Joo, ihan niihin oikeisiin mopoautoihin, eli 50cc. Mutta ei nyt lähdetä väärille jäljille vaan koitetaan pysyä siinä tämän vuoden rallissa. Ehkä nuo vanhojen kisojen muistelotkin oli liikaa.
"Historic" näytösajo alkuun tosiaan niin sitten voisi vaikka lähteä katsoon.Jos/kun Harjulle asti päästään niin sinnehän voisi järjestää näytösvedot näille A- ja B-ryhmän mopoautoille. Päästäisiin vähän fiilistelemään, kuinka mielenkiinnottomasti ne oikein etenee ja ääntelee nykyisiin superautoihin verrattuna.
Ei pöllömpi ajatus. Kimi Verrarilla ja vaikka Vetteli Punaisella Härjällä vois vedellä vähän näön vuoks kilpaa Kalevankadun liikennevaloista ylös Y-lipaston katua aina tuohon Harjukadun risteyskeen.Pari Formulaa siihen voisivat pyytää? Näytti olevan Red Bull ihan mainostajana heillä?
Asvalttia pitkin näytösajoa?
1992-1997 ja 2003 ainakin (juwra.com)Onkohan Päijälää ajettu Jyskälässä koskaan tollasessa 23 kilometrin muodossa, musta tuntuu että siihen on nyt ympätty vähän muitakin pätkiä mukaan.
http://www.nesteoilrallyfinland.fi/39835.aspx- Päijälän alkuosaa ei ole koskaan ennen ajettu Suomen MM-rallissa, joten se tarjoaa sikäli harvinaista herkkua. Luonteeltaan erikoiskoe on suorastaan fantastinen jouheutensa ansiosta. Lopussa liitytään perinteisempään Päijälän erikoiskokeeseen, kuvailee Nuutinen.
Viime vuotisilla autoilla vielä niin ei tulisi ongelmia kuljetusten kanssa. :ahem:Ei pöllömpi ajatus. Kimi Verrarilla ja vaikka Vetteli Punaisella Härjällä vois vedellä vähän näön vuoks kilpaa Kalevankadun liikennevaloista ylös Y-lipaston katua aina tuohon Harjukadun risteyskeen.
Tai sit ihan vaan kolmioreittiä Y-lipastonkatu, Harjukatu, Väinönkatu
Olisiko Päijälän alkuun laitettu jotain hitaampaa tietä, jotta erikoiskokeen keskinopeus laskee? Lopun isolla tiellä voidaan mennä aika miljoonaa sitten
Niin, sitä keskinopeus sääntöä ei kuulemma enää ole, mutta eiköhän siinä tuo ole takana. Pitkä Leustuhan esimerkiksi alkoi viime vuosina saamaan kuskeilta palautetta liian kovasta vauhdista ja viime vuonnahan se sitten pätkäistiinkin.Olisiko Päijälän alkuun laitettu jotain hitaampaa tietä, jotta erikoiskokeen keskinopeus laskee? Lopun isolla tiellä voidaan mennä aika miljoonaa sitten
Olisikohan tähän lisätty K-Kesäpäivä (tunnetaan myös nimellä) Mattila nimistä pätkää 1980-luvulta tohon loppuun jotenkin ajosuuntakin vaikuttaisi hieman totutusta poikkeavalta. Ajetaanko Kakaristo ja Päijälä nytkin peräkkäin, siis Päijälästä Kakaristoon aikataulussa?? Myhinpää on nyt vuoden 1992 asussaan 22,4 kilometrisenä eli koko mitalla, hyvä vaan jos ei muualla tule eroja niin tuolla Vatasen "suosikkipätkällä niitä varmasti tulee." Myhinpää on kyllä varmaan jos Ouninpohja on legenda se toinen legendaarinen pätkä. Hienoa että pätkä on taas koko mitassaan mukana.Olisiko Päijälän alkuun laitettu jotain hitaampaa tietä, jotta erikoiskokeen keskinopeus laskee? Lopun isolla tiellä voidaan mennä aika miljoonaa sitten
Äkkiä voisin veikata, että Päijälä alkaa Liehuntien päästä Kuhmoisten suunnalta, tullaan pari kilometriä isompaa Sappeentietä Päijälän kylään ja sitten kurvataan Päijäläntielle. Pituus täsmäisi ainakin suunnilleen. Kakaristo kuulostaa pituuden perusteella siltä, että startti Mutasen risteyksestä josta ajetaan Kakaristoon ja siitä tuttua pikkutietä maaliin. Eli sama kuin viime vuoden Ouninpohja, mutta koko Hämepohja-Mutanen osuus jää pois. Jos näin on, niin harmi. Tuo alkupään vuoristorata on mielestäni sitä parasta Ouninpohjaa. Onkohan Harju mahdollista ajaa siinä 90-luvun muodossa? Mietin vaan sitä hidastuskoroketta ja kuinkas se männikön jälkeinen asvalttiosuus korokkeeseen asti? Tai maalipään mukulakivi-kävelykatu??Onkohan Päijälää ajettu Jyskälässä koskaan tollasessa 23 kilometrin muodossa, musta tuntuu että siihen on nyt ympätty vähän muitakin pätkiä mukaan. Mikkolan mökkitie on muistaakseni siis oikeassa muodossaan noin 16,5-17 kilometriä jos on käytössä ns.pitkä Päijälä??
