Samaa mieltä RB:stä. Se on paljon isomman näköinen kuin viime vuotinen. Ferrarissa sen sijaan on kovin pienet ja taka matalat ponttoonit.Rb:ssä myös melko tukevat ponttoonit. ToroRosson perse näyttää todella solakalta.
Turha pelko. Yhdelläkään tiimillä tai kuskilla ei ole tiedossa onko auto hyvä vai huono, kun ei ole mitään vertailupohjaa. Edellisen vuoden autoon ei voi verrata. Vasta siiten kun tiimit hakevat nopeuta, voivat he verrata toisiinsa. Ainoa asia mitä nyt voidaan todentaa on, että ovatko tulokset samoja mitä simuloinneissa. Melbournessa vasta tiedetään totuus voimasuhteista ja ehkä jotain jo Bahrainin testien lopussa.Hieman pelottaa tuo Ferrarin auto, (kun Kimiltä pitää tukkia suu)
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288647466761.html
Tässä ei sinäänsä olisi mitään, mutta kun muistamme Kimin suorapuheisuuden jos auto on "ihan p***a".
Voisin lisätä ketjun ekaan viestiin linkin, joka vie tuohon henrizion viestiin kun siinä on autot hyvin esillä. Jos henriziolle ja ketjun avaajalle moinen käy. Palaan asialle jonkun ajan kuluttua, käyn tuolla noin ja mietin samalla mahdollista (vielä) parempaa ratkaisua.Olisko mahdollista, että saatais tän topicin ekalle sivulle kuvat kaikista tän kauden autoista? Esim. joku kuva mistä näkyy koko auto.
Olen hieman eri mieltä että Ferrarin/Mercedeksen olisi helppoa vaihtaa keulan muotoa.Ahaa. Kiitos.
Eli ovat olleet Mersulla siis kaikista fiksuimpia. Mitä nyt siipi putos heti ekana päivänä...
Toisaalta RB:n keula on vielä korkeampi kun siinä on se mokkula, joka toki sotkee jotain myös.
Mutta ei Ferrarinkaan kovin kaukana ole tuosta korkeamman U-muodon filosofiasta. Itse asiassa tiedä vaikka siinä olisi vähän samaa ajatusmaailmaa käytetty. Niin yhtenäinen on Ferrarinkin U-muoto keulan kärjessä. Ainakin voivat Mersua kopioida varmaan aika helposti. Törmäystesti vain tehtävä uudestaan ja uutta nokkaa kiinni autoon.
Jos tarkoitat heti diffun yläpuolella pienellä väillä olevaa olevaa siipeä, niin näitä oli jo viime vuonna ellei jo aiemmin.Ihan kuin olisi siipi tuolla matalalla Williamsin diffun yläpuolella
http://www.formule1.nl/media-library/images/dag-2-in-jerez/?page=1
Jotain kai se jo kertoo sekin, että Newey on jo ilmoittanut Red Bullin kokeilevan kautta edeltävissä testeissä useampaa erilaista keulaa. En usko muiden noilla pelleilevän ennen kuin muutama kilpailu on ajettu.Olen hieman eri mieltä että Ferrarin/Mercedeksen olisi helppoa vaihtaa keulan muotoa.
"helpointa" se varmaan on noilla pitkänokilla, ehkä jopa McLarenilla ja RBllä, joilla on knööli keulassa, mutta sen lisäksi tunnelimuotoa.
Piti olla ensimmäisessä. Ei tokassa, kolmannessa, tai neljännessä, vaan puhe oli liittää avauspostaukseen josta ne olisi helppo löytää.No niin. Nyt näkyy tämän ketjun neljännessä viestissä henrizion autokuvaviesti lainattuna.
Äkkiseltään näyttäs, että Mäkki on panostanut diffuun aika paljon. Katteet laskee kokolailla kuten viime vuonnakin, pakoputkea ei vaan enää ole laskevassa rampissa.Siitä vähän vertailua.
Se "vähentää ilmanvastusta" on varmasti verrattuna tilanteeseen, jossa ko. härpäkkeet tarjoaa maksimaalisen downforcensa. Tietenkin lisäävät ilmanvastusta vrt. autoon jossa ei ole ko. härpättimiä. Eihän tuosta ole kysymystäkään.F1 technicalin keskusteluissa jauhetaan sivu tolkulla tuosta, että onko McLarenin takajousitus laiton ja miten se voisi vähentää ilmanvastusta suurissa nopeuksissa tai edes olla lisäämättä sitä selvästi. Tietää ei voi, mutta konsensus on aikalailla se, että ilmanvastuksen täytyy lisääntyä jonkin verran, mutta ilmeisesti d-forsen lisääntyminen on sen arvoista (ainakin joillain radoilla). Toki ne voi ottaa pois nopeita ratoja varten ja ajaa tavallisilla tukivarsilla, vaikka se sitten vähän auton säätämistä vaatiikin, mutta niin vaatii pienemmät siivet niillä radoilla muutenkin, joten ei niin ihmeellistä.