Skotti Coulthard sopisi juuri tästä syystä Ferrarin johtokuntaan kuin valettu. "Next year is my year!"Onhan tuo uskomatonta p*skaa, että vuodesta toiseen heitetään kirves kaivoon ja keskitytään tulevaan kauteen. Miksi seuraava auto olisi yhtään sen parempi, jos ei nykyinenkään samalla tavalla suunniteltu/kehitetty.
Ensi vuodeksi voi oikeastikkin odotella parempaa autoa, koska Ferrarilla tehdyt muutokset näkyvät vasta ensi vuoden autossa. Auto tehdään uudessa tuulitunnelisssa jonka kohdalla tehdyt sekoilut näyttäisi olevan nyt takana päin. Auto myös tehdään kokonaan Allisonin alaisuudessa. Lisäksi pääsevät parantamaan moottoriaan.Onhan tuo uskomatonta p*skaa, että vuodesta toiseen heitetään kirves kaivoon ja keskitytään tulevaan kauteen. Miksi seuraava auto olisi yhtään sen parempi, jos ei nykyinenkään samalla tavalla suunniteltu/kehitetty.
Eikö kaikki suunnittele tässä vaiheessa jo ensi kauden autoa? Riippuu tietysti kuinka rajusti aiotaan peruskonseptia uusia, vai mennäänkö vain hienovaraisella päivityslinjalla. Itse en kyllä jaksa uskoa kovin dramaattisiin parannuksiin ensi kaudella, eikä tuollaiset ilmoitukset yhtään lisää uskoa että ensi kaudella on paljon parempi. Osoittaa vaan että tää kausi on jo hävitty. Toivottavasti kuitenkin tän kauden kehitysosat toimii jos niitä loppukaudella on tulossa, koska ne antavat hyvää osviittaa seuraavan kauden kehityssuunnasta. Niinkuin Williamsilla viime kauden opun päivitykset.Onhan tuo uskomatonta p*skaa, että vuodesta toiseen heitetään kirves kaivoon ja keskitytään tulevaan kauteen. Miksi seuraava auto olisi yhtään sen parempi, jos ei nykyinenkään samalla tavalla suunniteltu/kehitetty.
Kyllä ensikauden auto on jo piirrustuspöydällä, 2 projektia ajetaan rinnan (uuden suunnittelu & vanhan kehitys) kysymys on siitä että siirretäänkö kaikki käytettävissä olevat resurssit uuden auton suunnitteluun.Eikö kaikki suunnittele tässä vaiheessa jo ensi kauden autoa? Riippuu tietysti kuinka rajusti aiotaan peruskonseptia uusia, vai mennäänkö vain hienovaraisella päivityslinjalla. Itse en kyllä jaksa uskoa kovin dramaattisiin parannuksiin ensi kaudella, eikä tuollaiset ilmoitukset yhtään lisää uskoa että ensi kaudella on paljon parempi. Osoittaa vaan että tää kausi on jo hävitty. Toivottavasti kuitenkin tän kauden kehitysosat toimii jos niitä loppukaudella on tulossa, koska ne antavat hyvää osviittaa seuraavan kauden kehityssuunnasta. Niinkuin Williamsilla viime kauden opun päivitykset.
Öö.. Tuo sääntöhän on luotu keinotekoisesti nostamaan moottoreiden kierrosluvut sinne 12-13k huiteille. Tuo on nimenomaan sitä sinun manaamaasi innovaatioiden tappamista. Miksi se just moottoreiden kohalla onkin kiva juttu, että insinöörit ei saa ottaa parasta irti just sillä kierrosluvulla millä katsovat parhaaksi?Toki hyvä poikkeus on tälle vuodelle tullut voimalaitos systeemi. No sekin on minusta pilattu
liian tiukalla kehityksen jäädytyksellä. Ehkä myös liian matalalla polttoaineen max virtauksen rpm rajalla.
Jolla käytännössä rajoitetaan koneen max rpm n.12 500 vaikka säännön maximi rpm on se 15 tuhatta.
Taitaa mennä vuosia, ennenkö F1-sarja palaa tuolle tasolle, niin sekaisin on pakka nyt. Ja varsinkin tuo moottoripuoli... Hitto sitä moottorispeksiä hinkattiin vuosikaudet ja siirreltiin myöhemmäksi. Ja nyt sitten todetaan, että vain yksi valmistaja osasi tehdä sellaisen koneen. Hienoa tietty, että moottorikehitys lyödään vielä samantien jäihin... Voi olla aika vahvasti harkinnassa Rellulla, että onko tässä touhussa mitään järkeä. Ferrarille F1 olemassa olon edellytys, paska puhetta jos muuta väittävätEi voi kuin muistella kauden -12 alkua. 7 kisaa, 7 eri voittajaa ja 5:llä eri automerkillä.
Joo olet oikeassa tuo on keinotekoista mutta jos pensan säästöä ajatellaan niinÖö.. Tuo sääntöhän on luotu keinotekoisesti nostamaan moottoreiden kierrosluvut sinne 12-13k huiteille. Tuo on nimenomaan sitä sinun manaamaasi innovaatioiden tappamista. Miksi se just moottoreiden kohalla onkin kiva juttu, että insinöörit ei saa ottaa parasta irti just sillä kierrosluvulla millä katsovat parhaaksi?
D
Hä? Juuri liiallisten nopeuksien takiahan sääntöjä koko ajan muutetaan rajoittavammaksi. Muuten autot nopeutuvat liikaa. Monzassa tullaan todennäköisesti tekemään tänä vuonna kaikkien aikojen kierrosennätys ja mahdollisesti myös kaikkein korkein huippunopeus.Varsinkin kun F1 autojen vauhti radalla ei ole mitään päätä huimaavaa.
No joo, lähinnä tarkoitin kierrosaikoja radalla. Huippunopeudet sinällään on hyviä.Hä? Juuri liiallisten nopeuksien takiahan sääntöjä koko ajan muutetaan rajoittavammaksi. Muuten autot nopeutuvat liikaa. Monzassa tullaan todennäköisesti tekemään tänä vuonna kaikkien aikojen kierrosennätys ja mahdollisesti myös kaikkein korkein huippunopeus.