Ouninpohja ajetaan taas Kakaristona eli ei pitkänä versiona ilmeisesti sen kovien keskinopeuksien takia. Päijälää en muista ajetun koskaan yli 20 kilometrin pätkänä.
Pistetään vielä paremmaks; Ensin Nascarit ruopimaan Vesitornin hiekkarinnettä ylös ja siihen perään Tractor pullingit vois kyntää sen mäen ihan mössöks, jonka jälkeen heitetään haaste F1:sille ja ne koittavat sitten selvitä mäen ylös siinä hiekkasössössä. Samaan aikaan Yliopistonkadun asvaltilla vois kilpaveneet ottaa kisan kuuautoa vastaan. Ja kai sinne vielä joku moottorikelkkojen näytösajokin mahtuu. Kun ralliautot pääsee vihdoin areenalle, voisi tehdaskuskeilla olla alla Ruotsin rallin nastarenkaat niin saadaan vielä se asvalttikin pilattua. Tässä sitä olis oikein kunnon näytösajoa yleisölle. No,ehkä se on silti parempi että ajetaan ihan vaan rallia."Historic" näytösajo alkuun tosiaan niin sitten voisi vaikka lähteä katsoon.
Toinen voisi olla moottoripyörien ajot siihen. Mitä kaikkia niitä onkaan, kun en ole perehtynyt mutta yhteislähdöillä.
Sellanen jenkkiautojen ajo voisi kanssa sopia, jostain luin että suosituin vappuajelu olisi Jyväskylässä. Kunhan kilpaa ajaisivat. Niissä on kivemmat äänet kun moottorit ei ole liian pieniä. Muuten ehdottaisin rekkojenkin ajoa muttei ne taitaisi mahtua Harjun radalle :tongue:
Jos Päijälän alkuosan muodostaa Liehuntie niin silloin koko EK:n reitti saattaa näyttää varsin tutulta minulle, koska aikoinaan suunnittelin Päijälästä version jonka alussa ajetaan nimenomaan Liehuntietä pitkin ja maali on suunnilleen samassa paikassa kuin missä se oli vuoden 2001 rallissa.Niin, sitä keskinopeus sääntöä ei kuulemma enää ole, mutta eiköhän siinä tuo ole takana. Pitkä Leustuhan esimerkiksi alkoi viime vuosina saamaan kuskeilta palautetta liian kovasta vauhdista ja viime vuonnahan se sitten pätkäistiinkin.
E. Eikös tuo Liehuntie ole melko mukavasti tyrkyllä alkuun.
Hyvin mahtuisi Nascar-autoja mukaan. :ahem: :ahem: :ahem:Pistetään vielä paremmaks; Ensin Nascarit ruopimaan Vesitornin hiekkarinnettä ylös ja siihen perään Tractor pullingit vois kyntää sen mäen ihan mössöks, jonka jälkeen heitetään haaste F1:sille ja ne koittavat sitten selvitä mäen ylös siinä hiekkasössössä. Samaan aikaan Yliopistonkadun asvaltilla vois kilpaveneet ottaa kisan kuuautoa vastaan. Ja kai sinne vielä joku moottorikelkkojen näytösajokin mahtuu. Kun ralliautot pääsee vihdoin areenalle, voisi tehdaskuskeilla olla alla Ruotsin rallin nastarenkaat niin saadaan vielä se asvalttikin pilattua. Tässä sitä olis oikein kunnon näytösajoa yleisölle. No,ehkä se on silti parempi että ajetaan ihan vaan rallia.