Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onhan se kummalista, ettei Ferrari tuonut ensimmäisen kolmen kisan aikana yhtään aeropäivitystä. Ei moni talli näin toiminut, Marussia saattaa olla toinen. Ei vakuuta.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Mihin hävisi Ferrarin huippunopeus? Testeissä 340km/h ja nyt aika-ajoissa vain 317km/h. Kaikki muut ovat suunnilleen samalla tasolla kuin testeissä, jotkut jopa nopeampia. :nope:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mihin hävisi Ferrarin huippunopeus? Testeissä 340km/h ja nyt aika-ajoissa vain 317km/h. Kaikki muut ovat suunnilleen samalla tasolla kuin testeissä, jotkut jopa nopeampia. :nope:
Toi 340 tehtiin minimisiivillä. Kiinasta tulee taas häpeällinen kilpailu Ferrarille. Onko siellä kukaan johtoportaasta saanut vielä kenkää?
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Kukas muuten tuosta auton suunnittelusta siellä vastaa, Pat Fry? Muistaakseni ei ainakaan James Allison joka talliin palkattiin tekemään jotain teknistä työtä? Miksei mies siis saa suunnitella autoa kunnolla?
Tuntuu että on liikaa väkeä tallissa eikä ne oikeat ohjaksissa.

Luulisi muuten että Ferrari alkaisi pikkuhiljaa testaamaan vaikka toisenlaista keulaa autoonsa.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kukas muuten tuosta auton suunnittelusta siellä vastaa, Pat Fry? Muistaakseni ei ainakaan James Allison joka talliin palkattiin tekemään jotain teknistä työtä? Miksei mies siis saa suunnitella autoa kunnolla?
Tuntuu että on liikaa väkeä tallissa eikä ne oikeat ohjaksissa.

Luulisi muuten että Ferrari alkaisi pikkuhiljaa testaamaan vaikka toisenlaista keulaa autoonsa.
Aerodynamiikka on ihan ok. Kakkossektorilla Bahrainissa jossa nopeita mutkia olivat nopeita, mutta jäivät sitte power sektoreilla. Moottori on täysi susi.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Voi olla, että Ferrarilla maksetaan nyt niitä lunnaita, jotka syntyivät kun Schumin aikoina testasivat suurinpiirtein 24/7/12 vielä siinäkin vaiheessa kun muut tallit noudattivat testausrajoituksia. Eivät enää/vieläkään osaa tehdä kilpailukykyistä autoa ilman järjetöntä testaamista. Tai ainakin ovat muita talleja jäljessä testaustarpeen suhteen. :doubtful:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Voi olla, että Ferrarilla maksetaan nyt niitä lunnaita, jotka syntyivät kun Schumin aikoina testasivat suurinpiirtein 24/7/12 vielä siinäkin vaiheessa kun muut tallit noudattivat testausrajoituksia. Eivät enää/vieläkään osaa tehdä kilpailukykyistä autoa ilman järjetöntä testaamista. Tai ainakin ovat muita talleja jäljessä testaustarpeen suhteen. :doubtful:
Schumin mestaruusajoista on jo 10v...

Eiköhän tämän kauden syöksykierre aika pitkälti johdu siitä että Mersu on rakentanut aivan ylivoimaisen voimanlähteen. Ei ollut Ferrarin kaltaisella pienellä superautopajalla resursseja ja osaamista rakentaa nykyaikaista kilpailukykyistä voimalaitetekniikkaa. Erikoisosaaminen rajoittuu rouheisiin moottoriääniin ja mataliin jakkaroihin.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Schumin mestaruusajoista on jo 10v...

