Kypärät 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Fastlane

Well-known member
Liittynyt
1.2.2011
Viestit
141
Näin kyllä toivoin ja epäilinkin että löytyy jostain, miten Bottaksella?
Näkyyhän tuossa yo. kuvassakin Bottaksen "BO77AS" teksti olevan päälaellakin.. Mites Ericsson? Ysi aika pienellä kypärän takareunassa.. Olikos näissä tosiaan mitään muuta sääntöä, kuin että pitää näkyä kypärässä? Tällä hetkellä näyttäisi että ei ole kun niin monta erilaista variaatiota on nähty..
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Taitaa olla Nicon taloudessa akka valta. Jossain haastettulussa totesi numero päätöksen syntyneen naisensa avituksella, ja nyt sitten kypäränkin on inspiroinu tämä takapiru.
Jos ei talosta miestä löydy ni mitekänhä lie mahtaapi olla ;) Toki kyllähän se emäntää fiksukii mies peesailee!
 

HH

Well-known member
Liittynyt
17.2.2003
Viestit
126
Mika Häkkinen, Damon Hill, David Coulthard... Eivät he tarvinneet mitään henkilökohtaista numeroa jotta heidät tunnistaisi.

Mua suoraan sanottuna vituttaa tää nykyinen kypärätrendi, että joka vuosi pitää olla uusi väritys. Ja sitten kaikilla on tuommoiset samanlaiset sekamelskat erilaisin värisävyin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Uffe. Ajanut sen kanssa crossia samaan aikaan. Siirtyi sitten ajamaan jetskiitä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Noista maalareista puheenollen, onko kenelläkään tietoa kuinka monta kuljettajaa maalauttaa kypäränsä Uffella, ja kenellä muut maalauttavat kypäränsä? Näiden kuvien perusteellaa Uffen "tallissa" näyttäisi olevan ainakin Räikkönen, Button, Magnussen ja Perez, ja Bottashan maalauttaa kypäränsä Evgraphicsin Vainikaisella. Mitenkäs muut? Alonsolla ja Ricciardolla näyttäisi ainakin olevan samanlainen logo kypärän takaosassa mutta ei saa selvää kenen logo se on.

EDIT: Jens Munser (JMD) näyttää olevan se joka maalaa suurimman osan saksalaiskuljettajien kypäristä. Ainakin viime kaudella talliin on kuulunut nykykuskeista Alonso, Vettel, Sutil, Rosberg, Massa, Ricciardo ja Hülkenberg. Eli eipä noita maalareita näytä kovin montaa olevan.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Uffea varmaan tarkoitit, ja juu kyllä se edelleen maalaa F1-kypäriä, normiasiakkaita se ei pahemmin tunnu huomioivan...
Voi siinä olla sekin että jos asiakkaana on useampi F1-kuljettaja niin siinä ei enää ehdi oikein näitä "normiasiakkaita" ottamaan. Käsittääkseni aika hidasta ja paljon työtä vaativaa on tuo kypärien maalaus ja noita pottia taitaa mennä kauden aikana aika monta per kuljettaja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voi siinä olla sekin että jos asiakkaana on useampi F1-kuljettaja niin siinä ei enää ehdi oikein näitä "normiasiakkaita" ottamaan. Käsittääkseni aika hidasta ja paljon työtä vaativaa on tuo kypärien maalaus ja noita pottia taitaa mennä kauden aikana aika monta per kuljettaja.
Ja eiköhän nuo F1-kuskit myös maksa vähän paremmin, joten miksi käyttää aikaa huonommin maksavien töihin. (Tämä ei ole moite, pidän valintaa järkevänä ja tekisin itse samoin.)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Voi siinä olla sekin että jos asiakkaana on useampi F1-kuljettaja niin siinä ei enää ehdi oikein näitä "normiasiakkaita" ottamaan. Käsittääkseni aika hidasta ja paljon työtä vaativaa on tuo kypärien maalaus ja noita pottia taitaa mennä kauden aikana aika monta per kuljettaja.
Ei se Uffe itse nykyisin niin paljoa maalaa, lähinnä suunnittelee. Kyllä siellä on useita maalareita duunissa. F1-kuskit on pieni prosentuaalinen osuus koko asiakaskunnasta johin kuuluu lukuisia suomalaisia moottoriurheilijoita eri lajeista. Se on toki totta että yksi F1 kuski maalauttaa sen pari kymmentä kypärää per kausi, mutta suunnittelutyötä se ei jokaisella kuskilla teetä kuitenkaan montaa kertaa kaudessa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ihan sellainen kysymys, että miksi kuljettajat tarvitsevat monta kypärää kauden aikana? Eikö yksi riitä?
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Ihan sellainen kysymys, että miksi kuljettajat tarvitsevat monta kypärää kauden aikana? Eikö yksi riitä?
Kisoissa on mukana useampi (pari, kolme) mukana siitäkin syystä että jos se tippuu tai muuten saa "kolhun"
niin sitä ei enää käytetä...tippumisesta saattaa mennä pintajännitys eikä ole enää parhaimmillaan.
(tää on vaan mun visio asiasta, ei mikään asiantuntiJA lausunto)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kisoissa on mukana useampi (pari, kolme) mukana siitäkin syystä että jos se tippuu tai muuten saa "kolhun"
niin sitä ei enää käytetä...tippumisesta saattaa mennä pintajännitys eikä ole enää parhaimmillaan.
(tää on vaan mun visio asiasta, ei mikään asiantuntiJA lausunto)
Toi on totta. ja kun niitä kypäriä kuitenkin lahjoitetaan kaikenmaailman hyväntekeväisyysmyyjäisiin ja yhteistyökumppaneille, voi ne yhtä hyvin käyttää ensin. Tai siis huutokaupoissahan korkeimmat hinnat aina maksetaan juuri niistä urheilijoiden aidoista oikeista käytössä olleista urheiluvarusteista. Turvallisuus kuitenkin on varmaan yksi tärkeimmistä syistä ja vaikka se kypärä maalauksineen muutaman tonnin maksaakin, ei se kausibudjetti siihen kaadu. Eiköhän haalareita luultavasti mene samaa tahtia. Esim siksi että ne likaantuu ja kyllähän sponssimainoksetkin voi kulua pesussa. Pysyy ulkokuori puhtaana.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös