Melinda
Sponsored by Sam
Eli epätasa-arvoa paikataan epärealistisuudella.
Sanoisin että missään tämän otsikon alla keskusteltavassa stoorissa realistisuus ei ole kiinni siitä mitä päähenkilöllä on jalkojensa välissä.
Eli epätasa-arvoa paikataan epärealistisuudella.
Valittaako feministit, että nuo esimerkit levittävät vääränlaista naiskuvaa?Eli epätasa-arvoa paikataan epärealistisuudella.
Tuskin niin pitkälle kuitenkaan mennään, että Jennifer Anistonin tähdittämien romanttisten komedioiden kohderyhmä siirtyy katselemaan "tissiteline-toimintaäijä-pähee ajoneuvo" -matskua ja päinvastoin. Muutenkin kaikki virheellisyydet sopinevat "Hiukan kärjistettynä tuo ja silleen, mutta kuitenkin ja sitä rataa." -muotoiluvarauspiikkiin.Tämä ei pidä paikkaansa.
"Pojat katsoo scifiä ja tytöt romanttisia komedioita/kaikki scifin katsojat on poikia ja romanttisten komedioiden tyttöjä" on sen verran vahva puppuyleistys ettei oikein muotoiluvarauksellakaan sovi argumentin pohjaksi.Tuskin niin pitkälle kuitenkaan mennään, että Jennifer Anistonin tähdittämien romanttisten komedioiden kohderyhmä siirtyy katselemaan "tissiteline-toimintaäijä-pähee ajoneuvo" -matskua ja päinvastoin. Muutenkin kaikki virheellisyydet sopinevat "Hiukan kärjistettynä tuo ja silleen, mutta kuitenkin ja sitä rataa." -muotoiluvarauspiikkiin.
Miksi kenenkään pitäis välittää yhtään mistään tai tehdä yhtään mitään? Miksei vaan nosteta sossun tukia ja kreisibailata?Miksi taiteilijan edes pitäisi olla joku tasa-arvon airut? Entä mainitsiko joku taiteilijan vapauden jo? Muistiko mielensäpahoittajat pahoittaa mielensä tom of finlandin naisettomuudesta? Miten nuori tyttö nyt selviää itsensä kanssa, kun ei vissiin ole lesbopostimerkkejä lain? Miksi kyselen tällaisia? Mikä on tuo ääni päässäni?
Kah, en ole edes noteerannut otsikkoa. Puhuin toki yleisemmin näistä moderneista naishahmoista.
Sanoisin että missään tämän otsikon alla keskusteltavassa stoorissa realistisuus ei ole kiinni siitä mitä päähenkilöllä on jalkojensa välissä.
En tiedä, mutta ois kai syytä.Valittaako feministit, että nuo esimerkit levittävät vääränlaista naiskuvaa?
Ei tollai muotoiltuna sopisikaan, mutta mun teksti menikin ihan eri lailla:"Pojat katsoo scifiä ja tytöt romanttisia komedioita/kaikki scifin katsojat on poikia ja romanttisten komedioiden tyttöjä" on sen verran vahva puppuyleistys ettei oikein muotoiluvarauksellakaan sovi argumentin pohjaksi.
Muut viiteryhmät voivat olla esim. homoja juutalaisia, joilla (jolla) on natsifetissi, eli ei välttämättä tyttöjä lain....kun/jos avaruusooperoita katselee lähinnä teini-ikäiset pojat ... ... muut viiteryhmät etsivät jotain muuta katseltavaa (esim. Jennifer Anistonin tähdittämää romanttista komediaa...
Tämän päivän feminismin mukaan ei sellaista asiaa taida ollakaan kuin "vääränlainen naiskuva".Valittaako feministit, että nuo esimerkit levittävät vääränlaista naiskuvaa?
Siis Pyryf.Muut viiteryhmät voivat olla esim. homoja juutalaisia, joilla (jolla) on natsifetissi, eli ei välttämättä tyttöjä lain.
Ongelma onkin se että "muille viiteryhmille", naiset ja juutalaiset fetissihomot mukaanlukien, on hirveän vähän vaihtoehtoja.Ei tollai muotoiltuna sopisikaan, mutta mun teksti menikin ihan eri lailla:
Muut viiteryhmät voivat olla esim. homoja juutalaisia, joilla (jolla) on natsifetissi, eli ei välttämättä tyttöjä lain.
Epistä. Naisella voi olla molemmat vehkeet jalkojen välissä. Voikkarissa jopa kahdet miehen vehkeet.:thumbfh:
Sanoisin että missään tämän otsikon alla keskusteltavassa stoorissa realistisuus ei ole kiinni siitä mitä päähenkilöllä on jalkojensa välissä.
"Pojat katsoo scifiä ja tytöt romanttisia komedioita/kaikki scifin katsojat on poikia ja romanttisten komedioiden tyttöjä" on sen verran vahva puppuyleistys ettei oikein muotoiluvarauksellakaan sovi argumentin pohjaksi.
Ongelmahan tässä on juuri se, että koska yleinen ajatusmaailma on se, että tytöt tykkää kukista ja pojat tykkää autoista ja pyssyistä, tehdään suuri osa juuri kasvuikäisille tähdätyistä kulttuurituotteista nimenomaan tästä näkökulmasta. Johtaa käytännössä siihen, että tyttö joka tykkääkin Star Warsista tai Jennifer Anistonin elokuvista (Jenniferistähän ainakin isommat pojat tykkäävät, mutta se on eri juttu se) pitävä poika koetaan erikoisiksi ja oudoiksi. Ja kun kyse on siinä hieman toisella kymmenellä olevista lapsista, niin harvapa on valmis olemaan tieten tahtoen erikoinen.Ei tollai muotoiltuna sopisikaan, mutta mun teksti menikin ihan eri lailla:
Muut viiteryhmät voivat olla esim. homoja juutalaisia, joilla (jolla) on natsifetissi, eli ei välttämättä tyttöjä lain.
Niin, ja sitä ei koskaan, missään olosuhteissa saa kritisoida.Elokuvamaailmassa (ja muuallakin) on noin yksi määräävä tekijä, raha.
Nykyään on onneksi mahdollista eri viiteryhmien tehdä "itse itselleen" vaihtoehtoista materiaalia. Itse todennäköisesti en laskisi "valkoihoisen keskiluokkaisen miehen" varaan viihteeni suhteen jos sellaiseen muuhun viiteryhmään kuuluisin, vaan etsisin oman viiteryhmän tekijöitä. Se natsifetissillä varustettu homo juutalainen tekee muuten hienoa neofolkia.Ongelma onkin se että "muille viiteryhmille", naiset ja juutalaiset fetissihomot mukaanlukien, on hirveän vähän vaihtoehtoja.
Se on juuri noin.Ongelmahan tässä on juuri se, että koska yleinen ajatusmaailma on se, että tytöt tykkää kukista ja pojat tykkää autoista ja pyssyistä, tehdään suuri osa juuri kasvuikäisille tähdätyistä kulttuurituotteista nimenomaan tästä näkökulmasta. Johtaa käytännössä siihen, että tyttö joka tykkääkin Star Warsista tai Jennifer Anistonin elokuvista (Jenniferistähän ainakin isommat pojat tykkäävät, mutta se on eri juttu se) pitävä poika koetaan erikoisiksi ja oudoiksi. Ja kun kyse on siinä hieman toisella kymmenellä olevista lapsista, niin harvapa on valmis olemaan tieten tahtoen erikoinen.
Ja onhan näitä huomioita, että maailmassa tosiaan on naisiakin tehty esim LOTR- ja Hobitti-elokuvia tehdessä, sillä Tolkienin kirjoissahan ei naisia pahemmin ole. Omasta mielestäni tuo Glorfindelin korvaaminen Galadrielilla oli oikeastaan realistisempi veto kuin Tolkienin Viktoriaaniseen aikakauteen pohjaava kuva "siitä toisesta" sukupuolesta.Se on juuri noin.
Ja sitten vielä järjestetään teattereissa kyselyjä, että: "Mistä piditte elokuvassa?" ja tietysti keskivertoteini vastaa, että takaa-ajoista ja siitä kun se kerrostalo räjähti ja romahti. Sitten lopputuloksena on seuraava megablockbuster-elokuva, jossa on pelkkiä takaa-ajoja ja räjähteleviä kerrostaloja. Jostain luin tuohon asiaan liittyen vertauksen ravintolaan, jossa asiakkaat kehuvat erityisesti jälkiruokia ja niinpä ravintolassa sitten asiakaspalautteen perusteella aletaan tarjoilla pelkkiä jälkiruokia.