No ei todellakaan pitäs. Sittenkö on hyvä, kun jokainen osa autosta on yksitellen todettu liian viilatuksi ja autot on täysin samanlaisia.On tuo Mersun etusiipi melkoinen... :eek!:
Seuraavaksi voitaisiin mahdollisesti muuttaa sääntöjä siiven yksinkertaistamiseksi...
Sepä se...Itsekkin olen ihmetellyt ja päättänyt ilman tutkiskelua, että se ilmoittaa ERSsin tilaa. Ratavirkailijoille ja muille, että onko hengen lähtö lähellä (sähköiskuvaara). Tämä ei siis välttämättä totuus.
Ja kuva
Itse kyllä ymmärtänyt tilanteen olevan lähinnä päinvastoin. Rellun moottorikaan tuskin on mikään vahvuus tällä hetkellä yhdellekään tallille.Selvälle vaikuttaa, että Toro Rosso on kauden superyllättäjä, näköjään ei tarvitse edes testata.
Se oli sarkastinen vastaus, kun jotkut pitää Mersua varmana mestarina vaikka yhtään kisaa ei ole ajettu.Itse kyllä ymmärtänyt tilanteen olevan lähinnä päinvastoin. Rellun moottorikaan tuskin on mikään vahvuus tällä hetkellä yhdellekään tallille.
Ja tuokin meni ilmeisesti jumiutuneen DRS:n piikkiin.Oho. No kaipa siinä oli sit tän kauden mälläys oikeaan paikkaan, jos sellainen piti tulla
Niinpä, teoreettisesta nopeudesta ja aika-ajojen menestyksestä ei ole mitään hyötyä, jos kisassa joutuu ajamaan "pintakaasulla". Nico jo lupaili ongelmia bensan riittävyyden suhteen, mutta tuskimpa hänellä on sen tarkempaa tietoa Ferrarin tai Rellun kulutuksesta. Jos kolme sekuntia aika-ajoissa hitaammalla autolla voikin ajaa kisassa pari kymmenystä kovempaa koko ajan niin se onkin ensimmäisenä maalissa vaikka auto olisi muuten ihan paska.Mersun turbiinilaturi vinkuu kivoiten.:ahem:
Onkohan nyt niin, että 2 tallia rundaa kaikki muut Alpertin Puistossa? Jos vain soppa riittää ajeluun 'tosissaan'.
Se tosiaan on totta että mersu moottoriset kuljettajat ovat poikkeuksetta puhuneet polttoaineen säästämisestä, ei vain nico. Bottas mm. puhui että kun harjoitteli kisa stinttejä, joutui hän myöskin säästämään polttoainetta. Mersun johdosta on tullut kommentteja että polttoainetta on liian vähän, eli voisiko olla tilanne että mersulla revitty koneesta niin isot tehot ettei polttoaine tahdo riittää, vaiko sitten siitä että heillä testit ovat sen verran pidemmällä ja mut eivät viellä edes ole pääseet keskittymään kisa simulaatiohin ja polttoaineen säästämis tekniikoihin?Niinpä, teoreettisesta nopeudesta ja aika-ajojen menestyksestä ei ole mitään hyötyä, jos kisassa joutuu ajamaan "pintakaasulla". Nico jo lupaili ongelmia bensan riittävyyden suhteen, mutta tuskimpa hänellä on sen tarkempaa tietoa Ferrarin tai Rellun kulutuksesta. Jos kolme sekuntia aika-ajoissa hitaammalla autolla voikin ajaa kisassa pari kymmenystä kovempaa koko ajan niin se onkin ensimmäisenä maalissa vaikka auto olisi muuten ihan paska.
Joo kyllä tämä sadankilon rajoitus polttoaineeseen luo ainakin minulle suuria uhkakuvia kisojen viihtyvyyteen. Nyt sitten kuunnellaan tiimiradiosta kyllästymiseen asti " älä hyökkää/ohita, muista säästää polttoainetta".
No sehän tästä vielä olisi puuttunut, että Allison olisi sanonut että kaasu pohjassa on ajettu ja ollaan 4 sekuntia Mersua perässä. Eihän tuossa tilanteessa - oli totuus mikä tahansa - voi muuta sanoa kuin perusjargonit.Allisonin kommentit aika mielenkiintoisia Ferrarin tekemisistä:
http://formula1.ferrari.com/news/allison-weve-acquired-lot-important-data
Eli siellä on panostettu sekä luotettavuuden tsekkaamiseen että järjestelmien ymmärtämiseen.
SummaSummarum:ei ole edes haettu vielä mitään ihmeellisiä aikoja, kuten on arveltukin.
Mersun meno toki näyttää vahvalta mutta tämähän tässä on suolana että ei ole mitään tietoa mitä ohjelmia tiimit käy lävitse, ja millä tavoin.
Yllättävän avointa Allisonin kommentointi tuossa kyllä on....