Varsin konservatiivista tuntuu tuo rengasjuttu olevan. Useilla kuljettajilla tuntui puuttuvan pitoa takaosasta autoa ja muutenkin pidottomuus on ollut ongelma. Kovimpien seosten takia taitaa tulla vain 1-2 pysähdystä kisassa. Korkeintaan 3 mikäli jotain ylimääräistä tarvetta turva-auton tai jonkun muun seikan takia. Lotus vaikutti pitkästä aikaa yllättävänkin pirteiltä ja erittäin hitaasti, mutta varmasti talli on taas ottanut suunnan eteenpäin.
Sen sijaan, että se menisi pelkästään takaperin. Toki se vaatii paljon kuljettajilta saada levoton auto käyttäytymään oikealla tavalla. Takarivistä Chiltonin Maxilla on ollut näyttävää ajoa viime aikoina harjoituksissa ja aika-ajoissa. Muutoin onkin vielä Mersun melkein varmaa täyttä ylivoimaa lukuunottamatta paljonkin auki. Ilman heidän ylivoimaansa f1:ssä on paljonkin mukana mielenkiintoisia seurattavia asioita.
Ferrarin valittelu on hieman erikoista, mutta sen tietää kun on huipputalli kyseessä niin silloin standardit valitukselle ovat myös eri tasolla. Erikoista on ongelmien valituksissa lähinnä se, että tallilla voisi mennä reippaasti huonomminkin. Kuten vaikkapa muutama vuosi sitten eli 2009. Huonompiakin vuosia on, mutta jätän ne Vapaan puolelle.