Neste Oil Rally Finland 2014

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
991
TV: 4 Pro

To 31.7.
EK 1 Lankamaa 1 23,47 km 16:08
EK 2 Jouhtikylä 10,40 km 17:21
EK 3 Lankamaa 2 23,47 km 19:07
EK 4 Harju 1 2,2 km 20:30
Pe 1.8.
EK 5 Pihlajakoski 1 14,10 km 9:18
EK 6 Päijälä 1 23 km 10:26
EK 7 Kakaristo 1 20,50 km 11:24
EK 8 Painaa 1 7,49 km 12:42
EK 9 Pihlajakoski 2 14,10 km 15:56
EK 10 Päijälä 2 23 km 17:04
EK 11 Kakaristo 2 20,50 km 18:02
EK 12 Painaa 2 7,49 km 19:20
EK 13 Harju 2 2,2 km 20:30
La 2.8.
EK 14 Mökkiperä 1 13,50 km 8:08
EK 15 Jukojärvi 1 21,90 km 9:06
EK 16 Surkee 1 14,95 km 10:43
EK 17 Himos 1 4,45 km 12:11
EK 18 Leustu 1 11 km 12:44
EK 19 Mökkiperä 2 13,50 km 15:20
EK 20 Jukojärvi 2 21,90 km 16:18
EK 21 Surkee 2 14,95 km 17:55
EK 22 Himos 2 4,45 km 19:23
EK 23 Leustu 2 11 km 19:56
Su 3.8.
EK 24 Ruuhimäki 1 7,10 km 9:25
EK 25 Myhinpää 22,40 km 10:43
EK 26 Ruuhimäki 2 (Power Stage) 7,10 km 13:08

Vetomies
Pe 1.8.
EK 5 Pihlajakoski 11:20
EK 6 Päijälä 12:28
EK 7 Kakaristo 13:26
EK 8 Painaa 14:44
EK 13 Harju 19:00
La 2.8.
EK 14 Mökkiperä 10:35
EK 15 Jukojärvi 11:33
EK 16 Surkee 13:10
EK 17 Himos 14:38
EK 18 Leustu 15:11

Lippujen hinnat:
Rallipassi 65 e
Biker´s Pass 75 e
Erikoiskoelippu 18 e
Erikoiskoelippu (2 kertaan ajettava EK) 25 e
Erikoiskoelippu Harju 20 e
Paviljonki kertalippu (to aamusta alkaen) 10 e
Paviljonkiranneke (to-su) 15 e

Alle 12-vuotiaat rallifanit pääsevät vanhempien seurassa kaikkiin tapahtumiin maksutta.
Tuulilasi julkaisee virallisen Katsojaoppaan To 17.7. ja VM: Pe 18.7.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Neste Oil Rallin reitti 2014


Torstai 31.7.2014

EK1 Lankamaa 1 23,47 km
EK2 Jouhtikylä 10,40 km
EK3 Lankamaa 2 23,47 km
EK4 kaupunkierikoiskoe


Perjantai 1.8.2014

EK5 Pihlajakoski 1 14,10 km
EK6 Päijälä 1 23 km
EK7 Kakaristo 1 20,50 km
EK8 Painaa 1 7,49 km
EK 9 Pihlajakoski 2 14,10 km
EK10 Päijälä 2 23 km
EK11 Kakaristo 2 20,50 km
EK12 Painaa 2 7,49 km
EK13 kaupunkierikoskoe


Lauantai 2.8.2014

EK14 Mökkiperä 1 13,50 km
EK15 Jukojärvi 1 21,90 km
EK16 Surkee 1 14,95 km
EK17 Himos 1 4,45 km
EK18 Leustu1 11 km
EK19 Mökkiperä 2 13,50 km
EK 20 Jukojärvi 2 21,90 km
EK21 Surkee 2 14,95 km
EK22 Himos 2 4,45 km
EK23 Leustu 2 11 km


Sunnuntai 3.8.2014

EK24 Ruuhimäki 1 7,10 km
EK25 Myhinpää 22,40 km
EK26 Ruuhimäki 2 (Power Stage) 7,10 km
Neste Oil Rallin reitti 2014 - Mukana erikoiskokeiden legendoja


Kaupunkierikoiskoekin on mukana, mutta se halutaan palauttaa Killerin "stadionilta" aidoksi kaupunkierikoiskokeeksi: legendaarinen Harjun EK halutaan ajaa kaksi kertaa, torstaina ja perjantaina.

