Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Nyt kun Kimi jo vuosia vaivanneen ongelman julkisesti myönsi niin miksi asiaa ei pika korjata varsin helpolla tavalla. Kuten Bottaskin hyvin menneen aika-ajon jälkeen totesi että saivat pysymään lämmöt paremmin renkaissa pienentämällä jarrujen jäähdystystä. Siis ei muuta kuin duct tapea jarrujen ilmakanaviin...
Mikseihän muuten nuo jarrujen ilmakanavat ole säädettävät? Kieltääkö säännöt? Kylmät renkaat ilmakanva umpeen ja toisinpäin..
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nascar puolellahan ne ihan noita reikiä yms ihan tosiaan teipeillä vetää tarvittaessa umpeen/osittain sulki. Eli
F1-puolellakin voisi joku yksinkertainen metodi olla joskus toimiva.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Nascar puolellahan ne ihan noita reikiä yms ihan tosiaan teipeillä vetää tarvittaessa umpeen/osittain sulki. Eli
F1-puolellakin voisi joku yksinkertainen metodi olla joskus toimiva.
Teipillähän ne niitä formuloissakin pikasäätää, ainakin jarrujen jäähdytystä
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
On Se kumma ettei Ferrari saa kilpailukykyistä pakettia aikaiseksi millään.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
On Se kumma ettei Ferrari saa kilpailukykyistä pakettia aikaiseksi millään.
Mersua jos ja kun ei lasketa, nii hyvinhän tuo kulki. Kimillä ei nyt vaa homma ole hanskassa. En nyt ala pohtiin onko kuskissa, tallissa vai molemmissa vika, mut Ferrari oli tänään kolmas jokatapauksessa. Se toinen auto. edelleen uskon, että kauden päätteeksi tilanne on eri kunhan talli ei lähe kumpaakaan suosiin. Kyllä siitä vielä tasainen parivaljakko kehkeytyy. Sitä on jo hieman väläytelty.
 
Viimeksi muokattu:

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Alkoi sitä vauhtiakin jo löytymään. Ei onneksi enää näyttänyt niin traktorilta kuin edellisessä kisassa.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Alonso ajoi Kiinassa ihan kelpo kisan. Autossa siis kyllä potentiaalia on, eri asia on kuka sen saa hyödynnettyä ja kuka ei. Ehkäpä seuraavissa kisoissa Räikkönenkin alkaisi saada autoa sopimaan hanskaan.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Alonso ajoi Kiinassa ihan kelpo kisan. Autossa siis kyllä potentiaalia on, eri asia on kuka sen saa hyödynnettyä ja kuka ei. Ehkäpä seuraavissa kisoissa Räikkönenkin alkaisi saada autoa sopimaan hanskaan.
Usko on kova, että Kimi saa autonsa balanssiin Espanjan kisan jälkeisessä kahden päivän testissä. Jos tämän jälkeen ei ala suoritukset olemaan kohdillaan, alkaa usko loppua täällä päässä. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Kyllä Kimi vielä hanskaa eteensä tulleet ongelmat.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Usko on kova, että Kimi saa autonsa balanssiin Espanjan kisan jälkeisessä kahden päivän testissä. Jos tämän jälkeen ei ala suoritukset olemaan kohdillaan, alkaa usko loppua täällä päässä. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Kyllä Kimi vielä hanskaa eteensä tulleet ongelmat.
KUNHAN vaan saa ajettua kierroksia siellä, ettei mene pilttuussa istuskeluksi koko homma. Ja toinen juttu on, että jos esim. auton jousitusgeometrialla ei yksinkertaisesti vaan saa setuppia täysin mieleisekseen, niin sitten ei voi kuin odottaa osapäivityksiä. Paremmin tuon auton ymmärrys varmaan sujuu tuon testin jälkeen, mutta tosiaan tuo pieni mahdollisuus on olemassa. Kun Pirellin käskystä viime kaudella tuli määräys, että minkämoiset setupit pyöränkulmissa saa maksimissaan olla jne.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Näinköhän ensi kaudeksi olisi mahdollista korvata Kimi jollain kuskilla, joka pystyisi edes samaan suoritukseen Alonson kanssa. Nyt sen oikeasti näkee kumpi se parempi kuljettaja ykkösissä on ollut ja on edelleen. :( Kimiltä suoraan sanoen säälitävä kausi tähän mennessä.

Kausihan on sinänsä jo menetetty typerien sääntömuutosten takia Mersulle ja jos ei ensi kauteen ole muutosta moottorin kehittämisen sääntöihin tulossa, luo se paineita ensi kauden auton kehitykselle aika lailla. Ferrarin menestys on monesti perustunut siihen, että autoa on pystytty kehittämään pitkin kautta. Nyt se on käytännössä kiellettyä ja näyttäisi siltä, etä auto ei ole valmis. Onnea Mersu.

Ensi kaudeksi parempi auto, Kimin sopimuksen purku (jos siihen on optio niin sitä ei käytetä), Kimin tilalle kuski kuka pystyy auttamaan Alonsoa mestaruuden tavoittelussa. Kirves on jo heitetty kaivoon....ensi kauteen....moro.....
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kausihan on sinänsä jo menetetty typerien sääntömuutosten takia Mersulle ja jos ei ensi kauteen ole muutosta moottorin kehittämisen sääntöihin tulossa, luo se paineita ensi kauden auton kehitykselle aika lailla. Ferrarin menestys on monesti perustunut siihen, että autoa on pystytty kehittämään pitkin kautta. Nyt se on käytännössä kiellettyä ja näyttäisi siltä, etä auto ei ole valmis. Onnea Mersu.
Säännöt ovat kaikille samat, toiset vain onnistuvat paremmin kuin toiset. Ei Ferrari voi sääntöjen taakse piiloutua.

Ferrari voitti viimeiset mestaruutensa moottorijäädytyksen aikana. Kauden aikana kehitystyö onkin sen jälkeen ollut etupäässä aerodynaamista kehitystä. Ensi kaudeksi toki kehitystä saa tehdä moottoriinkin, mutta tällä kaudella niitä parannuksia ei saa tuoda.

Tähän vielä se, että Montezemolo toivoi, että moottorit olisivat suuremmassa roolissa, eikä mentäisi niin paljon aero edellä. No nyt on moottorit suuremmassa roolissa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Näinköhän ensi kaudeksi olisi mahdollista korvata Kimi jollain kuskilla, joka pystyisi edes samaan suoritukseen Alonson kanssa. Nyt sen oikeasti näkee kumpi se parempi kuljettaja ykkösissä on ollut ja on edelleen. :( Kimiltä suoraan sanoen säälitävä kausi tähän mennessä.

Kausihan on sinänsä jo menetetty typerien sääntömuutosten takia Mersulle ja jos ei ensi kauteen ole muutosta moottorin kehittämisen sääntöihin tulossa, luo se paineita ensi kauden auton kehitykselle aika lailla. Ferrarin menestys on monesti perustunut siihen, että autoa on pystytty kehittämään pitkin kautta. Nyt se on käytännössä kiellettyä ja näyttäisi siltä, etä auto ei ole valmis. Onnea Mersu.

Ensi kaudeksi parempi auto, Kimin sopimuksen purku (jos siihen on optio niin sitä ei käytetä), Kimin tilalle kuski kuka pystyy auttamaan Alonsoa mestaruuden tavoittelussa. Kirves on jo heitetty kaivoon....ensi kauteen....moro.....
Tuo nyt tietty on provo ja trollaus eikä pitäisi vastata mutta kun modet tuon trollaamisen sallii niin laitetaan nyt vähän jotakin jarrua. En siis ymmärrä, että miten Kimin vastoinkäymiset auton ja renkaiden kanssa olisi Alonson ansio. Alonso ajaa siellä missä voisi olettaakin mutta Kimi ei. Alonso tosin on ajanut näin koko Ferrariaikansa vastaten pitkälti siitä mille käsialalle autoa on kehitetty ja Kimi vasta aloitti oman toisen rupeamansa. Edellisellä tuli ne pari mestaruutta. Ensi vuoden autoon Kimikin pääse sitten jo enemmän vaikuttamaan kun nykyinen ei ajotyyliin istu.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En siis ymmärrä, että miten Kimin vastoinkäymiset auton ja renkaiden kanssa olisi Alonson ansio.
Missä kohtaa niin väitettiin?
Alonso ajaa siellä missä voisi olettaakin mutta Kimi ei. Alonso tosin on ajanut näin koko Ferrariaikansa vastaten pitkälti siitä mille käsialalle autoa on kehitetty ja Kimi vasta aloitti oman toisen rupeamansa. Edellisellä tuli ne pari mestaruutta. Ensi vuoden autoon Kimikin pääse sitten jo enemmän vaikuttamaan kun nykyinen ei ajotyyliin istu.
Kimi on ainut kuski, jonka mestaruussaldoon olen nähnyt tallimestaruuksia laitettavan. Onhan kuskit toki merkittävässä roolissa niiden hankkimisessa, mutta rehellisyyden nimissä ne tallimestaruudet sitten pitäisi laskea muillekin kuskeille.

Kimillä on jo miehen itsensäkin tunnustamat ongelmat renkaiden lämpöjen kanssa, varsinkin kylmällä kelillä tai sateessa. Ja Kimi itsekin sanoo, että johtuu osittain ajotyylistä. On johtunut jo vuodesta 2007, jolloin yhteen rengasvalmistajaan siirryttiin. Se, ettei Kimi ole valmis sopeuttamaan ajotyyliään autoon kostautuu vuosi vuoden jälkeen. Mutta oma valinta, eli ei sen suhteen mitään nokan koputtamista. Tätä oikeiden säätöjen hakemista tullaan näkemään niin kauan kuin Kimi on F1:ssä (tai tulee rengaskilpailu, mitä ei tule tapahtumaan Kimin aikana).

-Edit- Ja for the record, uskon, että ne säätöongelmat saadaan ratkaistuksi vielä tämän kauden aikana (jossain vaiheessa, ei välttämättä heti) ja Kimi tulee haastamaan Alonson ja voittamaankin silloin tällöin. Koska MM-taistelu on jo käytännössä ohi, mitään tallimääräyksiä ei tulla näkemään kuin tilanteessa, jossa perässä oleva tallikaveri on sillä hetkellä nopeampi, ei MM-tilanteen takia, vaikka Alonso epäilemättä edellä tuleekin pysymään.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
En ollenkaan ymmärtänyt mitä WS:llä oli tuossa tarkoitus edellä sanoa vai veditkö vain kertauksen muiden jo sanomista. No oli miten oli niin viittaus valmistajien mestaruuteen tietenkin pohjautuu siihen, että Ferrarilla ylipäätään on mestaruudet olleet viime aikoina kiven alla ja toki heille tallimestaruuskin maistuisi. Jokainen kai tietää täällä millä perustein tallimestaruus saavutetaan joten en kokenut tarpeelliseksi valistaa eri mestaruuksien eroja mihin WS tuossa kompastui.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Historia tuntee paljon kovempiakin äijiä, Barrichello esimerkikisi. Onko peräti kuusinkertainen maailmanmestari? Ja kahdessa eri tallissa, joten sattumaa ei voi olla.
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Valmistajien mestaruus kertoo lähinnä sen, että auto on ollut paras
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Täällä tuskin on ketään joka ei tiedä valmistajan ja kuskin mestaruuksien eroa. Jos noita haluaa kuitenkin pohtia niin perustakaa asialle oma otsikko. Vähän hassua pyörittää selvää asiaa.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Täällä tuskin on ketään joka ei tiedä valmistajan ja kuskin mestaruuksien eroa. Jos noita haluaa kuitenkin pohtia niin perustakaa asialle oma otsikko. Vähän hassua pyörittää selvää asiaa.
No, kovasti sinä ainakin lisäät sitä valmistajien mestaruutta Kimille.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
En usko, että Ferrari edes harkitsee Kimin korvaamista toisella kuskilla. Ensinnäkin Alonso saattaa hyvinkin häipyä McLarenille tämän kauden jälkeen ja sitten vasta kusessa ollaankin jos molemmat kokeneet kuskit poissa. Ja toisekseen Ferrari on niin paska, että ihan sama kuka sitä ajaa, niin ei sillä voittoja oteta koko kautena kuitenkaan. Ja kolmanneksi, kuka se korvaaja sitten olisi?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös