Huoh...
Herroilta naukkis ja IsoAhven taisi nyt mennä jälleen kerran tuo mun pointti pahasti ohi. Osuvampi olisi sitten vaikka MGU-T(Turbine tai Turbo). Ainakin itselleni tuon heat (ja varmaan monelle muullekkin termodynamiikan sematiikkaan perehtymättömälle) antaa kuvan siitä, että lämpö muutettaisiin jotenkin maagisesti suoraan sähköksi. Näinhän ei käsittääkseni tapahdu edes siellä atomivoimalassa. Poijjaat keittää siellä vettä ja sillä höyrystyneen veden aikaansaamalla paineella sitten pyöritetään sitä turbiinia jne. Laskeeko niiden pakokaasujen lämpötila edes käytännössä samassa suhteessa, kun tuon MGU-H tuottaa sitä sähköenergiaa sinne akkuihin? Minä ainakin ymmärrän tuota fysiikkaa niin, että jos muutettaisiin vain lämpöä sähköksi, pitäisi pakokaasujen lämpötilan laskea samassa suhteessa, kun akkuihin siirtyy energiaa miinus häviöt. Muussa tapauksessa pitää energiaa tulla jostain muualta.
Mutta mitä minä näistä tiedän. En ole käynyt sitä tukiotakaan. Kuten jo ekassa viestissäni tarinoin (se on siis siellä jaskatussa toikissa, ei enää täällä) loppukädessähän tämä on vain sematiikkaa ja saatte mun puolesta kutsua sitä häkkyrää vaikka aasin pieruksi.
Voisiko juku vielä valistaa tyhmää, että mikä aivoitus mahtaa olla tuossa kiellossa, että sitä toista sähkömoottoria ei saa käyttää starttina?