikään edullisemmaksi.
Ruumaan menevä matkalaukku 60€ -> 30€ ja tarkistuskortin tulostaminen 70€ -> 15€
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ruumaan menevä matkalaukku 60€ -> 30€ ja tarkistuskortin tulostaminen 70€ -> 15€
Asiakkaat ovat ilmeisesti alkaneet laskea ja todenneet jaskan havainnon risteilyistä olevan oikea- X on halvempi vaikka maksaa enämpi.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Mä kävin runkkuairilla pari viikkoa sitten Lontoossa. Paikan valkkaaminen nettitsekkauksessa maksoi 10 euroa (siis 5 euroa suuntaansa). Eli ei toi nyt kamalan iso helpotus ole. Tosin muistelen, että tuo on joskus maksanut enemmänkin.

Itse olen pyrkinyt välttämään tuota runkkuairia, mutta nyt oli pakko nöyrtyä kun piti päästä kaverin kanssa samalle lennolle.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Asiakkaat ovat ilmeisesti alkaneet laskea ja todenneet jaskan havainnon risteilyistä olevan oikea- X on halvempi vaikka maksaa enämpi.
Juuri näin. Kokonaisuus ratkaisee. R-airin käyttämät kentät ovat keskimäärin kauempana kohteesta kuin muiden yhtiöiden eli siirtymiset maata pitkin maksavat. Lisäksi ihmiset keskimäärin ovat valmiita maksamaan siitä, että on olemassa jotain palvelua. R-airilla olet aivan kusessa jos joku homma menee pieleen; ei ole mitään palvelua mihin soittaa ja kysyä.

Jos puhutaan "halpalentoyhtiöistä" niin oman listani kärjessä on Norwegian. Palvelu on hyvää ja kaiken hyvän lisäksi koneissa on nettiyhteydet. Rajoittavana tekijänä tietenkin se, että Norski ei lennä aina sinne mihin haluaisin mennä....
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Mä kävin runkkuairilla pari viikkoa sitten Lontoossa. Paikan valkkaaminen nettitsekkauksessa maksoi 10 euroa (siis 5 euroa suuntaansa). Eli ei toi nyt kamalan iso helpotus ole. Tosin muistelen, että tuo on joskus maksanut enemmänkin.
Tuo on huononnus, koska enää ei voi kiilaamalla varmistaa itselleen ikkunapaikkaa. Pirkkalassa on aina sellainen kätevä sivujono josta pääsee niiden isommassa aulassa odottavien ohi. Huvittavaa on, että joka kerta joku priority passin ostanut havahtuu etuoikeuteensa siellä porukan takana siinä vaiheessa, kun koneeseen nousu on jo alkanut. Se on myöhäistä silloin. Olen monesti ollut koneessa ennen tuollaisen lapun ostanutta vaikken itse ylimääräisiä maksele.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Juuri näin. Kokonaisuus ratkaisee. R-airin käyttämät kentät ovat keskimäärin kauempana kohteesta kuin muiden yhtiöiden eli siirtymiset maata pitkin maksavat.
Niin ja tuonne Lontooseen mennessäkin aikataulut on sellaiset, että joutuu saapuessa ja lähtiessä yöpymään lentokenttähotellissa, jos ei kiinnosta yötä myöten kaupungilla huinia.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tuo on huononnus, koska enää ei voi kiilaamalla varmistaa itselleen ikkunapaikkaa. Pirkkalassa on aina sellainen kätevä sivujono josta pääsee niiden isommassa aulassa odottavien ohi. Huvittavaa on, että joka kerta joku priority passin ostanut havahtuu etuoikeuteensa siellä porukan takana siinä vaiheessa, kun koneeseen nousu on jo alkanut. Se on myöhäistä silloin. Olen monesti ollut koneessa ennen tuollaisen lapun ostanutta vaikken itse ylimääräisiä maksele.
Toi toiminta R-airin kanssa Pirkkalassa huikeine terminaaleineen ja koneen 20 minuutin pysähtymisineen muistuttaa muutenkin paljon enemmän toimintaa linja-autoasemalla ja bussissa kuin mitään lentomatkustamista :p
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Niin ja tuonne Lontooseen mennessäkin aikataulut on sellaiset, että joutuu saapuessa ja lähtiessä yöpymään lentokenttähotellissa, jos ei kiinnosta yötä myöten kaupungilla huinia.
No juuri näin. Palatessa piti kokea hotellikuolema siellä Stansteadissä. Ja mikään ei ole niin paha kuin lentokenttähotellikuolema...
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Toi toiminta R-airin kanssa Pirkkalassa huikeine terminaaleineen ja koneen 20 minuutin pysähtymisineen muistuttaa muutenkin paljon enemmän toimintaa linja-autoasemalla ja bussissa kuin mitään lentomatkustamista :p
Mutta pitäiskö lentomatkustamisen olla erilaista kuin toiminta linja-autoasemalla ja bussissa? Siis jos hinnat on samaa luokkaa ja matka lyhyt.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Äkkiäkös sitä matkasuunnitelmaans' muuttaa, kun kerran halvalla pääsee.
Meikäläisen matkustus on kyllä siirtynyt yhä enemmän tähän suuntaan. Ennalta suunniteltu matkakohde saattaa vaihtua lentoa varatessa ja joskus lentojen varausta aloittaessa ei ole vielä ajatuskaan tulevasta matkakohteesta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Mutta pitäiskö lentomatkustamisen olla erilaista kuin toiminta linja-autoasemalla ja bussissa? Siis jos hinnat on samaa luokkaa ja matka lyhyt.
Esimerkiksi Euroopan sisäisessä syöttöliikenteessä kapearunkoisilla lennokeilla ei välttämättä. Nuo r-airin ongelmat on niissä piilokustannuksissa jotka syntyvät sen todellisen lähtöpisteen ja kohteen välille.

Lähinnä tuo kuvaukseni Pirkkalan kentän atmosfääristä oli tarkoitettu huvittaviksi, mutta olen ollut huumorissa aiemminkin huono :p
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Esimerkiksi Euroopan sisäisessä syöttöliikenteessä kapearunkoisilla lennokeilla ei välttämättä. Nuo r-airin ongelmat on niissä piilokustannuksissa jotka syntyvät sen todellisen lähtöpisteen ja kohteen välille.

Lähinnä tuo kuvaukseni Pirkkalan kentän atmosfääristä oli tarkoitettu huvittaviksi, mutta olen ollut huumorissa aiemminkin huono :p
No eihän se terminaali kieltämättä parhaimmille linja-autoasemillekaan pärjää. Piilokustannuksia mulle ei Ryanairilla ole tullut, parin euron luottokorttimaksu ainoa mikä lipun hintaan lisätty. Mutta se lennon varaaminen on kyllä melkoinen huumoripläjäys. Apinaa yritetään koijata joka välissä. Tosin jos Ryanair nyt lähestyy systeemeissään muita yhtiöitä niin aiemmin on muut yhtiöt lähestyneet Ryanairia.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Piilokustannuksia mulle ei Ryanairilla ole tullut, parin euron luottokorttimaksu ainoa mikä lipun hintaan lisätty.
Tarkoitin piilokustannuksilla erityisesti niitä kustannuksia jotka aiheutuvat siitä, että R-airin kentät ovat kaukana suurista kohdekaupungeista ja ihmiset eivät osaa laskea, että rahaa palaa matkustamiseen lentokentältä itse kohteeseen. Tämä on toki tapauskohtaista eikä tunnu kaikilla, mutta keskimäärin noin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Tarkoitin piilokustannuksilla erityisesti niitä kustannuksia jotka aiheutuvat siitä, että R-airin kentät ovat kaukana suurista kohdekaupungeista ja ihmiset eivät osaa laskea, että rahaa palaa matkustamiseen lentokentältä itse kohteeseen. Tämä on toki tapauskohtaista eikä tunnu kaikilla, mutta keskimäärin noin.
Niin niin joo, aivan. Näinhän se on, maakuljetukset pitää ottaa huomioon ja joutuuko kolmen matkapäivän reissulla olemaan hotellissa 2, 3 vai 4 yötä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös