Niin, siis diffuusorin tarkoitus ei ole imeä ilmaa auton alle, vaan kiihdyttää auton alla kulkevan ilmavirran nopeutta joka taas aiheuttaa imuefektiä auton pohjan suhteessa radan pintaan. Venturi-tunnelin kautta taas ahdetaan ilmaa auton alle ja esim. 1997 mallin Arrows oli rakennettu niin, että sekä etusiiven kiinnikkeet sekä etupyörien tuenta oli jo osa venturitunnelia. Valitettavasti pääsuunnittelijan Alvar Aallon bargeboardit eivät sitten toimineet luontaisina jatkumoina hyviin etusiiven end plateihin, joilla ilmaa saatiin auton runkoa pitkin kulkemaan toivotusti, mutta coanda-efektiä ei saatu aikaiseksi onnettomien Aallon tekeleiden takia. Lisäksi Vauxhallin V10-moottori oli kovasti taipuvainen ylilämpenemään herkästi ja vaati liian suuria ilmanottoaukkoja. Tästähän Red Bullilla ja Neweyllä on kokemusta turbomoottoreiden ensiesittelyssä. Katteisiin tehtiin hädissään reikiä ja pilattiin koko aerodynamiikka sillä.
Niin, siis mikä se kysymys alunperin olikaan?