Ihan käsittämätön ratkaisu! Tosta alapinnasta syntyy nostetta, WTF? Ilmeisesti liian monta kokkia sopassa, kun eivät ole päättäneet mitä tyylisuuntaa auto edustaa, on kulmaa, pyöreätä muotoa... :wall:
Hienoa sinällään, vielä kun kestäisivät katselunkin. Mulla tuli monokkelin linssiin särö tuon Caterhamin katsomisesta.Hienoa, että nähdään erilaisia keularatkaisuja. Ei voi ainakaan sanoa, että autot ovat keskenään liian samannäköisiä.
Red Bull on samanlainen saippualaatikko.Caterhamilta tuttua saippualaatikkoa. Muotoilu kuin Gascoynen ajalla konsanaan.
Onhan se Caterham ihan ok-näköinen takaapäin. Tai silmät kiinni. Tuo käsittämätön kiila nokassa, omituisen räystäänsä kanssa. Lotuksessa sentään on jotain yritystä, tämä on vaan palikka...
Ja olkoonkin melkoinen hirvitys tuo vihreä alien, niin tietystä kulmasta tapahtuu Force India-efekti - ulkomuoto muuttuu siedettäväksi. Suoraan sivusta vaikutus on suurimmillaan, mutta kuva aiheesta katosi Autosportin fiidistä johonkin. Kuten muillakin, niin itsellä näihin uusiin autoihin kohdistuu jotain sairasta huumoria, sillä onhan tämä ollut pirun viihdyttävää! Ja vielä kun kauden aikana tiimit vaihtelee mahdollisesti edestakaisin eri viritysten välillä, niin riittää Scarbsilla ja Piolalla piirrettävää medialle... Sekä tietty jorinaa forumilla.
Onhan ponttooneilla kokoa, millä aikakaudella Caterham oiken elää? Lähes 2v aikaa suunnitella autoa eikä parempaan pystytä, tä?Caterhamin piikkiin.
Ei Red Bullista saa tuommoista kulmikasta kammotusta sitten millään. Nokkakin oli minusta sulavammannäköinen kuin viime vuoden Red Bullissa. Lisäksi sitä nokan möykkyä on yritetty häivyttää maalausratkaisulla.Red Bull on samanlainen saippualaatikko.
Oikeasti me ei tiedetä minkä näköinen Lotus edes on. Esittelykuva oli täysin tietokoneella tehty. Jos edes nähdään koko autoa.Onhan se Caterham ihan ok-näköinen takaapäin. Tai silmät kiinni. Tuo käsittämätön kiila nokassa, omituisen räystäänsä kanssa. Lotuksessa sentään on jotain yritystä, tämä on vaan palikka...
Juu. Jäi mainitsematta multa, että ponttooneiltaan molemmat samankaltaisia.Ei Red Bullista saa tuommoista kulmikasta kammotusta sitten millään. Nokkakin oli minusta sulavammannäköinen kuin viime vuoden Red Bullissa. Lisäksi sitä nokan möykkyä on yritetty häivyttää maalausratkaisulla.
Ja ne Mersun kärjet ovat erillään toisistaan. Ehkä tähän saadaan joku virallinen tarkistus joskus.Niinkuin tuolla edellä sanottiin, ainakin on lääniä mistä saada ilmaa auton alle. Kävi ihan mielessä, että jospa ovatkin hoksanneet vahingossa jotain semmoista, jota muut eivät ole? Aina kaikki on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Ja tuo ennen keulapiikkiä oleva kulma kyllä hämää sikäli, että aika jyrkkä pinta menee alaspäin, noinkohan se oikeasti luo enemmän nostetta kuin downforcea...
No, ainakin on erilaisia ratkaisuja. Jännityksellä odotamme, että mikä osoittautuu toimivimmaksi.
P.S. Tuo Mersun ratkaisu on kyllä semmoinen, että joko se on laiton tai sitten on taas säännöissä semmoista luovaa tulkinnanvaraa, että ihan ei poikain hajatelmat toteutuneet. Joku aiemmin sanoi, että keulassa pitää olla yksi törmäystä vastaanottava tietynlevyinen osa, joka saa sitten olla maksimissaan sen 183mm(?) maanpinnasta. Siksi Lotuksella toinen kärki on lyhkäisempi. Mersulla taas on yksi yhtenäinen kärki, joka nyt sattuu olemaan tuommoinen väärinpäin oleva U-kirjain. Jos se kärjen alaosa pitää olla sen keskeltä mitattuna, niin Mersu ei täytä vaatimuksia. Muuten se menee läpi kyllä.
Kuvittele ilman törmäävan tuohon alapintaa aivan kun siihen ruiskutettaisiin vettä, mitä tapahtuu. Laminaarinen virtaus hajoaa tuhannen pil*** päreeksi...Niinkuin tuolla edellä sanottiin, ainakin on lääniä mistä saada ilmaa auton alle. Kävi ihan mielessä, että jospa ovatkin hoksanneet vahingossa jotain semmoista, jota muut eivät ole? Aina kaikki on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Ja tuo ennen keulapiikkiä oleva kulma kyllä hämää sikäli, että aika jyrkkä pinta menee alaspäin, noinkohan se oikeasti luo enemmän nostetta kuin downforcea...
Pahan pistivät..No nyt on omaperänen ratkaisu Saatiin taas uus kategoria noille keulille. Keksikää tolle joku nimi.