Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18217
Luepa tuo oma lause ihan ajatuksen kanssa ja mieti että Perez jarrutti huomattavasti voimakkaammin kuin mitä kukaan osasi arvata.normaali ajolinja kiertää laidemmaksi mutta mikä ihmeen sääntö määrää että edellä ajava ei voi vapaasti valita haluamaansa jarrutuslinjaa?
Siis Perez on siirtynyt ehkä 10cm vasemmalle tuolta linjalta jota tuli koko matkan ennen osumaa joka on siis vielä osuma suoraan takaapäin. Osuman jälkeen linja toki on mitä on mutta ennen sitä linja on aivan vakaa eikä millään tavalla epäennustettava.
Aikaisemmin, ja tottakai jos jarruissa on häikkää niin muuta vaihtoehtoa ei ole. Massa oli ihan käsittämättömässä paikassa perseessä kiinni jarrutusalueella ja mitään muuta kuin kolari ei voinut syntyä.Luepa tuo oma lause ihan ajatuksen kanssa ja mieti että Perez jarrutti huomattavasti voimakkaammin kuin mitä kukaan osasi arvata.
Tuota olen yrittänyt sanoa, Perez ei vaihda ajolinjaa vasemmalle, vaan jatkaa suoraan, kääntämättä mutkaan. Massa taas kääntää koko ajan oikealle mutkan mukaisesti.Perezin uudelleentwiittaama kuva
Katso käyttäjän @Aitor_Paji twiitti: https://twitter.com/Aitor_Paji/status/476018448217415681
Mikä tossa osoittaa, että rangaistus meni oikein?
Ota huomiooon, että kuva ole oikeassa mittakaavassa.Siis Perez on siirtynyt ehkä 10cm
Jos et käännä rattia mutkassa niin vaihdat ajolinjaa.Tuota olen yrittänyt sanoa, Perez ei vaihda ajolinjaa vasemmalle, vaan jatkaa suoraan, kääntämättä mutkaan. Massa taas kääntää koko ajan oikealle mutkan mukaisesti.
Perezin incar-video osoittaa selvästi ettei vaihda linjaa.
Siis vertaa auton leveyteen, osuman tullessa Perez on hyvin lähellä sitä linjaa jonka on koko mutkan ajanut. Massa sen sijaan on koukannut ulospäin ja kääntää selvästi takaisin pereziä kohden. Milllainen puusilmä Massa oikein on että kuvittelee että Perezin hypätessä jarrulle tila riittäisi? Jopa Williamsin Smedley kommentoi että Perezin pikku siirtymä vasemmalle voi johtua ihan vain jarrutuksesta eli varsinaista linjanvaihtoa Perez ei missään tapauksessa tehnyt.Ota huomiooon, että kuva ole oikeassa mittakaavassa.
On se niin hirveän vaikeaa myöntää olevansa väärässä. Katso toi linkki pari kertaa. Massa aina kyllä ajautuu noihin tilanteisiin, mutta jos joku rankun ansaitsee niin Perez.Siis Perez on siirtynyt ehkä 10cm vasemmalle tuolta linjalta jota tuli koko matkan ennen osumaa joka on siis vielä osuma suoraan takaapäin. Osuman jälkeen linja toki on mitä on mutta ennen sitä linja on aivan vakaa eikä millään tavalla epäennustettava.
Mihin se Massa oikein oli menossa kun käänsi suoraan Perezin päälle, ei voinut olla näkemättä kaveria edessä....
Perez on törttöillyt aikaisemmin paljonkin mutta nyt Massan käsittämätön ohitusliike pistettiin kokonaan lähes täysin syyttömän kaverin piikkiin.
On se niin hirveän vaikeaa myöntää olevansa väärässä. Katso toi linkki pari kertaa. Massa aina kyllä ajautuu noihin tilanteisiin, mutta jos joku rankun ansaitsee niin Perez.
https://www.youtube.com/watch?v=BUEbC1bf2sc
Kimille nyt ei voi kun toivoa parempaa loppukautta. Ensi kisa voi olla vielä vaikea, mutta kyllä se sieltä taas nousee. Paska kisa oli suomalaisittain. Vitutti Valenkin puolesta.
Veikkaisin, että ohittavansa edellä ajavan, mutta jos ohittaminen on pahasta niin samantien voidaan koko kilvanajaminen unohtaa.Aika helvetin paljon parempi kooste:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BObcBrAe-ro
F1-kisoissa on menneinä vuosina nähty vaikka minkälaista kiemurtelua jarrutuksissa ilman rangaistuksia mutta jos tuosta rankkua aletaan jakamaan niin samantien voidaan koko kilvanajaminen unohtaa. Sen sijaan mitä Massa ajatteli, 300km/h vauhtia ja tullaan jarrutukseen aivan toisen perseeseen kiinni....
Aaaivan, täytyisihän sitä turvaväli jättää, vähintään kaksi auton mittaa, ja kun kyseessä on Perez niin suositellaan neljää...Sen sijaan mitä Massa ajatteli, 300km/h vauhtia ja tullaan jarrutukseen aivan toisen perseeseen kiinni....
Ohittaen kääntämällä suoraan päälle? Tilanne olisi eri jos Perez olisi ahdistanut Massan seinää vasten mutta Massalla oli sisälinjalla tilaa ottaa linja minne haluaa mutta tyypilliseen Massa tyyliin oli pakko ahnehtia ja lopputuloksen ollessa luonnollinen syytetään heti vastapuolta vaikka peiliinkin voisi katsoa.Veikkaisin, että ohittavansa edellä ajavan, mutta jos ohittaminen on pahasta niin samantien voidaan koko kilvanajaminen unohtaa.
Jos tullaan jarrutukseen rinnalle tarkoitus on jarruttaa toisen auton rinnalla ei perässä. Kyllä, Perezin linja vaihtui aavistuksen jarrutuksen aikana mutta Massalla ei ollut muuta kuin tilaa vasemmalla puolellaan että pakkoko se linja oli ottaa kymmenen sentin päähän toisesta autosta.Aaaivan, täytyisihän sitä turvaväli jättää, vähintään kaksi auton mittaa, ja kun kyseessä on Perez niin suositellaan neljää...
Sillä ei ole mitään väliä paljonko Massan vasemmalla puolella oli tilaa. Hänellä oli oikeus olettaa, että Perez sääntöjen mukaisesti ei muuta ajolinjaa jarrutusalueella. Tuo perustelu on tuollainen "ohittajalla on kaikki vastuu"-ajatelma, joka ei ole sääntöjen mukainen.Ohittaen kääntämällä suoraan päälle? Tilanne olisi eri jos Perez olisi ahdistanut Massan seinää vasten mutta Massalla oli sisälinjalla tilaa ottaa linja minne haluaa mutta tyypilliseen Massa tyyliin oli pakko ahnehtia ja lopputuloksen ollessa luonnollinen syytetään heti vastapuolta vaikka peiliinkin voisi katsoa.
Itsekkin huomasin saman. Ainakin Perezin vauhti oli kovempi kuin Vettelin, mutta olisi ollut tuhoon tuomittu yritys,vaikka Perezin jarrut olisivatkin olleet uuden veroiset..
Itseasiassa nyt kun tuota on uudelleen ja uudelleen katsonut niin tiedä vaikka tuolla reikäpäällä olisi ollut tarkoitus suorittaa kunnon Hazardisukellus seuraavaan mutkaan Vettelin sisäpuolelle kun siirtyy linjalta radan vasenta reunaa kohti. Kaukana on Vettelistä, mutta tuosta Perezistä nyt ei aina tiedä mitä se seuraavaksi koittaa...