Marussia F1 Team lopettaa tomintansa?

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14202
En laita off-topicia kaudesta 1991 sen enempää mutta ihan vain vihjeenä aivan alkukautta lukuunottamatta Jordanin budjetti AGS:n vastaavaan nähden oli noin kolminkertainen ja melkein sama budjetti kuin Dallarallakin sinä vuonna. Erkki Mustakarin mukaan jopa seitsenkertainen verrattuna AGS:n vastaavaan, mutta todellisuudessa Mustakarin budjettitiedot vastasivat tallin koko kauden mahdollista kulutusta josta budjetti oli vain yksi osa. Muuten olisi tallin suorituskyky ollut aivan toista luokkaa eikä olisi puhuttu moottoriveloista ja Michael Schumacher olisi takuuvarmasti ajanut siellä myös kaudella 1992 sellaisella budjetilla.:eek:

Marussialla on myös melkoinen joukko mistä valita maksukuljettajia. Ensi kaudeksi talli on toistaiseksi neuvotellut eniten Max Chiltonin kanssa, mutta kaikki muut vaihtoehdot plus testimiehet ovat viellä avoinna. Felipe Nasr on yrittänyt saada mahdollista testipaikkaa Marussialta mikäli hän ei saa paikkaa testimiehenä Williamsilta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jenson Button veikkaa Marussiaa yllättäjäksi:
Julkaistu: 05.03.2014 15:05 | Formula 1 |

Uudet tekniset säännöt ovat sekoittaneet F1-pakkaa kenties enemmän kuin vielä viime kauden lopulla osattiin odottaakaan.

Eniten huomiota ovat saaneet ymmärrettävästi hallitsevan mestaritallin Red Bullin ja yleisemmin Renault-moottoristen autojen ongelmat, mutta McLarenin Jenson Button näkee myös myönteisiä yllätyksiä radalla.

- On mielenkiintoista nähdä yllättäen paljon enemmän kilpailukykyisiä autoja tallien päivitettyä niitä viimeisten parin viikon aikana, Button sanoi Crash.net-sivuston mukaan viitaten talven testeihin.

34-vuotias ex-mestari jatkoi nostamalla esiin erityisesti muuan tallin, joka ainakin tällä hetkellä toimii sarjan pienimmällä budjetilla ja organisaatiolla.

- On paljon talleja, jotka ovat tällä hetkellä vahvoja. Jopa kun seuraa Marussiaa, huomaa, että he näyttävät paljon paremmalta kuin viime vuonna. Uskon, että ihmiset tulevat yllättymään, kuinka kilpailukykyisiä he ovat.

http://www.suomif1.com/2014/03/ihmiset-tulevat-yllattymaan/
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Siltähän tuo vähän näytti kyllä. Tosin uskon edelleen heidän keskittyneen ajamaan Sakhirissa lähinnä PR-kierroksia.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7519
Toivottavasti nousisi edes siihen häntäpäätä seuraavien tallien välittömään läheisyyteen ja ajamaan jopa kilpaa muita, kuin Caterhameja vastaan.

Samaa toki toivoisi myös Caterhamille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Marussian kilpailukykyisyysvihjeet voisi olla hyvä merkki siitä, ettei Ferrarilla ihan hukassa olla ainakaan moottorin ja apulaitteiden kanssa. Caterhamilla ei taida mennä ihan yhtä hyvin..
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5200
Minä olen kyllä odottanut Marussialta tason nostoa jo varmaan toisesta kaudesta alkaen. Aluksihan he antoivat Caterhamille paljon tasoitusta moottoripuolella, kun he ajoivat vielä jonkin kauden yksinään ilman kersiä ja jäivät Cosworthin asiakkaiksi Caterhamin ja Williamsin loikattua Renault'lle. Nyt heillä on kaikki tekniset apuvälineet ja kilpailukykyinen moottori, joten tallin pitäisi vähintään piestä Caterham pystyyn.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Luulen, että Marussian kehitys on enemmänkin seurausta Renault-tallien ongelmista, ei niinkään itse tallin kehityksestä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Luulen, että Marussian kehitys on enemmänkin seurausta Renault-tallien ongelmista, ei niinkään itse tallin kehityksestä.
Sama fiilis asiasta. Kaikki tietysti lasketaan, positiivinen uutinen joka tapauksessa Marussian kannalta jos saavat muita kiinni vaikka sitten paremman moottorin takia. Ovat sen ehkä ansainneet kun ovat tähän asti itse olleet se tasoitusta antava osapuoli.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2380
Itse toivon jo ihan Bianchin urakehityksen kannalta että Marussialla voisi tällä kaudella ajaa muitakin kuin Caterhameja vastaan. Autohan näyttää oikeinkin hyvältä, joskin niin se on näyttänyt monena vuotena eikä vauhtia ole ollut.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Luulen, että Marussian kehitys on enemmänkin seurausta Renault-tallien ongelmista, ei niinkään itse tallin kehityksestä.
Viime vuonnahan Marussia ajoi vielä Cosworthilla joten sitä kauttakin parannusta tulee. Oliko niillä KERSiäkään?
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Marussian suoranopeudet eivät kyllä vakuuta, eikä myöskään toisen Ferrarin asiakastallin Sauberin... Ehkä ne emotallin huippunopeudet on sittenkin saavutettu aeropaketilla?

E:Eli siis kokeiltu jollekin vauhdikkaammalle radalle soveltuvaa settiä jo Bahrainissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös