Mersut on kieltämättä todella hyvässä asemassa. Ajoista en vetäisi vielä suurempia johtopäätöksiä, niitä kannattaa tarkkailla sitten parina viimeisenä testipäivänä. Ainoa mikä tässä vaiheessa kiinnostaa on luotettavuus ja mahdollisten kisasimulaatioiden vauhti. Heittäisin tämmöiset pienet spekulaatiot voimasuhteista ihan vaan kuskien ja tallien henkilöiden itseluottamuksen perusteella.
Mercedes ja Mclaren taitavat jo myhäillä partaansa, näyttää todella hyvältä. Williams vaikuttaa olevan himpun verran näitä jäljessä, Bottas ihmetteli Mclarenin vauhtia jo eilen. Force India on pienoinen mysteeri, rauhallista ja tasaista tekemistä kuitenkin.
Ferrari saa ainakin kierroksia alle ja luotettavuus on kohdillaan. Kuitenkin pientä epätietoisuutta ja erävarmuutta siitä, että onko paketti riittävä. Sauberilla jonkun verran vikaa, mutta kaikesta huolimatta saaneet aika paljon kilometrejä alle.
Rellu ja sitä käyttävät tiimit ovat kusessa. Vaikka ongelmiin alkaa löytyä ratkaisuja tulee ajamisen vähyys rankaisemaan. Renaultia käyttävät tiimit ovat kuin huippuhiihtäjiä, jotka ovat olleet kuumeessa juuri ennen kisoja; kunto on varmasti hyvä, mutta sairastelu katkaisee todellisen kuntohuipun. Kausi on kuitenkin pitkä ja peli ei ole menetetty.
Tässä vielä suomalaisten kilometrit testeissä kuuden testipäivän jälkeen. (Jerez/Bahrain)
Räikkönen (78/0) / Alonso (173/161)
Bottas (42/116) / Massa (133/5)
Kimi on nyt 256 kierrosta Alonsoa jäljessä, jota on todella hankala kiriä kahtena testipäivänä, etenkin jos toinen niistä menee melkeinpä täysin hukkaan telemetriaongelmien takia ja saldoksi jää vain parikymmentä kierrosta. Voisiko Ferrari periaatteessa antaa Kimille yhden Alonson ajopäivän, jos tallikaverusten välillä on järkyttävä kokemusero autosta?