"Apinakin osaisi ajaa nykyistä F1-autoa" Totesi Lauda ennen kuin kävi spinnailemassa Jaguarilla pääsemättä yhtäkään ehjää kierrosta.autoilla jotka on kuuleman mukaan liian helppoja ajaa.
"Apinakin osaisi ajaa nykyistä F1-autoa" Totesi Lauda ennen kuin kävi spinnailemassa Jaguarilla pääsemättä yhtäkään ehjää kierrosta.autoilla jotka on kuuleman mukaan liian helppoja ajaa.
Tais se päästä muutaman ehjän kierroksen, kun ajankin sai tauluun. http://plus.autosport.com/premium/feature/5523/the-last-time-lauda-drove-an-f1-car/ Ja tästä ajelustahan on yli 10 vuotta aikaa, eli autot on muuttuneet aika paljon nykypäiväksi."Apinakin osaisi ajaa nykyistä F1-autoa" Totesi Lauda ennen kuin kävi spinnailemassa Jaguarilla pääsemättä yhtäkään ehjää kierrosta.
No sieltä löytyikin faktaa mitä en pikagooglettamisella löytänyt. Kiitoksia.Tais se päästä muutaman ehjän kierroksen, kun ajankin sai tauluun. http://plus.autosport.com/premium/feature/5523/the-last-time-lauda-drove-an-f1-car/ Ja tästä ajelustahan on yli 10 vuotta aikaa, eli autot on muuttuneet aika paljon nykypäiväksi.
Epäilyksettä kokeneelle kuljettajalle testeissä ajaminen on helppoa. Tuskin ne silti kilpailussa ajettavaksi kenenkään mielestä liian helppoja ovat.Salohan totesi Ferrari-testinsä jälkeen, että nykyautot olivat aika helppoja ajaa.
Kyllä, eikä yhtään helpompaan suuntaan. Lisää vain huomioon otettavia asioita on tullut.Ja tästä ajelustahan on yli 10 vuotta aikaa, eli autot on muuttuneet aika paljon nykypäiväksi.
Kyllähän sen juu tiellä varmasti pystyy pitämään Salon suht tuoreella kokemuksella, mutta kilpailukykyisyys onkin sitten toinen juttu.Salohan totesi Ferrari-testinsä jälkeen, että nykyautot olivat aika helppoja ajaa.
Mikä siinä tehossa niin valtavasti viehättää? Nykyään vähemmällä teholla mennäään lujempaa sekuntikaupalla ja se on helpompaa? Väitän sen olevan vaikeampaa reaktioaikojen takia. F1-historian tehokkaimmat autot olisivat GP2:ta hitaampia selvällä marginaalilla. Puhutaan luultavasti yli 10 sekunnista.No onhan se nyt kaiken järjen mukaan helpompaa ajaa kun on valtava määrä downforcea ja tehot tuntuu laskevan vuosi vuodelta,
Ohitusnappeja on ollut myös edellisellä turbokaudella ja muutenkin. Slikseistä puhumattakaan.siihen vielä päälle sliksit ja "läpyskävaihteet". Sitten kun ohikin pääsee suoralla nappia painamalla. Pari olennaista nappulaa ratissa, muista napeista ei tarvitse välittää kun inssi kertoo kumminkin.
Eikö Nyky-Kimi sitten täytä positiivisen persoonan määritelmää? Kv. suosiostahan jotain tällaista voisi olettaa.Näyttäs, että kun puhutaan suurista persoonista: Montoya, Schumacer, Senna jne. niin tarkoitetaan yhtä kuin kusipäisyyttä ja häikäilemättömyyttä. Onhan niitä positiivisiakin persoonia olemassa, mutta se ei ehkä ole niin kiinnostavaa vissiin.
No lähinnä silloin kehutaan persoonaa, kun laukoo jotain tylyä tiimiradiossa tai sitä kuuluisaa "ei kiinnosta" lausetta haastattelijalle.Eikö Nyky-Kimi sitten täytä positiivisen persoonan määritelmää? Kv. suosiostahan jotain tällaista voisi olettaa.
Ei. Kimi ei missään nimessä ole positiivinen persoona, julkisessa mielessä. Ja suosio ei tietenkään ole tälle mikään mittari, kuten esim. juuri Schumi ja Senna osoittavat.Eikö Nyky-Kimi sitten täytä positiivisen persoonan määritelmää? Kv. suosiostahan jotain tällaista voisi olettaa.
Nyt et ymmärrä asiaa olleenkaan. Kukaan ei puhunut järkevyydestä vaan siitä tosiasiasta, että Kimi on negatiivinen julkinen persoona. Hänen perusvireensä on torjuva ja välttelevä ulkoisia elementtejä kohtaan. On ihan yhdentekevää tässä yhteydessä, onko tuo kenenkin mielestä fiksua vai ei. Se on eri keskustelu.Siis Kimin suhtautuminenhan on "negatiivinen" vain ulkomaan pellejen mielestä jotka ymmärtävät vain suu vaahdossa ja kädet heiluen suoritetun ns. small talkin jossa kaikki on hienoa ja kaikkea "rakastetaan".
Kliininen asioiden tarkkailu ja verbaalisesti puuttuminen siihen vain tilanteen ehdottomasti vaatiessa on paljon terveempi lähestymistapa, asia jonka me hyvin täällä järkiperäisen ajattelun kehdossa ymmärrämme.
Ei voi sanoa, että vanhat starat olisivat hukassa nykyautojen kanssa. Kyllä hekin ne haldaisivat. Ei mitään epäilystä.Kyllä, eikä yhtään helpompaan suuntaan. Lisää vain huomioon otettavia asioita on tullut.
Olisi liikaa väittää, ettei menneiden vuosikymmenien kuskit olisi kyenneet omaksumaan sitä määrää kaikkea tarvittavaa tietoa mitä nykykuski tarvitsee, jos saisivat harjoitella yhtä paljon, mutta haasteet nykyään ovat kovin toisenlaiset. Kovia olivat he silloin siinä mitä heiltä vaadittiin, mutta kovia ovat nämä nykyiset nyt siinä, mitä puolestaan heiltä tarvitaan. Ei todellakaan apina pystyisi siihen, kun menee noviiseiltakin vähän aikaa homman opetteluun ja vanhat mestarit olisivat ihan hukassa nykyautolla.
Kyllähän sen juu tiellä varmasti pystyy pitämään Salon suht tuoreella kokemuksella, mutta kilpailukykyisyys onkin sitten toinen juttu.
Heh, olenpas kuullut sellaisenkin viittauksen naiselta kuin "Kimi on miespuolinen sanna-raipe".Nyt et ymmärrä asiaa olleenkaan. Kukaan ei puhunut järkevyydestä vaan siitä tosiasiasta, että Kimi on negatiivinen julkinen persoona. Hänen perusvireensä on torjuva ja välttelevä ulkoisia elementtejä kohtaan. On ihan yhdentekevää tässä yhteydessä, onko tuo kenenkin mielestä fiksua vai ei. Se on eri keskustelu.
No onko se sitten niin hienoa katsella hiljaisia ja tehottomia kuin kiskoilla meneviä autoja. Meikäläiselle on ihan sama kuinka paljon ne kierrosajat hidastuu. Tehoa lisää, aerodynaamiikkaa pois sitten ei tarvitse katsella enää mitään keinotekoisia ohituksia.Mikä siinä tehossa niin valtavasti viehättää? Nykyään vähemmällä teholla mennäään lujempaa sekuntikaupalla ja se on helpompaa? Väitän sen olevan vaikeampaa reaktioaikojen takia. F1-historian tehokkaimmat autot olisivat GP2:ta hitaampia selvällä marginaalilla. Puhutaan luultavasti yli 10 sekunnista.
Kaikki, kyse olisi vain siitä millä vauhdilla. Entisajan autot eivät hallintalaitteiden osalta poikenneet kovin paljon niistä, joita normaalissa tieliikenteessä ajetaan, mitä nyt vaihdekeppi liikkui eri tavalla. Nykyaikaista nappulaformulaa ei osaamaton saisi liikkeelle.Ei voi sanoa, että vanhat starat olisivat hukassa nykyautojen kanssa. Kyllä hekin ne haldaisivat. Ei mitään epäilystä.
Vastavuoroisesti voisi kysyä: kuinka moni nykykuskeista pystyisi vetämään Monacon läpi keppivaihteisella autolla.
Samaa mieltä sataprosenttisesti. Tekniikka ja teknologia menevät eteenpäin. Sille ei kukaan voi mitään. Inssit ja suunnittelijat kehittävät jatkuvasti uusia jippoja. Ja niiden tarkoitus on kai nimenomaan helpottaa kuljettajan duunia.No onko se sitten niin hienoa katsella hiljaisia ja tehottomia kuin kiskoilla meneviä autoja. Meikäläiselle on ihan sama kuinka paljon ne kierrosajat hidastuu. Tehoa lisää, aerodynaamiikkaa pois sitten ei tarvitse katsella enää mitään keinotekoisia ohituksia.
Tietysti jos on joku uuden teknologian ystävä niin on varmaan mielissään F1:sten nykyisestä suunnasta. Le Mansissa nämä.
Väittäisin että insinöörien tekemän kehitystyön ykkösprioriteetti ei ole helpottaa kuljettajan duunia, vaan nopeuttaa kierrosaikoja.Samaa mieltä sataprosenttisesti. Tekniikka ja teknologia menevät eteenpäin. Sille ei kukaan voi mitään. Inssit ja suunnittelijat kehittävät jatkuvasti uusia jippoja. Ja niiden tarkoitus on kai nimenomaan helpottaa kuljettajan duunia.
Samat hahmot näyttää aina huutelevan sekä sen puolesta, että formuöoiden pitäisi olla uusien keksintöjen koeaboratorio, mutta samanaikaiseati hirttäytyä kivikautiseen teknologiaan. Jos aina olisi vain nojattu vanhassa vara parempi teknologiaan niin mitään "supermaagista" turbokautta ei koskaan olisi tullut ja kaikki ajelesivat vieläkin jollain DFV:llä...No onko se sitten niin hienoa katsella hiljaisia ja tehottomia kuin kiskoilla meneviä autoja. Meikäläiselle on ihan sama kuinka paljon ne kierrosajat hidastuu. Tehoa lisää, aerodynaamiikkaa pois sitten ei tarvitse katsella enää mitään keinotekoisia ohituksia.
Tietysti jos on joku uuden teknologian ystävä niin on varmaan mielissään F1:sten nykyisestä suunnasta. Le Mansissa nämä.
Ajaminen on helppoa sen takia että radat on muuttuneet sellaisiksi että virheistä ei rangaista kunnolla. Se on vienyt tuosta hommasta hohdon. Ajat pitkäksi niin kurvailet siellä hetken pitkin turva-alueita ja takaisin radalle. En tarkoita että ratavallien pitäisi enää tappaa kuskeja niinkuin ennen, mutta se on selvää että jos ulosajosta edes suunnilleen aina seuraisi keskeytys niin se laittaisi kuskit kunnolla järjestykseen. Kuka osaa, kuka uskaltaa otta ariskejä, mutta ei ota liian tyhmiä riskejä tai ainakaan aja kovempaa kuin osaa.Tais se päästä muutaman ehjän kierroksen, kun ajankin sai tauluun. http://plus.autosport.com/premium/feature/5523/the-last-time-lauda-drove-an-f1-car/ Ja tästä ajelustahan on yli 10 vuotta aikaa, eli autot on muuttuneet aika paljon nykypäiväksi.
Salohan totesi Ferrari-testinsä jälkeen, että nykyautot olivat aika helppoja ajaa.