Toi 340 tehtiin minimisiivillä. Kiinasta tulee taas häpeällinen kilpailu Ferrarille. Onko siellä kukaan johtoportaasta saanut vielä kenkää?Mihin hävisi Ferrarin huippunopeus? Testeissä 340km/h ja nyt aika-ajoissa vain 317km/h. Kaikki muut ovat suunnilleen samalla tasolla kuin testeissä, jotkut jopa nopeampia. :nope:
Aerodynamiikka on ihan ok. Kakkossektorilla Bahrainissa jossa nopeita mutkia olivat nopeita, mutta jäivät sitte power sektoreilla. Moottori on täysi susi.Kukas muuten tuosta auton suunnittelusta siellä vastaa, Pat Fry? Muistaakseni ei ainakaan James Allison joka talliin palkattiin tekemään jotain teknistä työtä? Miksei mies siis saa suunnitella autoa kunnolla?
Tuntuu että on liikaa väkeä tallissa eikä ne oikeat ohjaksissa.
Luulisi muuten että Ferrari alkaisi pikkuhiljaa testaamaan vaikka toisenlaista keulaa autoonsa.
Bo Xilai ainakin on saanut kenkää ja tuomion oikeudessa.Toi 340 tehtiin minimisiivillä. Kiinasta tulee taas häpeällinen kilpailu Ferrarille. Onko siellä kukaan johtoportaasta saanut vielä kenkää?
Nyt meni ohi. Miten liittyy Ferrariin?
Schumin mestaruusajoista on jo 10v...Voi olla, että Ferrarilla maksetaan nyt niitä lunnaita, jotka syntyivät kun Schumin aikoina testasivat suurinpiirtein 24/7/12 vielä siinäkin vaiheessa kun muut tallit noudattivat testausrajoituksia. Eivät enää/vieläkään osaa tehdä kilpailukykyistä autoa ilman järjetöntä testaamista. Tai ainakin ovat muita talleja jäljessä testaustarpeen suhteen. :doubtful:
Näinhän se on. Ero mersun koneeseen on kyllä aivan järkyttävä, en ole koskaan nähnyt sijoituksesta taistelevalta autolta sellaista ohitusta, kun Hulkenberg pamautti Räikkösen ohi painamalla vain kaasun yksinkertaisesti pohjaan. Eipä silti, Red Bull tuntui olevan jopa Ferraria hitaampi suorilla, eivät meinanneet millään päästä ohi, elikkä sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.Schumin mestaruusajoista on jo 10v...
Eiköhän tämän kauden syöksykierre aika pitkälti johdu siitä että Mersu on rakentanut aivan ylivoimaisen voimanlähteen. Ei ollut Ferrarin kaltaisella pienellä superautopajalla resursseja ja osaamista rakentaa nykyaikaista kilpailukykyistä voimalaitetekniikkaa. Erikoisosaaminen rajoittuu rouheisiin moottoriääniin ja mataliin jakkaroihin.
Ensi vuonna mukaan tulee sitten Honda joka murskaa sitten vielä mersunkin, huhujen mukaan...sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
Hondaahan ei koske nämä moottorin kehitysrajoitukset joten voivat hyvinkin tehdä huippukoneen kun aikaa on...Ensi vuonna mukaan tulee sitten Honda joka murskaa sitten vielä mersunkin, huhujen mukaan...
FIA:n luvalla saa muuttaa. Kuka uskoo ettei Ferrari tätä lupaa sais? Modifiointiin vain menee aikaa...Näinhän se on. Ero mersun koneeseen on kyllä aivan järkyttävä, en ole koskaan nähnyt sijoituksesta taistelevalta autolta sellaista ohitusta, kun Hulkenberg pamautti Räikkösen ohi painamalla vain kaasun yksinkertaisesti pohjaan. Eipä silti, Red Bull tuntui olevan jopa Ferraria hitaampi suorilla, eivät meinanneet millään päästä ohi, elikkä sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
Kaikki muutkin voivat tehdä ensivuodeksi koneen hyvin pitkälti uusiksi, tämän vuoden kilpailuihin vain on moottori tekniikka jäädytetty. Typerä sääntö sinänsä mutta Renaultin ja Ferrarin ongelmahan on että eivät saa täysiä tehoj a irti koneistaan eli tälläkin kaudella on kehitysvaraa ihan reilusti.Hondaahan ei koske nämä moottorin kehitysrajoitukset joten voivat hyvinkin tehdä huippukoneen kun aikaa on...
Tämähän se pihvi on. Muilla Mersun koneita käyttävillä talleilla aeropuoli on vielä raakile, mutta puhdasta voimaa tarvitsevilla radoilla ovat selkeästi muita moottoreita käyttäviä talleja edellä. Kyllähän tämä kausi valitettavasti on taputeltu jos FIA ei peruuta tuota moottoreiden jäädytystä kauden ajaksi.Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
Ei varmaan, mitenkään se oli vissiin vastaus, tuohon sun kysymykseen Kiinan johtoportaan potkuista...Nyt meni ohi. Miten liittyy Ferrariin?
Sitä saa kyllä yllättävän paljon kehittää, mutta en tiedä kuinka monta niistä viidestä kauden aikana käytettävästä moottorista on jo valmiina.Tämähän se pihvi on. Muilla Mersun koneita käyttävillä talleilla aeropuoli on vielä raakile, mutta puhdasta voimaa tarvitsevilla radoilla ovat selkeästi muita moottoreita käyttäviä talleja edellä. Kyllähän tämä kausi valitettavasti on taputeltu jos FIA ei peruuta tuota moottoreiden jäädytystä kauden ajaksi.
Eikös niillä muonoin ollu ihan tehokkaimmat masiinat, mutta myös janoisimmat? Taidan tietysti muistella aikaa ennen MersuaJos koneita saisi vapaasti kehittää, niin mikäköhän moottorivalmistaja siitä kilpavarustelusta selviäisi voittajana? Veikkaan ettei ainakaan Ferrari.