Testikausi 2013-2014

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
No sehän tästä vielä olisi puuttunut, että Allison olisi sanonut että kaasu pohjassa on ajettu ja ollaan 4 sekuntia Mersua perässä. Eihän tuossa tilanteessa - oli totuus mikä tahansa - voi muuta sanoa kuin perusjargonit.

P.S. Kimikään ei yrittäny nopeaa aikaa 7 minuuttia ennen loppua, muuten vaan meni kaiteeseen.
P.P.S seuratkaa kuinka monta kertaa puheissa esiintyy arvokkaat kilometrit, kohta tulevat uudet osat ja auton säätöjen hakeminen (vanha sanonta: se on tappiolla joka selittää)
Edelleen, Ferrarin ulkonäkö vahvistaa Allisonin puheet todeksi. Toisekseen Allisonin puhui myös Lotuksella samanlailla kuinka uusia osia on tulossa ja ettei vielä kannate katsoa aikoja, samaten Kimi. Eipä ne koskaan valheiksi osoittautuneet.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edelleen, Ferrarin ulkonäkö vahvistaa Allisonin puheet todeksi. Toisekseen Allisonin puhui myös Lotuksella samanlailla kuinka uusia osia on tulossa ja ettei vielä kannate katsoa aikoja, samaten Kimi. Eipä ne koskaan valheiksi osoittautuneet.
Jep samaa mieltä.
Ja kuten sanottua, kovastihan McLarenkin nostettiin mestariksi 2013 talvella ennen ensimmäistäkään kisaa, mutta kausi meni miten meni...
Ehkä paras osviitta Ferrarin vauhdista on tällä hetkellä Renault, Kimi ajeli pitkään samoja aikoja Caterhamin kanssa jokakäyttää Relluja jotka tunnetusti myönsivät olevansa heikoilla...

OK, eihän Ferkku näytä kovin hyvältä, omaankaan silmään, mutta en lähde kyllä tässä kohtaa vielä synkistelemään.
Mersultakin tuli huolestuttavia lauseita siitä kuinka kisapituuden kanssa voi tulla nykyisillä bensamäärillä ongelmia, kukaanhan ei ole vielä edes nostanut esille sitä että mitäs jos jäähdytys- ja kulutustarpeet onkin pahoja vrt. vauhtiin?

Veikkaan ettei tiimeilläkään ole muuta hajua kuin että M-B tiimit näyttää hyvältä vauhdin puolesta. Seuraavat testit sitten kertonee vähän osviittaa, ja oma MuTu-tuntuma on että RB:n auto (ja Ferrarinkin) tulee näyttämään aika rajusti erilaisilta viimeistään Melbournessa kuin mitä tällä hetkellä....
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Edelleen, Ferrarin ulkonäkö vahvistaa Allisonin puheet todeksi. Toisekseen Allisonin puhui myös Lotuksella samanlailla kuinka uusia osia on tulossa ja ettei vielä kannate katsoa aikoja, samaten Kimi. Eipä ne koskaan valheiksi osoittautuneet.
Kyllä, näinhän se nyt on että luotettavuus on tärkeämpää kuin vuosiin. Mutta tosiaan tuo Allisonin lausunto olisi voitu kopioida viime vuoden lotuksen tiedotteesta.

Ja voidaan kopioida myös vuoden 2015 tiedotteeseen
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Niin ja mites se Melbournen GP menikään Kimillä ... ? :rolleyes:
Kyllä, sinäänsä hyvä merkki.

Tosin vaikka lausunto on sama kuin viime vuonna niin auton vauhti ei. Viime vuonna Lotus kulki kovaa ja ilmeet olivat kirkkaita. Parastahan on jos ne nopeimmat ajat tulevat testeissä puolivahingossa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kyllä, sinäänsä hyvä merkki.

Tosin vaikka lausunto on sama kuin viime vuonna niin auton vauhti ei. Viime vuonna Lotus kulki kovaa ja ilmeet olivat kirkkaita. Parastahan on jos ne nopeimmat ajat tulevat testeissä puolivahingossa.
Noh ensviikollahan saa jo parempaa kuvaa.. ehkä verrattavissa viimekauden ekoihin testeihin eli kun aletaan tosissaan testaan palikkaa ja säätöjä, ku moottoripuolen hommiin on saatu nyt (luultavasti) selkeyttä. Pelkästään moottorin säätämisessä ja ymmärtämisessä ollut työtä ja mitä näihin juttuihin tulee, nii se moottori on varmasti olllut prioriteetti #1 toistaiseksi, ku sen kehitys jokatapauksessa tullaan jäädyttään.

Uskoisin Ferrarin olevan tyytyväinen tuulitunneliinsa ja luottavat sieltä tulevan datan toimivan hyvin myös radalla. Varsinki ku kattoo just tuota nykyistä aeropakettia. Ei vissii ole isompaa huolta uusien palikoiden toimivuudesta. Mut kuten sanoin, mikäli pitää paikkaansa, että jos moottori on nii suuressa asemassa mitä on puhuttu, ni ei ihmekkään, että siihen nyt keskitytään/on keskitytty eniten.