Eiköhän tämän kauden syöksykierre aika pitkälti johdu siitä että Mersu on rakentanut aivan ylivoimaisen voimanlähteen. Ei ollut Ferrarin kaltaisella pienellä superautopajalla resursseja ja osaamista rakentaa nykyaikaista kilpailukykyistä voimalaitetekniikkaa. Erikoisosaaminen rajoittuu rouheisiin moottoriääniin ja mataliin jakkaroihin.
Näinhän se on. Ero mersun koneeseen on kyllä aivan järkyttävä, en ole koskaan nähnyt sijoituksesta taistelevalta autolta sellaista ohitusta, kun Hulkenberg pamautti Räikkösen ohi painamalla vain kaasun yksinkertaisesti pohjaan. Eipä silti, Red Bull tuntui olevan jopa Ferraria hitaampi suorilla, eivät meinanneet millään päästä ohi, elikkä sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
Ensi vuonna mukaan tulee sitten Honda joka murskaa sitten vielä mersunkin, huhujen mukaan...
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Näinhän se on. Ero mersun koneeseen on kyllä aivan järkyttävä, en ole koskaan nähnyt sijoituksesta taistelevalta autolta sellaista ohitusta, kun Hulkenberg pamautti Räikkösen ohi painamalla vain kaasun yksinkertaisesti pohjaan. Eipä silti, Red Bull tuntui olevan jopa Ferraria hitaampi suorilla, eivät meinanneet millään päästä ohi, elikkä sekä Renault että Ferrari ovat moottoreiden suhteen aivan kuutamolla ja ongelmana on se, että nyt ne on jäädytetty. Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
FIA:n luvalla saa muuttaa. Kuka uskoo ettei Ferrari tätä lupaa sais? Modifiointiin vain menee aikaa...
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Hondaahan ei koske nämä moottorin kehitysrajoitukset joten voivat hyvinkin tehdä huippukoneen kun aikaa on...
Kaikki muutkin voivat tehdä ensivuodeksi koneen hyvin pitkälti uusiksi, tämän vuoden kilpailuihin vain on moottori tekniikka jäädytetty. Typerä sääntö sinänsä mutta Renaultin ja Ferrarin ongelmahan on että eivät saa täysiä tehoj a irti koneistaan eli tälläkin kaudella on kehitysvaraa ihan reilusti.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Ferrarin kannattaisi lyödä hanskat tiskiin tämän kauden osalta ja siirtää panokset ensi vuoteen. Ottaisivat ne pisteet mitä saavat ja muuten ajelisivat testiä tämän vuoden.
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Voiko typerämpää sääntöä olla, koneet jäädytetään heti kun niillä on ajettu muutama pv? Jos ei natsaa niin siinähän sitten ajelet susikoneella koko vuoden.
Tämähän se pihvi on. Muilla Mersun koneita käyttävillä talleilla aeropuoli on vielä raakile, mutta puhdasta voimaa tarvitsevilla radoilla ovat selkeästi muita moottoreita käyttäviä talleja edellä. Kyllähän tämä kausi valitettavasti on taputeltu jos FIA ei peruuta tuota moottoreiden jäädytystä kauden ajaksi.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Nyt meni ohi. Miten liittyy Ferrariin?
Ei varmaan, mitenkään se oli vissiin vastaus, tuohon sun kysymykseen Kiinan johtoportaan potkuista...
Tämähän se pihvi on. Muilla Mersun koneita käyttävillä talleilla aeropuoli on vielä raakile, mutta puhdasta voimaa tarvitsevilla radoilla ovat selkeästi muita moottoreita käyttäviä talleja edellä. Kyllähän tämä kausi valitettavasti on taputeltu jos FIA ei peruuta tuota moottoreiden jäädytystä kauden ajaksi.
Sitä saa kyllä yllättävän paljon kehittää, mutta en tiedä kuinka monta niistä viidestä kauden aikana käytettävästä moottorista on jo valmiina.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos koneita saisi vapaasti kehittää, niin mikäköhän moottorivalmistaja siitä kilpavarustelusta selviäisi voittajana? Veikkaan ettei ainakaan Ferrari.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jos koneita saisi vapaasti kehittää, niin mikäköhän moottorivalmistaja siitä kilpavarustelusta selviäisi voittajana? Veikkaan ettei ainakaan Ferrari.
Eikös niillä muonoin ollu ihan tehokkaimmat masiinat, mutta myös janoisimmat? Taidan tietysti muistella aikaa ennen Mersua :eek:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Testeihin tullut sentään uutta osaa. Ilmeisesti yrittävät saada enemmän ilmaa vanteiden läpi ja sitä kautta perään. Uutena ainakin tullut tuo hirvittävän iso jarrujen jäähdytysputki, uusi etuvanne (vähemmän puolia) ja "blowing wheel nut".



Vanha vertailuksi: http://www.formula1.com/wi/enlarge/0x0/popup/sutton/2013/dms1427ma256.jpg


Pakoputken ympärille tullut Red Bull -tyylistä viritelmää (takasiiven pystytukien välissä menevä kaari), myös itse pakoputki saattaa olla entistä suurempi halkaisijaltaan.

 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös