Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Niin jos haluaa uskoa katkeraa entistä työntekijää. Luotettavia moottoreita ainakin osasi rakentaa. Nissanille LMP puolelle kova kaappaus.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Heh, Marmorini avautunut Turinille, että Tombaziz pyytänyt kooltaan pientä myllyä ja että aerodynamiikalla voitetaan se, mitä kompaktilla moottorilla hävitään. No Luca oli tavannut uuden pomon kahdesti, tervetulojuhlissa ja kun pomo kiikutti erokirjeen. Ei nyt ihan avoimelta tunnu keskusteluyhteydet Maranellossa, jos näin on.

Maikkarin sivuilla lainattua tekstiä Italiasta.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/08/1923648/ferrarin-ex-moottoripomo-avautui-potkuistaan
Tombazizin näyttöjä ollaan odotettu jo 5 vuotta, aika heikossa ovat olleet ja mä oisin jo antanut kenkää. En ymmärrä mistä kaverin gurun maine on syntynyt kun näytöt on mitä on (aika heikot).
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Tombazizin näyttöjä ollaan odotettu jo 5 vuotta, aika heikossa ovat olleet ja mä oisin jo antanut kenkää. En ymmärrä mistä kaverin gurun maine on syntynyt kun näytöt on mitä on (aika heikot).
Formulastara :idea:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tuskimpa Tombaziz sitä tuulitunnelia väärin kalibroi, eli mahdotonta tehdä timangia, jos ei ole oikeanlaisia työkaluja. Onko kaikki muut näytöt paitsi maailmanmestaruus heikkoja näyttöjä?
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Tuskimpa Tombaziz sitä tuulitunnelia väärin kalibroi, eli mahdotonta tehdä timangia, jos ei ole oikeanlaisia työkaluja. Onko kaikki muut näytöt paitsi maailmanmestaruus heikkoja näyttöjä?
Kukaan ei tässä maailmassa osaa "kalibroida" tuulitunnelia, se on aina enemmän tai vähemmän tulosten peilaamista käytäntöön. Kaikilla talleilla on sama ongelma mutta miksi toiset osaa tämän paremmin kuin toiset? Ja nimenomaisesti Ferrarilla on ollut näitä ongelmia viimeiset 5-6 vuotta kuten Massa kertoi, ei ne yksistään tunnelista voi johtua ja näihin "faktoihin" perustuen hakisin uutta verta Tombazizin tilalle...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sitä ihmettelen, että Ferrari olisi ottanut sellaisen kehityssuunnan, jossa koneen koko tehtäisiin pieneksi tehojen kustannuksella ja vielä sillä olettamuksella, että hävitty teho otettaisiin aeron puolella takaisin. Mitään mullistavaahan sieltä puolelta ei ole vuosiin löytynyt Ferrarilta, vaan lähinnä muiden ideoita ollaan kopioitu minkä keretty.

Enzon motto että aerodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa rakentaa moottoria ei ihan istu tähän lähestymistapaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos olisi saatu 50hp lisää sillä että takakatteeseen ilmestyy 40cm*40cm möhkö, niin voi olla että kannattaa miettiä jotain kompaktimpaa vaihtoehtoa.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Marmoriinin marinoita :
http://www.suomif1.com/2014/08/ferrarin-syntipukki-avautui-vihainen-viesti-tallin-johdolle/

"- Minä ja kollegani paketoimme voimanlähteen tietyn kokoiseksi, eli Mercedestä ja Renaultia
pienemmäksi, koska meitä pyydettiin tekemään niin projektin johtajan hra Tombaziksen toimesta."