Harjun sijainti Jyväskylän kaupungin ytimessä asettaa omat vaatimuksensa ja sen osalta päätöksentekoprosessi on vielä kesken, joten vahvistusta Harjun EK:n osalta joudutaan odottamaan vielä jonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1007
Power stage on sääntöjen mukaan liian lyhyt, mutta ei kai se niin justiinsa ole.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Ja ISO PEUKKU täältä reitille! Mukavaan suuntaan, back to old days vaikka ei nyt ihan kuiteskaa, mut realiteetit pitää tajuta.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
385
Sijainti
Vantaa
Reitti vaikuttaa hyvältä, ja Harjun paluu on loistavaa. Omalta kannalta torstain ja sunnuntain pätkät ovat ärsyttävästi Jyväskylän "väärällä puolella" joten pitää miettiä, meneekö niitä katsomaan ollenkaan... No, onhan tässä aikaa miettiä.
 

jknR

Well-known member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
135
Voi hitsi. Eikö ne tuu ollenkaan lahteen tänä vuonna. Taidetaan jättää väliin koko reissu. :D (Keräilee samalla leiriytymisvälineitä ja suunnittee lähtöä varaamaan katselupaikkaa harjulta vedenpumppaamon katolta.)
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Hyvä!

näyttää ihan mukavalle. Akk:ssa ollaan varmaa otettu yleisön palautteesta "opikisi" ;)

En sen enempää pähläillyt reittiä, mutta passin hintaan 65-70e tuo 26 ek:ta on hyvä määrä. Tähän suuntaa rallia pitää viedä!!
 
Viimeksi muokattu:

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
No perhana, näyttäähän tuo äkkiseltään ihan hyvälle nykypäivän jyskäläks. Vähän nuo kaksi tynkäpäivää (to ja su) tosin ihmetyttää.. Ihan hyvin olisi voinut noiden päivien pätkät ajaa kokonaisuudessaan joko torstaina tai sunnuntaina. Niin samalla suunnallakin vielä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Jossain vaiheessa sovittu (tai "sovittu"), että sarjan kisojen pitää kestää sunnuntaihin asti TV-pätkän takia - ja Suomi tottelee venyttämällä reitin sunnuntaille. Olisiko mennyt jotenkin noin.
 
Liittynyt
18.8.2009
Viestit
73
Sijainti
Jyväskylä
Nyt näyttää reitti aika mainiolta, 26 eekoota, vähän sinnepäin kuin vanhoina hyvinä aikoina :thumbup::thumbup:

Olishan se hienoa jos Harju olis mukana kisassa + muut uudet pikikset.

Neljä päivää rallin kuhinaa:)
 

ammattikatsoja78

Well-known member
Liittynyt
24.2.2010
Viestit
112
Sijainti
pirkanmaa
Lankamaa, päijälä, myhinpää +++:thumbup:
Kaupunki EK :thumbup::alppu: toivottavasti känni urvelot eivät pilaa tätä hienoutta!
AKK on nyt todellakin ottanut askeleen oikeaan suuntaa tapahtuman pelastus operaatiossa! Joten pienet sille :alppu:
 

arskar1970

Well-known member
Liittynyt
14.10.2012
Viestit
178
Hyvältä kyl näyttää pitkästä aikaa. Aika helpolla vois onnistuu 9 pätkän näkeminen kisan aikana ilman sen suurempaa kiirehtimistä. Olis siis rallipassin ostamiselle paljon enemmän rahalle katetta..
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tämän vuoden reitistä on sanottava se, että hyvää siinä on enemmän kuin huonoa.

