Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kimille paljon parempi testata oikealla radalla Barcelonassa ennen Monacoa.

Alonsolla luultavasti lukee sopparissa että jos tiimi ei TOP3 pisteissä tiettynä päivänä syksyllä pääsee siirtymään muualle. Kannattako kuitenkaan lähteä Hondalle?

Uskoisin että Ferrari palaa huipulle ensi vuonna. PU voidaan rakentaa kokonaan uudelleen ja Allisonin todellinen vaikutus näkyy vasta 2015 autossa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Aldo Costahan potkittiin pois Ferrarilta 2011 huonojen tulosten takia. Muistaakseni jossain haastattelussa Costan mielipide oli, että vika ei ollut hänen vaan hän joutui syntipukiksi. Sittemmin Costa siirtyi mersulle ja kausien 2013 ja 2014 autot näyttäisivät Costan saaneen kostonsa.
Tiedä sitten kuinka paljon Costa on vastuussa Mersun nykymenestyksestä. Heillä on siellä valtavan paljon asiantuntemusta, 4 entistä huipputallin teknistä johtajaa/pääsuunnittelijaa samassa tiimissä: Willis, Costa, Lowe, Bell.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Tiedä sitten kuinka paljon Costa on vastuussa Mersun nykymenestyksestä. Heillä on siellä valtavan paljon asiantuntemusta, 4 entistä huipputallin teknistä johtajaa/pääsuunnittelijaa samassa tiimissä: Willis, Costa, Lowe, Bell.
Lowe on (toinen) tallipäällikkö, Bell on käsittääkseni Costan lähin pomo. Nii-i... :confused: Tosta johtohässäkästä on näin ulkopuolisena paha sanoa kuka oikeasti tekee sitä parasta konkreettisesti näkyvää työtä, mutta mun käsityksenä on, että noista kolmesta Costa olisi eniten hands-on auton suunnitteluhommissa, Willis lienee sitten joko Costan alla tiiminsä johdossa tai hänen kanssaan rinnakkaisessa johtotehtävässä. Ainakin viime kauden autolle Costa oli merkitty pääsuunnittelijaksi.

Ehkä jotain voi arvailla tallin puolesta podiumilla seisseistä. Ekassa kisassa oli Mercedeksen moottoriosaston päällikkö Andy Cowell, toisessa pääkisainsinööri (viime kaudella Hamiltonin kisainssi) Andrew Shovlin ja nyt Aldo Costa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Sen varmaan kaikki myöntää että paska talli tällä hetkellä.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Jää nähtäväks miten iso vaikutus kierrosaikaan Kiinan über pitkällä suoralla on. Ei sitä parissa mutkassa hanskalla paikata.

edit: onneks sille suoralle mutkasta ulostulo on sentää vähän loivempi eikä ihan stop-start meininkiä, niin eivät Ferrarilla ihan niin paljon häviä lähtökiihdytyksessä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Jos tällä ruohonleikkurilla meinaa voitosta ajaa tällä kaudella, se vaatii melkeinpä sadekelin. Vai riittääkö sekään. Suoranopeusetukin on mennyttä, eihän tuolla pääse edes Caterhamien ohi kunnolla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos tällä ruohonleikkurilla meinaa voitosta ajaa tällä kaudella, se vaatii melkeinpä sadekelin. Vai riittääkö sekään. Suoranopeusetukin on mennyttä, eihän tuolla pääse edes Caterhamien ohi kunnolla.
Ei tuolla kaaralla pärjää edes sateella, ainakaan Kimi. Sattuu sadekeli olemaan juuri Red Bullin ja Vettelin vahvuus...
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ei tuolla kaaralla pärjää edes sateella, ainakaan Kimi. Sattuu sadekeli olemaan juuri Red Bullin ja Vettelin vahvuus...
Lumisateella ainakin pärjäisi Ferrarilla etenkin Kimin toimiessa kuskina ja lumisateen en usko olevan Vettelin vahvuus.

Harmi vain että lumisateessa ei ajeta F1-kisoja ja Kimi ei sen takia pääse näyttämään lumisateessa ajamistaitoaan.
 

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
Jos tällä ruohonleikkurilla meinaa voitosta ajaa tällä kaudella, se vaatii melkeinpä sadekelin. Vai riittääkö sekään. Suoranopeusetukin on mennyttä, eihän tuolla pääse edes Caterhamien ohi kunnolla.
Vähän kun on onnea matkassa niin mersut kisaavat toisensa pihalle (koska ei ole pelkoa että johto menisi vaikka pari kertaa niin tekisivätkin) ja redbullin moottori laukeaa kolmannelta sijalta niin neljäntenä ollut ferrari voittaa. :tongue:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ferrarin power unitin surkeutta (tehon puute, ylipaino ym.) Sauberin kilpailukyky, he ajaa jämäsijoista vaikka auto on ollut järjestään keskikastin parhaimmistoa. Tällä autolla ei voittoja tällä kaudella oteta.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Vaikea uskoa että päivitykset auttais, ei porsaasta tule ravihevosta hiilikuitupaloja vaihtamalla. Auto on alitehoinen ja ilmeisesti ylipainoinen. Voittoja ei tule tällä kaudella, ellei jotain ihme olosuhteita / tapahtumia tule.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Vaikea uskoa että päivitykset auttais, ei porsaasta tule ravihevosta hiilikuitupaloja vaihtamalla. Auto on alitehoinen ja ilmeisesti ylipainoinen. Voittoja ei tule tällä kaudella, ellei jotain ihme olosuhteita / tapahtumia tule.
Autosportilla (edit:foorumeilla) on paljon puhuttu, että sinänsä itse moottorissa ei olis mitää vikaa, vaa ongelma on ERS:n ja sen optimoinnin kans. Vielä löytyy luottoa, mut jos ei espanjan jälkee ole tulokset parempia, nii meikäki heittää sen kuuluisan kirveen.. johonki. Eivät nyt esim periaatteessa testanneet mitään näkyvää. Suurin ongelma on tosiaan varmaan ERSin kans. Sieltä pitäis tasaiseen tahtiin joka kierros löytyä sama teho. Aika-ajoissa päästiin viidenneksi, koska ERSin kerkeää ladata täyteen tehoon yhdelle kierrokselle. Toisaalla ongelmana on kai myös se, että sitä tehoa tulee väärissä paikoissa liikaakin ja renkaat sutii.

Mutuilen vaa, mut tämänsuuntaisia arvioita olen lukenut.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös