Juomisilmoitukset #3

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olen vissiin kertonutkin, notta taannoin löysin kadulta muistitikun, joka sisältönsä perusteella kuului ammattikoulu- (toivottavasti ei lukio-)opiskelijalle. Lähetin sen omistajalleen ja liitin mukaan yo. viisauden, tosin suomeksi toki. Sen verran hirveää luettavaa olivat koulutehtävänsä/muistiinpanonsa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olen vissiin kertonutkin, notta taannoin löysin kadulta muistitikun, joka sisältönsä perusteella kuului ammattikoulu- (toivottavasti ei lukio-)opiskelijalle. Lähetin sen omistajalleen ja liitin mukaan yo. viisauden, tosin suomeksi toki. Sen verran hirveää luettavaa olivat koulutehtävänsä/muistiinpanonsa.
Jos Ferraarilla on lämpö ongelmia kun tekevät tiukemman aero paketin koneen ympärille
niin sitä syytä ei tarvi kaukaa hakea. Vertaa vaan Ferrarin ja Mersun konetiloja ja pakoputkia ennen turboa.

Tuollaiset Ferrarin pakoputket kun oikein kiertää lähellä sylinterin kansia niin niiden
säteilylämmitys kyky moottorille on todella iso joka taatusti kasvattaa moottorin
jäähdyttimien kokoa. Pakoputket kun ennen turbo kun ovat helposti yli 600 astetta joten
niiden säteilylämmitys teho on melkoinen.

Toinen huono puoli sillä on se että konetilan tarvitsema suuri jäähdyts ilma määrä
laskee hieman pakokaasujen lämpötilaa ennen turboa joka taas huonontaa turbon tehoa.

Näistä yksinkertaisita syitä johtuen Mersu on tehnyt tuollaisen "tukki" tyylisen
pakosarjan jossa vielä lämmöneristys päällä. Jonka edut on selkeät :
- pakoputkisto ennen turboa lyhyt.
- pakokaasun hukkalämpö pientä.
- pakoputkiston lämmitys kyky konetilaa ja suoraan moottoriin vähäistä.

Näistä johtuen Mersu pystyy tekemään pienemmän voimalaitos ja jäähtytin paketin
joka tarvitsee vähemmän konetilaan tuuletusta ja se johtaa siihen että
aeropaketti voidaan rakentaa pienemmäksi ja lähemmäs voimalaitosta.

Mersu on tehnyt todella upeata työtä joka oikeastaan kaikki lähtee tuosta
että on hylätty kilpa-autoilussa perinteisesti käytetty putkesta tehty
upea "tippaleipä" jossa pakoputket kiertää kuin käärmeet toisiaan.
Sekä otettu käytöön tuo tukki-typpinen pakosarja käytöön jossa on
ehkä hieman isommat pakokaasun virtausvastukset.

Ilmeisesti ovat Mersulla laskeneet että tuota putki-tyyppisen pakoputkiston parempaa
virtausvastusta ei tarvita kun moottorista otetaan vain se n.700 hv ulos.
Juttu olis toinen jos ei olis poltto-aine virtaus rajoitusta ja sen mukanaan
antamaan melkein 2000 hv moottori tehoa.
Varsinkin kun polttoaine rajoitus on tehty noinkin näppärällä tavalla että
maximi polttoaine virtauksen saa vasta tuolla 10 500 rpm.
Pelkällä kuristimella moottoreista olis tehty todella matalata kiertäviä kurnuttajia.

Näistä syistä johtuen uskoisin että Ferrarin vauhti ei tule ihan heti olemaan Mersun luokkaa.

Tällä kertaan olen mielelläni väärässä jos esim Kimillä alkais pian auto kulkemaan
Mersujen tahtiin uusien tulevien kehitys osien kanssa.


Edit.
Tämä tarina olis tainnut kuulua tänne Ferrari topicin alle eikä tuonne kisa topicciin.
Samaa paskaa kaikki hilan postaukset.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Takautuvasti ilmoituksia:

La: 1 lonkero janoon (A. Le Coq)

Su: 2 ravintola-annosta rommia lääkkeeksi ennen kisaa (Capu Black)


Tuohon tahtiin kun jäisi jatkossa niin jes.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kahvia talvilomalla(kin), tää palkallinen lomailu on kyllä kivaa :)
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Pitkä lasillinen kylmää piimää. Nam. :thumbup: Muutoin päivä oli pitkäpiimäinen.
 
Ylös