Hyvää on sellaisten legendaaristen erikoiskokeiden kuin Päijälä, Myhinpää ja Ruuhimäki paluu reittiin ja oikeastaan ainoa huono asia on Ouninpohjan puuttuminen jota tosin paikkaa ainakin osittain sen kanssa samaa reittiä hyödyntävä Kakaristo.

Jouhtikylän paluu tuli ainakin minulle yllätyksenä, mutta sen reitti kiinnostaa minua siitä syystä, että se voi ainakin osittain kulkea tutuissa maisemissa, koska lapsuudestani iso osa meni sillä suunnalla vaikka lapsuuskotini, jonka ainakin Mosse on hyvin suurella todennäköisyydellä nähnyt, koska hän on käsittääkseni ajanut sen ohi, ei osukaan EK:n varrelle.

Sunnuntaista on pakko todeta se, että silloin kuljettajat pääsevät hyppimään kunnolla, koska sekä Myhinpää että Ruuhimäki tunnetaan hypyistään joita kummallakin riittää enemmän kuin tarpeeksi.

Tämän vuoden reittiä voi kyllä hyvällä syyllä sanoa retroreitiksi, koska erikoiskokeiden nimiä lukiessa tulee väkisinkin mieleen 1980-luvun suurajot.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Lankamaa, päijälä, myhinpää +++:thumbup:
Kaupunki EK :thumbup::alppu: toivottavasti känni urvelot eivät pilaa tätä hienoutta!
AKK on nyt todellakin ottanut askeleen oikeaan suuntaa tapahtuman pelastus operaatiossa! Joten pienet sille :alppu:
Harju oli takavuosina ihan bueno mutta paha kutina on siihen, että se viime vuosilta tuttu järkkäripolitiikka iskee tuohonkin. Katsojat aidataan 40 metrin päähän tiestä johonkin VIP-telttojen ja kaljatelttojen taa....
Viimeks taisin olla Harjulla joskus silloin kun Antsa Laine (?) kajautti Starionin perän petäjän kylkeen....

MUOKS: Vieläköhän tämä legendaarinen jalkaliitto ja sen vastavoima Kaasujalkaliitto :D ovat voimissaan?
 

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
Lankamaa, päijälä, myhinpää +++:thumbup:
Kaupunki EK :thumbup::alppu: toivottavasti känni urvelot eivät pilaa tätä hienoutta!
AKK on nyt todellakin ottanut askeleen oikeaan suuntaa tapahtuman pelastus operaatiossa! Joten pienet sille :alppu:
Ei siellä ehdi urveloksi ryhtyä kun kaljajonot on pitempiä kuin...
...en vaan keksi mitään niin pitkää.

Saisivat tehdä ilmaiseksi Harjun, vaikka voisi kaupunki tukea rallia ostamalla sen ja kaikille ilmattees kun se kumminkin on enempi sellainen lyhyt näytösajo jossa autot näkee. <Uusia rallefaneja voisi syntyä sillä.
(Ja jonka jälkeen väki siirtyy baareihin tuomaan kaupungille rahaa.)

Nuorna poikasena siellä joskus kävin. Kavereitten kanssa juostiin järkkäreitä karkuun. Kiinni jäädessä sitten piti näyttää että rallipassikin löytyy, solidaarisuudesta juoksin.:p Kun parilla ei ollut ja kolmella oli. Nekun tarkistivat paitsi ettei olisi juomaa (en muista oliko alaikäiset vain kyseessä vaiko kaikilta) myös että liput olisi (kun osa onnistui kiertään heidät.)

Se lyhyyshän Harjun suurin ongelma onkin ollut, pitempi reitti katuja pitkin niin olisi tilaa paremmin autoja katsella. Hyppyreitä siinä ei ole, mutta äkkiähän sellaisenkin rakentaisivat jos tahtoisivat, johonkin paikkaan mihinkä näkee hyvin. Vaikka sinne stadionille ja siihen maksullinen yleisökatsomo muun ollessa ilmaista niin firman kortilla vaimoja karkuun lähteneet saisi omassa sikakatsomokarsinassaan olla karussa muistelemassa nuoruuttaan. Jos sellanen kerran formuloiltakin onnistuu niin mikäpä ettei ralliautoiltakin.
Harju oli takavuosina ihan bueno mutta paha kutina on siihen, että se viime vuosilta tuttu järkkäripolitiikka iskee tuohonkin. Katsojat aidataan 40 metrin päähän tiestä johonkin VIP-telttojen ja kaljatelttojen taa....
Viimeks taisin olla Harjulla joskus silloin kun Antsa Laine (?) kajautti Starionin perän petäjän kylkeen....

MUOKS: Vieläköhän tämä legendaarinen jalkaliitto ja sen vastavoima Kaasujalkaliitto :D ovat voimissaan?
Mitäs ne MUOKSIT?

Järkkärien määrä ainakin oli melko järkyttävä Harjulla, ilmeisesti helppoa oli sinne heitä saada.
Itseksenikin käynyt joskus siellä viimeisinä vuosina pariin kertaan, kun ralliseurue oli muuten jo baarissa. Siinä kun pääsi valikoimaan rauhassa paikkaa ilman että riitelyä oli siitä minne, niin ei siellä oikein hyvää paikkaa olekaan.
Joko katsomaan sitä eka mutkaa asvaltilla - johonka ajavat turhan hiljaa, pitempi kiihdytys saisi olla - tai sitten toiselle puolelle jossa lähtevät hoppaset matkaan ja välillä yleisön joukkoon. Eli kyllähän ne turvavälit on tarpeen. Eihän ne niin tee mutta jollei reittiä suurenneta niin sitten ajamaan joko hiekkasta (vai oliko ne pururatoja) juoksulenkkiä pitkin siellä tai suoraan ruohikkoa ylös jyrkemmästä paikasta.
Edellisessä jännitysmomenttina puut ja jälkimmäisessä luikkaus että pääseekö ne ylös asti vai pitääkö alkaa poikittain meneen.

Muoks myös: Ahas, jotain vihreitä. Onhan siellä jotkin reclaim the streets - mielenosoitukset vuosittain. Jäänyt huomaamatta nämä jalkaliitot.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Viimeks taisin olla Harjulla joskus silloin kun Antsa Laine (?) kajautti Starionin perän petäjän kylkeen....
Lasse Lampi, 1987


Siistiä että mukana on taas vanhoja hetkeen ajamattomia pätkiä. Eikös Päijälä ole aika nopea tie, kuinkahan miljoonaa nämä nykyautot siellä menevät?
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Joo, on sitä Harjulla oltu katsojana joskus B-ryhmän aikaan, eli ehkä -85 (?). Oltiin jossain lähtöpäässä, josta näki startin, ekan neulansilmän ja tokan mutkan. Niin ja kuskien renkaanlämmitykset ennen starttia.

Nuo 1987 Lancia ja Mazda näyttää ihan samalta kuin tämän päivän mopoautot ja vauhtikin oli samaa luokkaa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Nuo 1987 Lancia ja Mazda näyttää ihan samalta kuin tämän päivän mopoautot ja vauhtikin oli samaa luokkaa.
No niimpä... Tästä näkee miten hitaita ne B-ryhmäläiset oikeasti oli kun nyky vehkeillä ajettaisiin kahdeksikkoa B-ryhmäläisiin verrattuna ja jo -87 on A-rymäläisillä ajettu yhtä kovaa...
 
Ylös