Kauden 2014 autot

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ferrarillahan on ollut tuulitunnelinsa kanssa ongelmia jo muutama vuosi. Nyt uusi tunneli on ollut käytössä tälle autolle ja viimeinkin näyttää siltä, että tunnelin tulokset toteutuvat myös radalla. :thumbup:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112397

Onko niin, että Räikkönen on taas kerran oikeassa paikassa oikeaan aikaan? Eli Ferrari on saanut ongelmansa ratkottua, kun Kimi saapuu talliin.

Gazzetta kirjoittaa, että Bahrainiin ferrari tuo auton, joka on lähes B-versio verrattuna testiautoon Jerezissä. Eikä ole kyse siitä, että Jerezin auto olisi ollut pettymys, vaan kyseessä on suunniteltu, aiempaa aggressiivisempi kehitysohjelma. Tosin, sama tilanne on varmaan muillakin talleilla.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ferrarillahan on ollut tuulitunnelinsa kanssa ongelmia jo muutama vuosi. Nyt uusi tunneli on ollut käytössä tälle autolle ja viimeinkin näyttää siltä, että tunnelin tulokset toteutuvat myös radalla. :thumbup:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112397

Onko niin, että Räikkönen on taas kerran oikeassa paikassa oikeaan aikaan? Eli Ferrari on saanut ongelmansa ratkottua, kun Kimi saapuu talliin.

Gazzetta kirjoittaa, että Bahrainiin ferrari tuo auton, joka on lähes B-versio verrattuna testiautoon Jerezissä. Eikä ole kyse siitä, että Jerezin auto olisi ollut pettymys, vaan kyseessä on suunniteltu, aiempaa aggressiivisempi kehitysohjelma. Tosin, sama tilanne on varmaan muillakin talleilla.
Toivotaan näin. On kyllä väitetty Ferrarin sanoneen aikaisemminkin tuulitunneliasian korjaantuneen, mutta ovat olleet ennenaikaisia toiveita.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Ferrarillahan on ollut tuulitunnelinsa kanssa ongelmia jo muutama vuosi. Nyt uusi tunneli on ollut käytössä tälle autolle ja viimeinkin näyttää siltä, että tunnelin tulokset toteutuvat myös radalla. :thumbup:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112397

Onko niin, että Räikkönen on taas kerran oikeassa paikassa oikeaan aikaan? Eli Ferrari on saanut ongelmansa ratkottua, kun Kimi saapuu talliin.

Gazzetta kirjoittaa, että Bahrainiin ferrari tuo auton, joka on lähes B-versio verrattuna testiautoon Jerezissä. Eikä ole kyse siitä, että Jerezin auto olisi ollut pettymys, vaan kyseessä on suunniteltu, aiempaa aggressiivisempi kehitysohjelma. Tosin, sama tilanne on varmaan muillakin talleilla.
Tai sitten sinne on tullut vaan kuski jonka dataa voi vaan verrata luotettavasti tuulitunneli testeihin :D En tiedä mutta kummasti on Alonsonkin äänensävy muuttunut Kimistä tässä viime viikkoina, nyt puhuu lähinnä kuinka voi oppia kimiltä paljon etc etc. En tiedä sitten onko se pakotettu puhumaan noin, vai mikä ihme siihen mieheen on menny.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tai sitten sinne on tullut vaan kuski jonka dataa voi vaan verrata luotettavasti tuulitunneli testeihin :D En tiedä mutta kummasti on Alonsonkin äänensävy muuttunut Kimistä tässä viime viikkoina, nyt puhuu lähinnä kuinka voi oppia kimiltä paljon etc etc. En tiedä sitten onko se pakotettu puhumaan noin, vai mikä ihme siihen mieheen on menny.
Eihän Alonso ole tähänkään asti Kimistä negatiivisesti puhunut. Tallikaverista toki puhutaan myös PR-puheita.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
MTV
Button: F1 ja GP2 lähes yhtä nopeita

Formula ykkösten ja GP2-sarjan autojen nopeusero on uusien sääntömuutosten myötä kaventunut pienemmäksi kuin koskaan aiemmin, katsoo McLaren-kuljettaja Jenson Button.

F1-autot käyttävät alkavalla kaudella 1,6-litraisia V6-turmoboottoreita. Autojen nopeutta viime kauteen verrattuna on syönyt myös aiempaa pienempi downforce.

Alemman GP2-sarjan autot alkavat kuninkuussarjan sääntömuutosten myötä päästä tällä kaudella nopeudessa jo todella lähelle isoveljiään.

- Tietyillä radoilla ne pääsevät paljon lähemmäksi. Olemme nopeampia, mutta emme niin paljon, Button kommentoi.

Jerezissä talvitestien nopein kierrosaika jäi kuuden sekunnin päähän vuoden takaisesta. Brittikuski odottaa tilanteen kuitenkin kohenevan kauden edetessä.

- Vuoden lopulla emme ehkä ole enää niin kaukana kauden 2013 vauhdista, ehkä parin sekunnin päässä, Button ennakoi.
Hyvästi kuninkuusluokka ja äänimaailma, tervetuloa mopoauton kuuloiset ja tehoiset rumilukset
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Aina ei kannata uskoa kaikkea lukemaansa. Ihan pikkasen ku päätteleepi päässään ni jo hoksaa ettei gp2 tule formula 1:lle pärjäämään kierosajassa. Toki saahan sitä manailla ja viilellä ranteita jos se hyvältä tuntuu ! Veikkaan et ero tulee olemaan merkittävä edelleen.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Aina ei kannata uskoa kaikkea lukemaansa. Ihan pikkasen ku päätteleepi päässään ni jo hoksaa ettei gp2 tule formula 1:lle pärjäämään kierosajassa. Toki saahan sitä manailla ja viilellä ranteita jos se hyvältä tuntuu ! Veikkaan et ero tulee olemaan merkittävä edelleen.
Ei tarvii edes päätellä ku Buttonen sen sanookin tossa ettei pärjää, mutta ovat lähempänä kuin koskaan.

E: Viime kaudella hitaimman Fykkösen ja nopeimman GP2:sen ero oli pienimmillään 4,2sek. Ja täksi kaudeksi Fykköset hidastuvat entisestään.
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Mutä vitun väliä sillä olisi, vaikka GP2 olisikin nopeampi? En ainakaan minun eikä tuskin kovin monen muunkaan katsomista/kiinnostusta vähennä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin.. Ensimmäiset F3000:set oli muutaman vuoden takaisia vanhoja ykkösiä, joten se siitä nopeuserosta.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Mutä vitun väliä sillä olisi, vaikka GP2 olisikin nopeampi? En ainakaan minun eikä tuskin kovin monen muunkaan katsomista/kiinnostusta vähennä.
Peesailen. Tosin jossain vaiheessahan se raja tulee kuitenkin vastaan autojen nopeudessakin ja sen vaikutuksessa luokan mielenkiintoon, näin voisi kuvitella. Olettaen että sitä rajaa ylipäätään on olemassakaan.

Missä nopeusluokassa F1 lakkaa (tarpeeksi hidastuttuaan) olemasta kiinnostavaa?
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Sitten maikkariki vois mainostaa maailman parhaimmat kuskit, maailman toiseksi nopeimmissa autoissa. Sitten mennään kokemaan niitä elämyksiä paikan päälle GP2sien kanssa kun siellä on kuulemma ne maailman nopeimmat autot mutta parhaimmat kuskit hitaammassa luokassa, what the fuck?? Joo no joillekki ei mitään vitun väliä, ainaki mulle on jotain vitun väliä. Kuninkuusluokka eikä mitää nappikauppaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hyvästi kuninkuusluokka ja äänimaailma, tervetuloa mopoauton kuuloiset ja tehoiset rumilukset
Onko mopoautoissa 860 hv?
Sitten maikkariki vois mainostaa maailman parhaimmat kuskit, maailman toiseksi nopeimmissa autoissa. Sitten mennään kokemaan niitä elämyksiä paikan päälle GP2sien kanssa kun siellä on kuulemma ne maailman nopeimmat autot mutta parhaimmat kuskit hitaammassa luokassa, what the fuck?? Joo no joillekki ei mitään vitun väliä, ainaki mulle on jotain vitun väliä. Kuninkuusluokka eikä mitää nappikauppaa.
Ei yhtään häiritse, että Ameriikan formuloilla mennään lujempaa?
 

mauno--

New member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
3
WebSlave sanoi:
Ei yhtään häiritse, että Ameriikan formuloilla mennään lujempaa?

Ei mielestäni ainakaa indycar ole ollut nopeampi kuin F1 kuin suorilla. Esim. Montrealissa Indyt n. 5s hitaampia kuin F1, jopa 0-200 km/h kiihtyvyys ykkösillä parempi.

Kyllä minun mielestäni nämä nykyiset F1 autot ovat (ainakin tällä hetkellä) hiukain vaisun oloisia. Loppu kaudesta ehkä, niinkuin Buttonkin sanoi alkaa sitten kulkemaan.. Toivossa on hyvä elää...:tongue:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Meinaako joku muka oikeasti että GP2-pömpelit eivät yhtäkkiä 'sattuisi' hidastumaan pari kolme sekuntia kierros jos F1-tallit eivät osaakaan virittää turpomoottoreita vähää alusta?
 
Ylös