Kyllä itsellä vain on nyt hyvä fiilis tuon Ferrarin suhteen. Eihä sieltä oo tullu yhtään mitään hermostuneisuutta pinnalle? Allisonki uskalsi tässä vaiheessa "kehaista", että vasta ensviikola pistetään auto koetuksille. Jos ei silloin kulje, nii ehkä sit alkaa jänskättään. Kuten aiemminkin sanoin, jos jostain on jotain luettavissa, nii Alonso :rolleyes: On vissii hänkin tyytyväinen ku ei ole paljoa avautunut. Tai sit ei vaa kehtaa, ettei käy niinkuin Kimillä ja Romainilla; Romain kehuu maasta taivaisiin ja Kimi seuraavana päivänä sanoo, että on siinä prkl vielä paljon työtä :D No viitsi viiitsi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
No sehän tästä vielä olisi puuttunut, että Allison olisi sanonut että kaasu pohjassa on ajettu ja ollaan 4 sekuntia Mersua perässä. Eihän tuossa tilanteessa - oli totuus mikä tahansa - voi muuta sanoa kuin perusjargonit.

P.S. Kimikään ei yrittäny nopeaa aikaa 7 minuuttia ennen loppua, muuten vaan meni kaiteeseen.
P.P.S seuratkaa kuinka monta kertaa puheissa esiintyy arvokkaat kilometrit, kohta tulevat uudet osat ja auton säätöjen hakeminen (vanha sanonta: se on tappiolla joka selittää)
Vaikuttaa tämän ja muiden viestiesi perusteella hieman siltä, että olet jo päättänyt, että Ferkku on susi ja aina kun sitä ei sanota ääneen, valehdellaan.

Auto voi olla susi tai sitten ei, mutta voitasko uskoa, ettei me sitä vielä tiedetä.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Vaikuttaa tämän ja muiden viestiesi perusteella hieman siltä, että olet jo päättänyt, että Ferkku on susi ja aina kun sitä ei sanota ääneen, valehdellaan.

Auto voi olla susi tai sitten ei, mutta voitasko uskoa, ettei me sitä vielä tiedetä.
Minä en ainakaan tiedä mitään. Kotisohvalta nähnyt satunnaisia kierrosaikoja ja pari kuvaa autoista. Ainoa mistä olen yrittänyt päätellä on paikalla olijoiden pienet ilmeet ja eleet haastettelussa. Luetuista tarinoista on vaikea päätellä, kun kaikilla sama ulkoaopeteltu jargon. Paitsi - Hamilton meni sanomaan että hittoako tässä, auto kulkee kuin riivattu ja ongelmia on ollut paljon vähemmän kuin odotettu. No, voihan tuokin olla vain taktinen piikki jossa yritetään luoda epätoivoa muille.

Harmittaa median toiminta. Toivoisin haastattelua paikalla olevilta kokeneilta F1 -veteraaneilta. He yleensä osaavat tehdä havaintoja auton käyttäytymisestä ja muusta.

P.S. tällä kaudella vaikeutena on nopeus, sillä sitä on kahden laista. Nopeus yhdellä kierroksella ja nopeus bensaa säästäen koko kisapituudella. Onhan näin ollut aiemminkin, mutta ei tässä mittakaavassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Harmittaa median toiminta. Toivoisin haastattelua paikalla olevilta kokeneilta F1 -veteraaneilta. He yleensä osaavat tehdä havaintoja auton käyttäytymisestä ja muusta.

P.S. tällä kaudella vaikeutena on nopeus, sillä sitä on kahden laista. Nopeus yhdellä kierroksella ja nopeus bensaa säästäen koko kisapituudella. Onhan näin ollut aiemminkin, mutta ei tässä mittakaavassa.
Tosiaan olis ihan kiva kuulla esim. Keken näkemyksiä, jos on ollut paikanpäällä. Tuli joskus ihan mielenkiintosia näkemyksiä autosta.

Jotenkin sellainen käsityshän tässä on varmaan monelle tullut, että McLarenilla ja Mersulla on jo ns. osat kiinni autossa, kun taas Ferkku ajelee hieman enemmän raakileella. Järkevintähän olis ajaa heti alusta kisa-osilla, jos mahdollista, koska data olis relevantimpaa. No, ensi viikko kertoo sitten, että muuttuuko se Ferkku ollenkaan...

Sitä tässä mietin, että ferkku joka on tehnyt vain urheiluauton moottoreita saattaa omata vähemmän edellytyksiä taloudellisen koneen tekemiseen, kuin Mersu ja Rellu. Tietysti joku voi sanoa, että ei se kisakoneissa näy ja että kaikki tietää miten sitä bensaa säästäetään...
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
P.S. Kimikään ei yrittäny nopeaa aikaa 7 minuuttia ennen loppua, muuten vaan meni kaiteeseen.
Varmasti on moneenkin otteeseen ajanut autolla niin kovaa kuin vain kulkee, mutta eipähän se pelkästään kuskista ole kiinni. Jos ei vaikka koneesta ole kaikkia tehoja otettu tai ollaan ajettu isoilla bensakuormilla, niin kyllähän siinä väkisin jäädään sekuntitolkulla, vaikka kuinka puristaisi ja yrittäisi sitä nopeaa kierrosta.

