Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Jos Kimi haluaa tietää selkokielellä turva-autotilanteesta, niin ei kai se idiootiksi haukkumista ole. Vai haukkuiko Kimi varikkohenkilöä idiootiksi?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ei tiedä Kimille yhteistyön kannalta hyvää nämä idiot jne. ulosannit, Italiaanot on erittäin herkkänahkaisia...
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Eihän Mersulla vissiin ajettu kuin 2,4 sek nopeampi nopein kierros kun Ferrarilla :)
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vaati yes tai no vastauksia kun kysyi onko SC vielä radalla. "Idiot, just say yes or no. I cant understand what you are saying". Jotain ton suuntaista. Näin twitter väittää.
Tuossa idiot sanassa on kyllä todella suuri väärinkuulemisen vaara. Ihan hyvin on voinut tuossa kohtaa sanoa "I don't" joko ennen tai jälkeen jotain muuta ja radiosta kuultuna Kimin tönkköenkkuääntämisellä kiihtyneenä, niin voi hyvin kuulostaa idiotilta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuossa idiot sanassa on kyllä todella suuri väärinkuulemisen vaara. Ihan hyvin on voinut tuossa kohtaa sanoa "I don't" joko ennen tai jälkeen jotain muuta ja radiosta kuultuna Kimin tönkköenkkuääntämisellä kiihtyneenä, niin voi hyvin kuulostaa idiotilta.
Ei nuita kyllä ihan vähällä sekota.

eiköhän kyse ole normaalista kimin tavasta opettaa kaverit hänen tyylilleen. Aikanaan sanoi ettei kesken mutkan saa rueta höliseen jne. Normaalia kimiä koulia noitumalla..
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Tilanne näyttää kyllä aika huolestuttavalta. Rata ei profiililtaan sopinut ollenkaan Ferrarille mutta aikamoisia jättiaskeleita tarvitaan, jotta voitoista voitaisiin haaveilla edes Mersujen ajautuessa ongelmiin. 2012 talli onnistui kehitystyössä hyvin mutta nyt huolettaa, että onko pääsyy hitaaseen vauhtiin osissa, joita ei voi kehittää ennen ensi kautta. Auton huono käyttäytyminen on toisaalta myös positiivista, koska olisi vielä lohduttomampaa jos auto menisi kuin kiskoilla mutta vauhti ei riittäisi mihinkään. Nyt sentään tuntuu, että jotain voi olla vielä tehtävissä. Ehkä kaikkein huolestuttavin asia on ilmapiiri tiimin sisällä mikäli huhut pitävät paikkaansa.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Resursseja on korjata tilanne, mutta työtäkin on edessä. Tällä hetkellä 5. tai 6. nopein auto...
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Miksihän Kimi tuli SC:n aikana renkaan vaihtoon? Eikös vanhoilla olisi voinut ajaa loppuun asti. Mielestäni Ricardo ajoi pehmeillä samanpituisen stintin loppuun?
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Miksihän Kimi tuli SC:n aikana renkaan vaihtoon? Eikös vanhoilla olisi voinut ajaa loppuun asti. Mielestäni Ricardo ajoi pehmeillä samanpituisen stintin loppuun?
Mielestäni Kimi ei menettänyt sijaa stopin takia, joten kannatti vain vaihtaa tuoreemmat kumit jos saisi ohitettua sen avulla jonkun kuten Buttonin. Alonson kisanhan turva-auto pelasti (ainakin Kimiä vastaan ;)), sillä oli vanhimmat renkaat turpa-auton tullessa ja normistopilla ilman turva-autoa olisi tippunut Kimin taakse.

On se Hannu Hanhi.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Mielestäni Kimi ei menettänyt sijaa stopin takia, joten kannatti vain vaihtaa tuoreemmat kumit jos saisi ohitettua sen avulla jonkun kuten Buttonin. Alonson kisanhan turva-auto pelasti (ainakin Kimiä vastaan ;)), sillä oli vanhimmat renkaat turpa-auton tullessa ja normistopilla ilman turva-autoa olisi tippunut Kimin taakse.

On se Hannu Hanhi.
Alonsollahan oli liki stopin verran etua Kimiin ja eri taktiikka. Olisi kruisaillut lopussa kevyesti ohi uusilla renkailla Kimin taistellessa ikivanhoilla kovilla.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Kyllähän tuo Ferrarin tilanne on kaikin puolin järkyttävä. Auton ajettavuus näytti kummankin kuskin osalta siltä että runko on tehty spagetista. Vikurointia joka suuntaan aina kun lähdettiin mutkista. Tämän lisäksi power unit on ilmeisen tehoton.

Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa olla sellainen olo, että siellä pitäisi alkaa organisaatiorakenteita laittaa uusiksi. Aloittaen Domenicalista, kaveri on nyt seitsemättä kautta päällikkönä ja koko ajalta on peräti 1 merkkimestaruus. Surkeita autoja on rakennettu useampia, ettei tämä ole edes mikään poikkeusvuosi siinä suhteessa. Kyllä se vaan on lähtökohtaisesti niin, että autolla pitää pystyä voittamaan jo alkukaudesta jos halutaan kamppailla mestaruuksista. Ferrarin pitäisi saada kilpatiimin johtoon nyt porukkaa jolla on näkemystä asioista, ja tarvittaessa uskaltaa sanoa Montezemolollekin vastaan, kuten Todt & kumppanit aikanaan. Ferrarin toiminta on vaikuttanut jo pidemmän aikaa siltä, että tehdään hirveästi kaikkea päättömästi, ja todellisuudessa ei saavuteta mitään. Sellainen analyyttinen, toimiva ote on hukassa. Tämä näkyy selvimmin kun verrataan Ferrarin ja Red Bullin kehityskaarta testeistä tähän päivään.

Enkä nyt laittaisi hirveästi toiveita mihinkään päivityspaketteihin, joilla kurotaan Mersun ja muiden etumatkaa kiinni, ei ne insinöörit siellä Mersullakaan tumputtamassa istu, miettien, että nyt kun ollaan nopeita niin ei tarvi kehittää autoa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän tuo Ferrarin tilanne on kaikin puolin järkyttävä. Auton ajettavuus näytti kummankin kuskin osalta siltä että runko on tehty spagetista. Vikurointia joka suuntaan aina kun lähdettiin mutkista. Tämän lisäksi power unit on ilmeisen tehoton.
Vaikuttaa pahalta, Red Bull on ainoa ei Mersu, jolla oikeasti pystyy vastaamaan Mersun asiakastallejen vauhtiin. Ferrarilla ei ole auto huippu aerodynaamisesti eikä huippu voimantuottolaitteisto. Kuljettajat on huippuja ilman niitä näyttäisi vielä pahemmalta. Eikö olisi kuitenkin parempi sijoittaa rahat auton kehitykseen kuin kuskien palkkasäkkeihin, joista toisella on mielessä vain toisen kuskin päihittäminen.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Vaikuttaa pahalta, Red Bull on ainoa ei Mersu, jolla oikeasti pystyy vastaamaan Mersun asiakastallejen vauhtiin. .
Jep.Ferrari on täysi romu.Eiköhän olisi parasta siirtää katseet ja ajatukset kohti kautta 2015.Pätevän lisähenkilöstön(ja nykyisen kykenettömän harventaminen)hankkiminenkaan ei olisi pöllömpi ajatus.Luka Di Montesemollo vois häippästä ensimmäisenä vanhainkotiin."Now its time to go".
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
942
Alonsollahan oli liki stopin verran etua Kimiin ja eri taktiikka. Olisi kruisaillut lopussa kevyesti ohi uusilla renkailla Kimin taistellessa ikivanhoilla kovilla.
Ei kai niillä mikään eri taktiikka ollut? Alonso pysähtyi kierroksella 28 ja Kimi kierroksella 33. Molemmille kovat alle. En tiedä olisivatko pysähtyneet vielä ilman sc:tä kerran molemmat vai ei, mutta ei nuo eri taktiikoilta minusta näytä.

Oli miten oli, mutta tota Kimin viimeistä stoppia ihan täysin ymmärrä, mm. Forde Indiat kävivät kierroksilla 34 ja 35 viimeisen kerran stopilla ja ajoivat loppuun asti. No tuskin tuokaan olis Ferrarille tuonut muuta kuin sijat 9 ja 10.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ei kai niillä mikään eri taktiikka ollut? Alonso pysähtyi kierroksella 28 ja Kimi kierroksella 33. Molemmille kovat alle. En tiedä olisivatko pysähtyneet vielä ilman sc:tä kerran molemmat vai ei, mutta ei nuo eri taktiikoilta minusta näytä.
Alonso todennäköisesti olisi käynyt vielä varikolla ja Räikkönen ei, toi 5 kierrosta kuitenkin on aika paljon eroa. Olisi ollut tyhmää ajattaa Räikköstä niin pitkään menettäen aikaa, jos ei tarkoituksena ollut ajaa kahdella pysähdyksellä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Alonsollahan oli liki stopin verran etua Kimiin ja eri taktiikka. Olisi kruisaillut lopussa kevyesti ohi uusilla renkailla Kimin taistellessa ikivanhoilla kovilla.
Ei välttämättä olisi kruisaillut ohi uusilla renkailla. Kimilä oli ennen turva-autoa tuoreemmat renkaat kuin Alonsolla ja olisi ehkä tuossa kohtaa pystynyt ottamaan usemmankin sekunnnin kiinni ennen Alonson pysähdystä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös