#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

oneone

Member
Liittynyt
26.1.2011
Viestit
14
Ei kyllä kelpaa forumin tohtoreille tuollainen helppo selitys. Veikkaan että joku siellä nyt yhdistää tuon jollakin tavalla Schumin onnettomuuteen.
Joo, aika hauskoja tulkintoja yksittäisestä hetkestä. Itse veikkaan että Kimi on dokannut koko lomansa, maksaan sattuu niin että testit on pilalla... :nope: Ei mutta eikös toi nyt vaan pidä haalaria ylhäällä ettei berberi vilku.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ei kyllä kelpaa forumin tohtoreille tuollainen helppo selitys. Veikkaan että joku siellä nyt yhdistää tuon jollakin tavalla Schumin onnettomuuteen.
Pitäisi saada äänitallenne tarkempaan anaali-sointiin.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Vasemmanpuoleisessa kuvassa näyttäis että Kimi tilaa vielä yhen kierroksen valkovenäläisiä. Toisessa kuvassa raapii takapuoltaan.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Viimeksi muokattu:

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Kai päiväkirja on jo täynnä Kimin uusia promokuvia
Ei ole. mutta Kimi on vieressäni kyllä muuten <3 Juuri tuossa Dome lähti pois ja ajateltiin ruveta hieromaan toistemme jalkapohjia. Haluatko tulla mukaan ? mahtuu kyllä
 

K1M1

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
117
Vähän kyllä näyttää huolestuttavalta Kimin kannalta nämä uudet autot. Kimin on/off-ajotyyli ei ole kovin optimaalinen ja se on hyvin virheherkkä ajotapa nykyautoille.

Tästä nähtiin jo esimerkki bahrainissa kun Kimi ajoi mutkan jälkeisellä suoralla ulos. Kun esimerkiksi Hamilton ajaa kurvin siten, että minimoi jarrutusajan ja liu-uttaa auton mutkan läpi ja avaa kaasun mutkan jälkeen, niin kierrokset eivät tipu niin alas. Kun taas Kimi jarruttaa erittäin voimakkaasti vielä mutkaan mentäessä, nopeus tippuu alemmaksi kuin hamiltonilla, mutta kaasu avataan aikaisemmin. Lisääntyneen väännön ja turbon vuoksi auto lähtee erittäin helposti käsistä tällaisella ajotyylillä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Ainakin jossain uutisessa sanottiin, että tuo ulosajo ei ollut Kimin oma moka vaan ERS vian tms. takia lähti hallitsemattomaan sladiin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tästä nähtiin jo esimerkki bahrainissa kun Kimi ajoi mutkan jälkeisellä suoralla ulos. Kun esimerkiksi Hamilton ajaa kurvin siten, että minimoi jarrutusajan ja liu-uttaa auton mutkan läpi ja avaa kaasun mutkan jälkeen, niin kierrokset eivät tipu niin alas. Kun taas Kimi jarruttaa erittäin voimakkaasti vielä mutkaan mentäessä, nopeus tippuu alemmaksi kuin hamiltonilla, mutta kaasu avataan aikaisemmin. Lisääntyneen väännön ja turbon vuoksi auto lähtee erittäin helposti käsistä tällaisella ajotyylillä.
:doubtful: Kyllähän se on Hamilton, joka terävää mutkaa harrastaa. Näinhän mm. Kovalainen aikanaan mclarenilla vertaili omaa ja Hamiltonin ajotyylejä. Olen myös ollut siinä käsityksessä, että myös Räikkönen kuuluu pyöreää linjaa ajaviin. Eli tekee mutkasta hieman pidemmän, mut tasaisemmalla vauhdilla. Hamilton tekee mutkasta lyhyen, mut joutuu jarruttaan tiukemmin, kääntää ja avaa kaasun aiemmin.

tässä aiheesta: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2012/11/1658219/onko-suomalaisilla-f1-kuskeilla-oma-erityinen-ajotyyli
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vähän kyllä näyttää huolestuttavalta Kimin kannalta nämä uudet autot. Kimin on/off-ajotyyli ei ole kovin optimaalinen ja se on hyvin virheherkkä ajotapa nykyautoille.

Tästä nähtiin jo esimerkki bahrainissa kun Kimi ajoi mutkan jälkeisellä suoralla ulos. Kun esimerkiksi Hamilton ajaa kurvin siten, että minimoi jarrutusajan ja liu-uttaa auton mutkan läpi ja avaa kaasun mutkan jälkeen, niin kierrokset eivät tipu niin alas. Kun taas Kimi jarruttaa erittäin voimakkaasti vielä mutkaan mentäessä, nopeus tippuu alemmaksi kuin hamiltonilla, mutta kaasu avataan aikaisemmin. Lisääntyneen väännön ja turbon vuoksi auto lähtee erittäin helposti käsistä tällaisella ajotyylillä.
Siis mitä ihmeen tuubaa tää on? Jos ei asiasta tiedä hölkäsen pöläystä, niin kannattaa olla mieluummin hiljaa. Tuossa ei ole oikeastaan mikään kohta oikein.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Vähän kyllä näyttää huolestuttavalta Kimin kannalta nämä uudet autot. Kimin on/off-ajotyyli ei ole kovin optimaalinen ja se on hyvin virheherkkä ajotapa nykyautoille.

Tästä nähtiin jo esimerkki bahrainissa kun Kimi ajoi mutkan jälkeisellä suoralla ulos. Kun esimerkiksi Hamilton ajaa kurvin siten, että minimoi jarrutusajan ja liu-uttaa auton mutkan läpi ja avaa kaasun mutkan jälkeen, niin kierrokset eivät tipu niin alas. Kun taas Kimi jarruttaa erittäin voimakkaasti vielä mutkaan mentäessä, nopeus tippuu alemmaksi kuin hamiltonilla, mutta kaasu avataan aikaisemmin. Lisääntyneen väännön ja turbon vuoksi auto lähtee erittäin helposti käsistä tällaisella ajotyylillä.
Faktat ja johtopäätöset ovat tässä mielestäni täysin väärin. Käsittääkseni Kimi ajotyyli on melko pehmeä ja dynaaminen, joka juurikin voi olla hyödyksi tällä kaudella.
 

K1M1

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
117
Faktat ja johtopäätöset ovat tässä mielestäni täysin väärin. Käsittääkseni Kimi ajotyyli on melko pehmeä ja dynaaminen, joka juurikin voi olla hyödyksi tällä kaudella.
Kimihän tykkää aja yliohjautuvaa autoa. Kimin ajotyyliin kuuluu että mutkasta ulostullessa rajoja haetaan kaasunkäytöllä ja tämä näkyy kisoissa perän lipsumisena, joita nähtiin viime kaudellakin joka kisassa. Nyt muuttuneiden sääntöjen vuoksi autot pyrkivät entisestään kiihdyttäessä menettämään takapään pitoa. Niin eihän tällaisella ajotavalla ainakaan hyötyä saada, päinvastoin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kimihän tykkää aja yliohjautuvaa autoa. Kimin ajotyyliin kuuluu että mutkasta ulostullessa rajoja haetaan kaasunkäytöllä ja tämä näkyy kisoissa perän lipsumisena, joita nähtiin viime kaudellakin joka kisassa. Nyt muuttuneiden sääntöjen vuoksi autot pyrkivät entisestään kiihdyttäessä menettämään takapään pitoa. Niin eihän tällaisella ajotavalla ainakaan hyötyä saada, päinvastoin.
Ihan joka kisassako nähtiin? Myös australiassa jossa Kimi lotuksen inssien mukaan ei kertaakaan menettänyt pitoa kisan aikana. Fail try again.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kimihän tykkää aja yliohjautuvaa autoa. Kimin ajotyyliin kuuluu että mutkasta ulostullessa rajoja haetaan kaasunkäytöllä ja tämä näkyy kisoissa perän lipsumisena, joita nähtiin viime kaudellakin joka kisassa.
Siis jokainen kuski pyrkii käyttämään niin paljon kaasua kuin se on mahdollista mutkan ulostulossa, se kuinka paljon sitä pystyy tekemään, riippuu auton ominaisuuksista. Pidon rajamailla pyritään ajamaan kiihdyttäessä, häviää paljon aikaa, jos tuota ei tee. Red Bullin ylivoima on paljolti johtunut siitä, että autolla on aiemmin pystynyt ajamaan suuremmalla kaasulla mutkan ulostulossa.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kimihän tykkää aja yliohjautuvaa autoa. Kimin ajotyyliin kuuluu että mutkasta ulostullessa rajoja haetaan kaasunkäytöllä ja tämä näkyy kisoissa perän lipsumisena, joita nähtiin viime kaudellakin joka kisassa. Nyt muuttuneiden sääntöjen vuoksi autot pyrkivät entisestään kiihdyttäessä menettämään takapään pitoa. Niin eihän tällaisella ajotavalla ainakaan hyötyä saada, päinvastoin.
Kimin ajotyyliin kuuluu hakea rajoja näppituntumalla, sormilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös