- Liittynyt
- 15.1.2008
- Viestit
- 1480
Se "vähentää ilmanvastusta" on varmasti verrattuna tilanteeseen, jossa ko. härpäkkeet tarjoaa maksimaalisen downforcensa. Tietenkin lisäävät ilmanvastusta vrt. autoon jossa ei ole ko. härpättimiä. Eihän tuosta ole kysymystäkään.
Ja koska beam wing on nyt poistettu, nämä härpättimet korvaa sen. Beam wingiin nähden eivät varmaan tuota juuri enempää vastusta, joten vrt. viime vuoteen eivät häviä mitään, mutta kenties verrattuna muihin tänä vuonna voittavat downforcessa. Ja nopeilla radoillahan sen ilmanvastuksen voi jättää pois sitten vaikka takasiivestä. Suoraan tukivarsilta saatu down force on kuitenkin parempaa, koska se välittyy suoraa pyörille.
Jos nuo toimii, niin eiköhän ne kevään lopulla ole jo muutamalla muullakin käytössä. Ei niiden kopiointi NIIN vaikeaa voi kuitenkaan olla, vaikka varmasti vaatii hieman suunnittelua ja sovittelua.
Luitko ollenkaan mitä noista jo aikaisemmin kirjoittelimme täällä? Pidin itsekkin lähes itsestään selvänä, että eivät puhu verrattuna tavallisiin vaan verrattuna hitaaseen vauhtiin samalla ratkaisulla. Siitähän tässä oli kyse, että oli huonosti kirjoitettuja noi analyysit, kun useammassakin jätettiin tuo mainitsematta. Ei aiheesta olisi muuten edes tarvinnut puhuta ilmanvastuksen osalta.
Eiköhän tuo ole huono ratkaisu beam wingiin verrattuna kaikilla mittareilla, mutta kun ei parempaakaan saa laittaa...
Vaikea on kopioida, kun pitää muuttaa vaihdelaatikkoa/"perän törämäysrakennetta", kun tukivarret ovat suoraan siinä kiinni. Monessa paikassa puhuttiin, että pitäisi perän törmäystesti tehdä uudelleen, ovat niin erilailla kuin muilla, että muutokset olisivat suht isoja tai ainakin hankalia. Eli ei välttämättä ole helppoa kopioida, voi olla jopa varsin vaikeaa.
Viimeksi muokattu: