Joppe_001
Well-known member
Vakiosijoitus meinaa sitä, että pitää olla 10 parhaan joukossa kahtena vuotena kolmesta. Palkintorahapotti jaetaan kahtia: toinen puoli jaetaan tasan top 10:n kesken, ja näihin rahoihin kiinnipääsemisen edellytyksenä on tuo "vakiosijoitus". Toinen puoli jaetaan valmistajien mm-sarjan sijoitusten mukaan. Mestarille eniten, kymmenennelle vähiten.10. Marussia ei pääse kuittaamaan kymmenenestä sijasta luvattua 40 miljoonaa, koska se edellyttäisi vakiosijoitusta tällä paikalla viime vuosina. Hyväksyttään Concorden sille kuitenkin taattiin 20 miljoonaa, jos se on kymmenes.
- Vakiosijoitusta?
11. Caterham jää tässä jaossa kokonaan rahatta.
Lähde: TS
Ilmeisesti mitään eritystä tarvetta yhdeksää tallia suuremmalle osallistujamäärälle ei ole?
Caterhamin rahatta jääminen ihmetyttää, koska se on ollut top 10:ssä kahtena aiempana vuonna, ja olisi näin ollen oikeutettu tuohon tasan jaettavaan pottiin. Marussia vei nyt kymppipaikan, ja sen pitäisi saada tuosta rahapotin jälkimmäisestä puolikkaasta 10. sijan mukainen rahamäärä.
Rahanjaon perusteista on tällä hetkellä liikkeellä suurin piirtein yhtä monta versiota kuin on siitä kirjoittavia journalistejakin. Viimeisin concordesoppari päättyi viime vuonna, joten nyt mennään uusien pykälien mukaan, eikä tässä nyt osaa sanoa kenellä se varma tieto näistä asioista on.
e: on hyvä muistaa se, etteivät kaikki tallit välttämättä ole allekirjoittaneet samanlaista sopimusta. Aiemmin rahanjako määrättiin Concordessa, mutta nyt jokaisella tallilla on oma sopparinsa Bernien kanssa. Tämä on myös mahdollistanut Ferrarin ja RB:n räikeän suosimisen, sekä Marussian erilaisen diilin.
Viimeksi muokattu: