W124
Well-known member
- Liittynyt
- 21.4.2008
- Viestit
- 716
Nimenomaan näin. Kyllä näiden ja seuraavien testien perusteella alkaa hahmottua voimasuhteet. Tosiaan 2009 Brawn peitteli nopeuttaan mutta kyllä muistan että tuli silloinkin pari kommenttia siitä miten hyvännäköiseltä meno vaikuttaa. Itse en silloin ymmärtänyt Brawnin nopeutta.Jokainen formuloita hieman kauemmin seurannut tiesi testien perusteella, että McLaren oli vahvoilla 1998, Renault nousi taistoon 2005, Brawn yllätti oliko se 2009, jne...
Toisaalta on esimerkkejä täydellisestä suorituskyvyn peittelystä, mutta ei enää viimevuosilta. Nettigurut tietää liian hyvin.
Aikaisia päiviä vielä, mutta pianhan se selviää.
Jos viime vuosia katsotaan niin kyllä autojen luonteet ovat aika hyvin hahmottuneet. Esimerkkinä nyt vaikka kahden viime vuoden Lotus. Se on näyttänyt heti nopealta ja ollut sittemmin kisoissakin nopea. Ja jos muistan oikein niin kahtena viime vuonna Kimi ja Romain nokittelivat toisiaan kunkin ajovuoronsa loppupäässä. Kyllä kilpakuljettaja voi ajaa puolikaasulla päivän ehkä vähän toistakin, mutta kyllä sitten on pakko päästä vähän oikaisemaan jäseniä. Eikä kiinnostus ole pelkästään kuljettajalla, myös insinöörejä kiinnostaa "no kulkeeko se mihinkään".
Toro Rosso yrittää tänään ajaa kierroksia. Tilanne heillä on niin synkkä, että he eivät voi painaa kaasua pohjaan - eikä heillä ole siihen haluakaan, tuska on niin syvällä.
Näiden Renault tallien suorituskyvystä emme siis tiedä nyt, emmekä välttämättä koko testi kautena. Haluaisin kuitenkin muistuttaa että ongelmat ovat luotettavuudessa. Teoriassa Renault -paketti voi olla suorituskyky-kulutus suhteessa koko varikon paras.