Kauden 2014 autot

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ihan käsittämätön ratkaisu! Tosta alapinnasta syntyy nostetta, WTF? Ilmeisesti liian monta kokkia sopassa, kun eivät ole päättäneet mitä tyylisuuntaa auto edustaa, on kulmaa, pyöreätä muotoa... :wall:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Hienoa, että nähdään erilaisia keularatkaisuja. Ei voi ainakaan sanoa, että autot ovat keskenään liian samannäköisiä.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Siellä on nyt lähtöruudukossa vähintään neljä niin hävyttömän rumaa autoa ettei mitää jiitä :wall: ihmiset täällä kritisoi meitä näiden uusien keulojen kritisoijia, mutta hei katsokaa nyt noita autoja! oikeesti Jos olisin sponsorin saappaissa niin kyllä hävettäs jos firman nimi tommosten viritelmien kyljessä olis. Ei tää voi olla näin että muka ulkonäöllä ei ole merkitystä, kun autourheilussa on aina ulkonäöllä merkitystä.

Edit. pakko kirjottaa tänee viellä reaktiot 15 min ajalta ton catherhamin auton jälkeen. esimmäiset 5 min toujottan et mikähää tää ny oikee on, ja nyt 10min putkeen oon nauranu, eikä pysty lopettamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Caterhamin piikkiin.





 
Viimeksi muokattu:

Flexu

Member
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
12


Ja olkoonkin melkoinen hirvitys tuo vihreä alien, niin tietystä kulmasta tapahtuu Force India-efekti - ulkomuoto muuttuu siedettäväksi. Suoraan sivusta vaikutus on suurimmillaan, mutta kuva aiheesta katosi Autosportin fiidistä johonkin. Kuten muillakin, niin itsellä näihin uusiin autoihin kohdistuu jotain sairasta huumoria, sillä onhan tämä ollut pirun viihdyttävää! Ja vielä kun kauden aikana tiimit vaihtelee mahdollisesti edestakaisin eri viritysten välillä, niin riittää Scarbsilla ja Piolalla piirrettävää medialle... Sekä tietty jorinaa forumilla.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291


Ja olkoonkin melkoinen hirvitys tuo vihreä alien, niin tietystä kulmasta tapahtuu Force India-efekti - ulkomuoto muuttuu siedettäväksi. Suoraan sivusta vaikutus on suurimmillaan, mutta kuva aiheesta katosi Autosportin fiidistä johonkin. Kuten muillakin, niin itsellä näihin uusiin autoihin kohdistuu jotain sairasta huumoria, sillä onhan tämä ollut pirun viihdyttävää! Ja vielä kun kauden aikana tiimit vaihtelee mahdollisesti edestakaisin eri viritysten välillä, niin riittää Scarbsilla ja Piolalla piirrettävää medialle... Sekä tietty jorinaa forumilla.
Onhan se Caterham ihan ok-näköinen takaapäin. Tai silmät kiinni. Tuo käsittämätön kiila nokassa, omituisen räystäänsä kanssa. Lotuksessa sentään on jotain yritystä, tämä on vaan palikka...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Caterhamin piikkiin.



Onhan ponttooneilla kokoa, millä aikakaudella Caterham oiken elää? Lähes 2v aikaa suunnitella autoa eikä parempaan pystytä, tä?

Ei laskevaa muotoa, ei kavennusta ponttoonin alareunassa, aivan kuin vuonna 2010. Itse asiassa tuo 2010 auto näyttää paljon nykyaikaisemmalta..

 
Viimeksi muokattu:

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Red Bull on samanlainen saippualaatikko.
Ei Red Bullista saa tuommoista kulmikasta kammotusta sitten millään. Nokkakin oli minusta sulavammannäköinen kuin viime vuoden Red Bullissa. Lisäksi sitä nokan möykkyä on yritetty häivyttää maalausratkaisulla.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Niinkuin tuolla edellä sanottiin, ainakin on lääniä mistä saada ilmaa auton alle. Kävi ihan mielessä, että jospa ovatkin hoksanneet vahingossa jotain semmoista, jota muut eivät ole? Aina kaikki on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Ja tuo ennen keulapiikkiä oleva kulma kyllä hämää sikäli, että aika jyrkkä pinta menee alaspäin, noinkohan se oikeasti luo enemmän nostetta kuin downforcea...

No, ainakin on erilaisia ratkaisuja. Jännityksellä odotamme, että mikä osoittautuu toimivimmaksi.

P.S. Tuo Mersun ratkaisu on kyllä semmoinen, että joko se on laiton tai sitten on taas säännöissä semmoista luovaa tulkinnanvaraa, että ihan ei poikain hajatelmat toteutuneet. Joku aiemmin sanoi, että keulassa pitää olla yksi törmäystä vastaanottava tietynlevyinen osa, joka saa sitten olla maksimissaan sen 183mm(?) maanpinnasta. Siksi Lotuksella toinen kärki on lyhkäisempi. Mersulla taas on yksi yhtenäinen kärki, joka nyt sattuu olemaan tuommoinen väärinpäin oleva U-kirjain. Jos se kärjen alaosa pitää olla sen keskeltä mitattuna, niin Mersu ei täytä vaatimuksia. Muuten se menee läpi kyllä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Onhan se Caterham ihan ok-näköinen takaapäin. Tai silmät kiinni. Tuo käsittämätön kiila nokassa, omituisen räystäänsä kanssa. Lotuksessa sentään on jotain yritystä, tämä on vaan palikka...
Oikeasti me ei tiedetä minkä näköinen Lotus edes on. Esittelykuva oli täysin tietokoneella tehty. Jos edes nähdään koko autoa.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Caterham veti pohjat, tuosta jos vielä rumenee, niin kuka niillä kehtaa edes ajaa.
Onneksi Heikki ei päässyt talliin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ei Red Bullista saa tuommoista kulmikasta kammotusta sitten millään. Nokkakin oli minusta sulavammannäköinen kuin viime vuoden Red Bullissa. Lisäksi sitä nokan möykkyä on yritetty häivyttää maalausratkaisulla.
Juu. Jäi mainitsematta multa, että ponttooneiltaan molemmat samankaltaisia.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Niinkuin tuolla edellä sanottiin, ainakin on lääniä mistä saada ilmaa auton alle. Kävi ihan mielessä, että jospa ovatkin hoksanneet vahingossa jotain semmoista, jota muut eivät ole? Aina kaikki on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Ja tuo ennen keulapiikkiä oleva kulma kyllä hämää sikäli, että aika jyrkkä pinta menee alaspäin, noinkohan se oikeasti luo enemmän nostetta kuin downforcea...

No, ainakin on erilaisia ratkaisuja. Jännityksellä odotamme, että mikä osoittautuu toimivimmaksi.

P.S. Tuo Mersun ratkaisu on kyllä semmoinen, että joko se on laiton tai sitten on taas säännöissä semmoista luovaa tulkinnanvaraa, että ihan ei poikain hajatelmat toteutuneet. Joku aiemmin sanoi, että keulassa pitää olla yksi törmäystä vastaanottava tietynlevyinen osa, joka saa sitten olla maksimissaan sen 183mm(?) maanpinnasta. Siksi Lotuksella toinen kärki on lyhkäisempi. Mersulla taas on yksi yhtenäinen kärki, joka nyt sattuu olemaan tuommoinen väärinpäin oleva U-kirjain. Jos se kärjen alaosa pitää olla sen keskeltä mitattuna, niin Mersu ei täytä vaatimuksia. Muuten se menee läpi kyllä.
Ja ne Mersun kärjet ovat erillään toisistaan. Ehkä tähän saadaan joku virallinen tarkistus joskus.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Niinkuin tuolla edellä sanottiin, ainakin on lääniä mistä saada ilmaa auton alle. Kävi ihan mielessä, että jospa ovatkin hoksanneet vahingossa jotain semmoista, jota muut eivät ole? Aina kaikki on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Ja tuo ennen keulapiikkiä oleva kulma kyllä hämää sikäli, että aika jyrkkä pinta menee alaspäin, noinkohan se oikeasti luo enemmän nostetta kuin downforcea...
Kuvittele ilman törmäävan tuohon alapintaa aivan kun siihen ruiskutettaisiin vettä, mitä tapahtuu. Laminaarinen virtaus hajoaa tuhannen pil*** päreeksi...
 
Ylös