Paha tuosta Ferkun vauhdista on vielä sanoa mitään varmaksi, ennen kuin alkavat tosissaan nopeutta hakemaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sitä tässä mietin, että ferkku joka on tehnyt vain urheiluauton moottoreita saattaa omata vähemmän edellytyksiä taloudellisen koneen tekemiseen, kuin Mersu ja Rellu. Tietysti joku voi sanoa, että ei se kisakoneissa näy ja että kaikki tietää miten sitä bensaa säästäetään...
Meinaat että ovat huvikseen kantaneet ylimääräisiä kiloja mukana kisassa?:D

Formula 1 moottori on hyvin kaukana urheiluauton moottorista.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Sitä tässä mietin, että ferkku joka on tehnyt vain urheiluauton moottoreita saattaa omata vähemmän edellytyksiä taloudellisen koneen tekemiseen, kuin Mersu ja Rellu. Tietysti joku voi sanoa, että ei se kisakoneissa näy ja että kaikki tietää miten sitä bensaa säästäetään...
Kyllä Ferrari on kilpamoottoreitakin valmistanut pikälti yli puolivuosisataa. Alkaa niistäkin kokemusta löytyä.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Meinaat että ovat huvikseen kantaneet ylimääräisiä kiloja mukana kisassa?:D
Formula 1 moottori on hyvin kaukana urheiluauton moottorista.
Ensinnäkään en meinaa mitään, jos katsoo sanamuotoa, niin pitäisi olla selvää, että mietiskelin / spekuloin aiheella, en väitä mitään suuntaan tai toiseen.

Muistelen, että siitä on ollut puhetta joskus, että Ferkun moottori ei oo niitä taloudellisimpia.

Henkilöautoja valmistavat ovat joutuneet miettimään enemmän miten tehdään taloudellinen moottori, kuin urheiluautoja valmistava firma. Tämä voi näkyä myös kilpapuolella, tai sillä tässä spekuloin, että näkyykö.

Kyllä Ferrari on kilpamoottoreitakin valmistanut pikälti yli puolivuosisataa. Alkaa niistäkin kokemusta löytyä.
No niistähän juuri kokemusta on, mutta tähän mennessä ei ole tarvinnu olla niin taloudellisia, kuin nyt. Siviilipuolella taloudellisuuteen on jo panostettu, mutta vähemmän urheiluatojen osalta. Toki nykyään niidenkin kohdalla entistä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
Sitä tässä mietin, että ferkku joka on tehnyt vain urheiluauton moottoreita saattaa omata vähemmän edellytyksiä taloudellisen koneen tekemiseen, kuin Mersu ja Rellu. Tietysti joku voi sanoa, että ei se kisakoneissa näy ja että kaikki tietää miten sitä bensaa säästäetään...
Josko emoyhtiöstä olisi apua siinä :p
 

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
Voi toki ollakkin.
Muttei välttämättä tarvii insinöörejä sieltä etsiä, ovat vain tehneet tarkoituksenmukaisia moottoreita ja jatkavat samaa. Jollei polttoaineensäästö ole ollut tarpeellista, mitä sitä turhia painottamaan. Sitten kun on, painopiste muuttuu.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Testeissä kaikilla muilla tiimeillä paitsi Ferrarilla, myös toinen kuski pyörii varikkotiloissa kun toinen on ajamassa. Onkohan Ferrarille tästä haittaa auton kehityksessä, kun Alonsoa ja Räikköstä ei tunnu kiinnostavan toistensa testit samassa määrin kuin muilla tiimikaveruksilla?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No niistähän juuri kokemusta on, mutta tähän mennessä ei ole tarvinnu olla niin taloudellisia, kuin nyt. Siviilipuolella taloudellisuuteen on jo panostettu, mutta vähemmän urheiluatojen osalta. Toki nykyään niidenkin kohdalla entistä enemmän.
Säästötalkoita harjoiteltiin F1:ssäkin jo 80-luvulla. Eikä polttoainerajoittamattomatkaan moottorit ole saaneet liian janoisia olla. Jokainen ylimääräinen bensakilo latoo valtteja kilpakumppanien käsiin.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Testeissä kaikilla muilla tiimeillä paitsi Ferrarilla, myös toinen kuski pyörii varikkotiloissa kun toinen on ajamassa. Onkohan Ferrarille tästä haittaa auton kehityksessä, kun Alonsoa ja Räikköstä ei tunnu kiinnostavan toistensa testit samassa määrin kuin muilla tiimikaveruksilla?
Mihin sitä toista kuskia tarvii varikolla jos vain yksi saa ajaa päivän aikana?
 
Ylös