Kaikki ei mennyt hyvässä asiakaspalveluhengessä tänään, sillä Vaasassa Lidlissä kauppareissulla käynyt Sini harmistui Lidlin linjauksesta periaatteellisesta syytä.
Nuori nainen ei välitä esiintyä koko nimellä sinänsä pikkurahaa koskeneessa riita-asiassa.
Alennuksen takia Sini puolisoineen ”hamstrasi kaikkea kivaa” ruokakaappiin varalle. Ostoskärry oli tavallista täydempi alennuksen takia. Kassajonossa he menivät kahdelle eri kassalle. Sini sai omista ostoksistaan alennuksen kirjastokortilla, mutta mies ei älynnytkään ostohetkellä vilauttaa muuta korttia kuin maksukorttiaan.
– Mies ajatteli että ”kortti kuin kortti” ja että saa alennuksen automaattisesti, nainen kertoo.
Kun ostokset oli tehty pariskunta huomasi, että miehen laskussa alennusta ei ollut. Kaupassa oli hiljaista, ja he palasivat takaisin toivoen että asian voisi vielä korjata. Kassa ja paikalle tullut esimies totesivat kuitenkin, että korttia olisi pitänyt näyttää ostohetkellä ja että kuittia ei voi enää hyvittää ja tehdä uutta laskua.
– Me sitten seisoimme siinä myrtyneinä, ja kyselimme että onko tämä nyt tosiaan viimeinen sananne.