Juu kohta Red Bull vaatii takaisin viime kauden autoja sekä moottoreita.Kylläpä nuo Renault'n ja Red Bullin ongelmat lämmittävät mieltä. Vielä sekin, että sisartalli Toro Rosso otettiin mukaan jakamaan katastrofia. Helmut Markon kommentit kielivät vähän jo siitä, että kohta alkaa säännöistä nillittäminen sekä duunia paremmin tehneiden tallien syyttely, ml. McLaren. Viime kausinahan Lotus on saanut kokea tätä runtua, kun yht'äkkiä on kielletty aiemmin täysin laillisia ratkaisuja. Toki asiantuntijapiirit tiesivät jo hyvissä ajoin kertoa, ettei Adrian Newey ole omimmillaan turbojen kanssa.
Itse veikkaan että mäkillä on annettu Magnustin ajella vähän tuommoisia nopeampia aikoja kevyellä autolla, onhan se hyvää PR-toimintaa että uusi kuski menee kovaa. Räksä ja Alfonso on niin kokeneita molemmat että ne nyt ajaa miten insinööri sanoo, kenenkään ei tarvitse todistaa mitään. Sanoisin että alkukaudesta Button kyllä heiluttaa sitä kuoriämpäriä ja Ferrarilla ihmetellään miksei vielä kipinät lennä.Testien perusteella Magnusti vie Nappia kuin kuoriämpäriä ja Räksä Alfonsoa kuin nuorta neitoa tanssiin.:ahem::ahem:
Heittoni oli täysin sarkastinen noille, jotka jo mestaruuksia jakavat parin päivän köröttelyn jälkeen.Itse veikkaan että mäkillä on annettu Magnustin ajella vähän tuommoisia nopeampia aikoja kevyellä autolla, onhan se hyvää PR-toimintaa että uusi kuski menee kovaa. Räksä ja Alfonso on niin kokeneita molemmat että ne nyt ajaa miten insinööri sanoo, kenenkään ei tarvitse todistaa mitään. Sanoisin että alkukaudesta Button kyllä heiluttaa sitä kuoriämpäriä ja Ferrarilla ihmetellään miksei vielä kipinät lennä.
Ei, vaan Vettel vie mestaruuden vain ja ainoastaan tuplapisteiden ansiosta.Lienee jo varmaa, että Red Bullin ja Vettelin mestaruusputki katkeaa. Ja hyvä niin.
Ei riitä, jos jäät 100 pistettä alkukaudesta jälkeen!Ei, vaan Vettel vie mestaruuden vain ja ainoastaan tuplapisteiden ansiosta.
Näin taitaa olla. Saa nähdä miten Renaultin käy, kesken kauden lienee vaikea vetäytyä, eiköhän ne luotettavuuden saa kuntoon, mutta tuskin jäävät alitehoisina sarjaan rämpimään jos näin käy. Sitten on hienoa kun sarjassa on vain kaksi moottoritoimittajaa. Seuraavaksi FIA järjestää tarjouskilpailuun ja sarjalla on vain yksi moottoritoimittaja.Lienee jo varmaa, että Red Bullin ja Vettelin mestaruusputki katkeaa. Ja hyvä niin.
Tuleehan se Honda seuraavalle kaudelle. Mutta joo, kolme moottoritoimittajaa on liian vähän.Näin taitaa olla. Saa nähdä miten Renaultin käy, kesken kauden lienee vaikea vetäytyä, eiköhän ne luotettavuuden saa kuntoon, mutta tuskin jäävät alitehoisina sarjaan rämpimään jos näin käy. Sitten on hienoa kun sarjassa on vain kaksi moottoritoimittajaa. Seuraavaksi FIA järjestää tarjouskilpailuun ja sarjalla on vain yksi moottoritoimittaja.
Ai niinpä joo. Ei ihan ensi kaudella sitten vielä käy näin. Vallitsevassa tilanteessa Hondalle saattaa olla tilausta kun Renault on puolivaloilla liikenteessä.Tuleehan se Honda seuraavalle kaudelle. Mutta joo, kolme moottoritoimittajaa on liian vähän.
Ei tuo nyt vielä varmaa ole, koska nyt on menossa vasta ensimmäinen testiviikko ja Red Bullilla on vielä riittävästi aikaa ratkaista autonsa ongelmat, mutta jos ongelman aiheuttajaksi paljastuu moottorin suunnitteluvika on Renaultin suunniteltava moottorinsa uusiksi ja se voi viedä sen verran paljon aikaa, että se maksaa mestaruuden Red Bullille ja Vettelille.Lienee jo varmaa, että Red Bullin ja Vettelin mestaruusputki katkeaa. Ja hyvä niin.
Joo, jos katsotaan kaikkia testisessioita niin esimerkkisi pelaavat. Nythän on vasta ensimmäinen sessio lopuillaan valtavien sääntömuutosten jälkeen eli aivan alussa olemma. Joku Gary Andersson pystyy testeissä katsomaan eri autojen käyttäytymistä ja vetämään niistä olettamuksia (jotka ovat yleensä oikeaan osuneita) ja renkaiden kulumiset näkee muualta, mutta nyt pitäisi ensin pystyä ajamaan.Jokainen formuloita hieman kauemmin seurannut tiesi testien perusteella, että McLaren oli vahvoilla 1998, Renault nousi taistoon 2005, Brawn yllätti oliko se 2009, jne...
Toisaalta on esimerkkejä täydellisestä suorituskyvyn peittelystä, mutta ei enää viimevuosilta. Nettigurut tietää liian hyvin.
Aikaisia päiviä vielä, mutta pianhan se selviää.
Mutta kun se on niin kivaa veikkailla ja vetää liian aikaisia johtopäätöksiä. Saa kovan asiantuntijamaineen jos vahingossa osuu oikeaan, ja jos menee vikaan niin sanoo vain että oli ekat testit ei voinu tietää.Täällä on selvästi paljon uusia, kun ensimmäisistä talvitesteistä tehdään tällaisia johtopäätöksiä.
Jokainen formuloita enemmän seurannut tietää, että näiden ekojen testien perusteella ei pysty sanomaan vielä yhtään mitään. Ihan samalla lailla, kun perjantaiharjoituksien perusteella ei voida sanoa lähtöjärjestystä. Riippuu nimittäin ihan mitä testataan ja varsinkin nyt kun niin paljon uutta, niin ihan turha tehdä johtopäätöksiä tässä vaiheessa.