Marussia F1 Team lopettaa tomintansa?

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14197
Mahdollisesti huono juttu. Varauksella vielä mennään kun uutisoijana on Maikkari.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Parempi ratkaisu tuo fuusio ainakin olisi kuin se, että mitään ei tehtäisi talousongelman ratkaisemiseksi, koska silloin kahden tallin poistumisen konkurssin takia sijasta tallien määrä vähenisi ainoastaan yhdellä ja sen lisäksi kahden velkaisen tallin resurssien yhdistämisellä saatettaisiin saada yksi vankemmalla pohjalla oleva talli.

Siihen kun vielä saataisiin ne rahat joita venäläiset sijoittajat ovat Sauberille luvanneet saataisiin tallin talous vieläkin vankemmalle pohjalle.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tuskin talli määrä tippuu kymmeneen vaikka uutisessa olisikin perää. Kyllä halukkaita varmasti on täyttämään se yhdestoista paikka.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5723
Voi olla Caterhamilla yksinäistä ensi vuonna...
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Voi olla Caterhamilla yksinäistä ensi vuonna...
Toisaalta, pakka sekoittuu nyt kohtalaisen kunnolla sääntömuutksilla, että periaatteessa on kirin paikka Caterhamilla.
En kuitenkaan usko että saavat keskikastin talleja kiinni, ei resurssit riitä kehityksen kärkeen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Toisaalta, pakka sekoittuu nyt kohtalaisen kunnolla sääntömuutksilla, että periaatteessa on kirin paikka Caterhamilla.
Jännä nähdä, Caterhamin Gascoynen porukka voi kyllä tehdä ok auton nyt kun autot muuttuvat radikaalisti. Marussiankin tekeminen omillaan olisi kiva nähdä, mitä saavat rakennettua Ferrari-moottorin ympärille.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
FIA ei kai ole edes hakenut uusia F1-talleja vuoden 2009 jälkeen. Johan se silloinkin floppasi täysin, kun neljästä tallista yksi meni konkkaan jo ennen talvitestejä ja toinen kippasi viimein viime kauden päätteeksi. Nyt on kenties kolmaskin tiimi matkalla ulos, tosin Marussia on tietääkseni ollut aina vähän sillä kantilla liikenteessä, että itsenäisen tallin perustaminen olikin huono idea. Kaipa heillä on rahaa jatkaa formuloissa, jos mitään siistiä tietä ulos ei löydy.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Kyllä 13 tallia ja 26 autoa on minimimäärä. Enemmänkin saisi olla, jolloin hitaimmat karsisivat esiaika-ajoissa.

18 tai 20 autolla kilpailuista tulee värittömämpiä, kun radalla on vähemmän toimintaa. Nykyään ainoa draama Intian kaltaisissa kisoissa on, että Marussia tai Caterham piiputtaa. Sekin vähäinen "draama" jää pian näkemättä.
Toisekseen kilpailu tallipaikoista kiristyy entisestään ja monelle lahjakkuudelle ei yksinkertaisesti riitä paikkoja tallien vähyydestä johtuen.

Minkä takia FIA ei jatkuvasti hae uusia talleja? Ei siitä mitään tule, jos joulukuussa sanotaan, että ensi vuonna mahtuu taas mukaan. Haku kaudelle 2014 olisi pitänyt aloittaa jo vuosia sitten, että potentiaalisilla talleilla on aikaa valmistautua.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuo rahanjako on kyllä oikea riistokapitalismin multihuipentuma.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Perusmaksu on puoli miljoonaa dollaria ja siihen tulee päälle 6000 $ jokaisesta edelliskaudella kerätystä pisteestä.
No uskotaan tätä forum-hahmoa.. Onko se noin pieni? (miljoonina pikaexcelöinnin tulokset)
Koodi:
Red Bull	4,076
Mercedes	2,66
Ferrari		2,624
Lotus		2,39
McLaren		1,232
Force India	0,962
Sauber		0,842
Toro Rosso	0,698
Williams	0,53
Marussia	0,5
Caterham	0,5
 
Ylös