No moottorin ja tuon ahtojäähdyttimen osalta tilanne saattaa olla juuri noin.
Mutta jos katsoo pakoputki ratkaisua niin onhan se selkeesti enemmän tilaa vievä
mitä on Mersun ratkaisu.
Joten ei Ferrarin koko voimalaitos paketti mitenkään pieni ole.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Huikeeta kehitystä, tollasiahan lippispäät käärivät pakosarjojen ympärille ammattikoulusssa päivät pitkät, Ferrarin porukka on varmaan mennyt duuniin heti peruskoulusta niin toi on jäänyt väliin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Eikö niillä pitäny olla sitä "supermaalia"? Vai torpattiinko sekin (ts. ei menny läpi selitys luotettavuudesta?) ja päätyivät vähän rumempaan ratkaisuun?
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Eikö niillä pitäny olla sitä "supermaalia"? Vai torpattiinko sekin (ts. ei menny läpi selitys luotettavuudesta?) ja päätyivät vähän rumempaan ratkaisuun?
Supermaalia ...
Näin kun olen ollut F1 lomalla niin täytyy lukea hieman vanhempia juttuja ...

Joo toisiaan Ferkkuhan on ilmottanut jostain "Magic Paint" käsittelystä.
Noista jutuista ei kyllä selviä tarkempaa mitä se on mutta se vois olla jotain
"keraamista maalia" joka tekee pakoputkien sisä pinnan "liukkaamaksi" samalla
se toimis myös hieman eristeenä.
No oli se maali mitä tahansa ja oli se sitten sisä tai ulko puolen putkea niin eihän se estä
käyttämästä vielä tuolta ulkoista Thermo Wräppiä.
Joten jos taikamaalilla tuli 20hv ja noilla lämpöteipeillä toiset 20hv niin
Ferrari pitäis Spassa kulkea sitten jo melkein Mersun vauhtia. ;)
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Joten jos taikamaalilla tuli 20hv ja noilla lämpöteipeillä toiset 20hv niin
Ferrari pitäis Spassa kulkea sitten jo melkein Mersun vauhtia. ;)
:D .. mut joo "supermaali" -termi tais olla jostain iltapaskoista peräisin :) .. ja nimenomaan tuohon lämmöneristykseen muistelisin käytettäneen. Marussialla sitä oli vissiinkin testattu ja tulosten perusteella toimivaksi todettu. Älä kysy linkkejä.. tästä topikista asiasta jotain viitteitä löytynee. Jotain häslinkiä sen suhteen oli ettei välttämättä pystyis käyttään moottorisääntöjen vuoksi, jolloin tuo "alumiinifolio"-eriste olis sen korvike? Kiloja tuolla ratkaisulle tullee se jokunen kymmen(sata)-gramma lisää, mut.. jos se sen väärti on nii, mikä ettei.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Linkki koskee Williamsia, mutta eiköhän tuo ole Ferrarin ongelma numero Uno. Kaikkea syyllistetään paitsi Alonsoa.
Niimpä, Mattiacci on jo monessa haastattelussa sanonut että tuo toisten osastojen syyttely täytyy loppua ja kaikkien täytyy
keskittyä vain ja ainoastaan autoon ja sen saamiseksi nopeammaksi.
Joten oikeilla jäljillä taitaa Mattiacci olla.

Pitäiskö tässä jo itsekkin alkaa uskomaan että Ferrarilla joskus vielä voitetaan. ;)
No pieni skeptisyys on vielä takaraivossa kun tietää Italiaanot.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
:D .. mut joo "supermaali" -termi tais olla jostain iltapaskoista peräisin :) .. ja nimenomaan tuohon lämmöneristykseen muistelisin käytettäneen. Marussialla sitä oli vissiinkin testattu ja tulosten perusteella toimivaksi todettu. Älä kysy linkkejä.. tästä topikista asiasta jotain viitteitä löytynee. Jotain häslinkiä sen suhteen oli ettei välttämättä pystyis käyttään moottorisääntöjen vuoksi, jolloin tuo "alumiinifolio"-eriste olis sen korvike? Kiloja tuolla ratkaisulle tullee se jokunen kymmen(sata)-gramma lisää, mut.. jos se sen väärti on nii, mikä ettei.
Nooo mä googlasin "ferrari magic paint" ja sieltä löytyi tarinaa monelta F1 sivustoilta joten noita ilta... sivuja ei onneks tarvinnut lukea. :)
No mä kans törmäsin tuohon moottorisääntö tarinaan ja mulle jäi sellainen vaikutelma asiasta että tuollainen jonkun moottorin osan maalaus ei rikkois mitään sääntöjä mutta saatan olla väärässä. (enkä ensmäistä kertaa)
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös