CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Mielenkiintoinen ja hyvä kisa oli lopulta ilman sadettakin. Valtteri Bottaksella ainakin onnea riitti jonkin verran vaikka ehkä jopa sitä ilmankin nyt kuivalla kelillä olisi saattanut olla palkintokorokkeella ja muutenkin vähintään sijalla 4 tai 5. Huonoimmillaan ehkä kuudes olisi voinut olla. Pääsi palkinnoille vaikka Kimi jäikin harmittavasti Span radalla taakse. Tosin eipä siinä mitään PR-mokaa tullut tehtyä. Ehkä jos Kimi olisi päättänyt uran lopettaa ja niin edespäin... Ja sitten jos tietysti olisivat olleet tallikavereita niin sitten olisi saattanut olla vähän huonommat jutut mielessä. Onneksi kuitenkaan eivät ole. Tavallaan. Mersujen alkukolari. Nopeasti se myrsky vesilasissa sitten alkoi kuplimaan.
Etenkin kun Hamilton itse ajoi suoraan linjansa mukaisesti eteen ja mittavirheet eivät ole Lewikselta uutta. Asiasta voi kysyä muun muassa Mittamestari ja Hallintopäällikkö Räikköseltä. Puhumattakaan sitten keskikastin kuljettajien aliarvioinnista tai heidän palvelualttiuudestaan korvakorupojua kohtaan... Hyvä, että vielä löytyy näitä Gutierrezeja, Vergneitä ja kumppaneita jotka pistäävät tällaisille isännille luun kurkkuun. Tosin oli Hamiltonilla kyllä oikeitakin ongelmia vaikkapa Felipe Massan tapaan. Tosin niistäkin huolimatta olisi pitänyt vähän pystyä parempaan. Onneksi tuli Brasilian lähetystä katsottua Meksikon lähetyksen ohella niin ei tule nyt niin pahasti Massaa tuomitsevia lausuntoja kuin mitä olisi voinut tulla.
Surullista toki tuo Massan näkymättömyys kisassa. Toivottavasti vain ei ole erään tietyn kuljettajan tapaan huono enne. Tosin ei Massan hermot sentään niin huonot ole kuin mitä tämän erään kaverin hermot olivat etenkin jälkikäteen sanottuna. Massan suoritus omasta mielestäni vaihtelee pettymyksestä suureen pettymykseen mikäli sitä pitäisi sanallisesti kuvailla vaihtelutasoltaan. Kevin Magnussen taas vuorostaan tuntuu ajavan kyllä hyvää kisaa, mutta samalla on ehkä vähän turhan itsepäinen. Tosin on kyllä Jan-isän linjoilla tuolla menolla ja ei ole siten siis pahin tapaus mitä on radoilla nähty ns. Vääräntyyppisen kisaamisen saralla.
Nykysäännöt kun välillä rajaavat tuota kilpa-ajoa tai ovat ainakin rajanneet varsin tehokkaasti mitä tulee vanhempiin aikoihin. Hamiltonilla sitten vuorostaan tuntuu olevan tietty legendakuskin leikkiminen mallissaan. Yleensä matkitaan Ayrtonia, tänä päivänä taidettiin matkia Nelsonia. Tai erästä vähän vähemmän legendaarista tiettyä italialaista kuljettajaa. Ja mestareista puhuttaessa Piquetilläkin ne kiukuttelut rajoittuivat lähinnä keskikastissa ajamiseen ja ehkäpä johonkin katurataan kuten Monacoon. On se murheellista. Ja kaiken kruunasi vielä jatkuva haluaminen keskeyttää radalta...
Tosin ei Nicokaan ihan täysin selvillä papereilla selvinnyt valittamalla Whitingille, mutta buuaaminen oli kyllä aika perusteetonta.:thumbdown Ja vaikka tämän kaiken jotenkin Nicon viaksi ihmeen kaupalla saisikin niin vielä olisi silti Schumin tai Ayrtonin temppuihin matkaa. Kisan muina onnistujina keskikastin Hamiltonin lannistajien ohella näkisin kilpailun voittajan Daniel Ricciardon ja ehkä hieman turhat kohut unohdettuna myös Rosbergin. Saihan Nico isä-Keken tapaan hieman kuulumatonta matkaseuraa mukaan. Ensin luulin vielä, että nyt kävi pahasti kun Nicon päähän näytti osuvan toisen auton palanen vaan osuikin lopulta antenniin. Kisassa onnistuivat tietyllä tapaa myös Caterhamit.
Andre Lotterer ajoi kovin lyhyessä debyytissään jopa 18:sta sijan puolella ennen keskeytystään. Mahdollisesti mikäli vain muut ajot antavat myöten niin voisi jatkaakin ajamista. Ruotsin toivo Marcus Eriksson taas ehkä ensimmäistä kertaa näytti ansaitsevan paikkansa lajissa. Paljon on kyllä parjattu tätäkin tulokasta vain siksi, että ajaa huonossa tallissa huonolla autolla. Toki missään nimessä ei kauden aikana tapahtuneet seinäänajot tai häviäminen jopa uraansa aloittavalle vanhemmalle kuljettajalle sinällään ole mitään hyvää mainosta niin huonompiakin debyyttejä ja debyyttikausia on nähty.
Eipä eräs maailman paras kuskikaan aikanaan jaksanut ajaa aivan ensimmäisissä ajoissaan kymmentäkään kierrosta radalla, mutta se vanhemmista jutuista. Erikssonilla oli joka tapauksessa näistä kisoistaan tänään ehkä paras. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ruotsalaisen Caterham oli parhaimmillaan vaikean alun jälkeen ja ilmeisesti alkuosumien pienellä avustuksella jopa 16:sta ennen kuin väistämättä Caterham alkoi jäädä muille. Erikssonin osalta on kuitenkin sanottava, että tällaisia näyttöjä tarvitaan ehdottomasti lisää. Muussa tapauksessa ei hyvältä näytä vaikka rahaa tuokin.
Eriksson ainakin osoitti vähän Giedo van der Garden tyyliä ajotavassaan tänään. Toivottavasti asiat jatkuisivat näin myös Monzassa. Ja mitä Lentävään Hollantilaiseen tulee niin Giedolla oli viime vuonna aina Silverstoneen asti melko lailla yhtä onnetonta kuin mitä Erikssonillakin, mutta sen jälkeen pystyi ajamaan todella hyvin kalustoon nähden ja oli ainakin kisojen alkuvaiheissa ja lähdöissä aina se nopein ns. Toisen Divisioonan kuljettajista.
Etenkin kun Hamilton itse ajoi suoraan linjansa mukaisesti eteen ja mittavirheet eivät ole Lewikselta uutta. Asiasta voi kysyä muun muassa Mittamestari ja Hallintopäällikkö Räikköseltä. Puhumattakaan sitten keskikastin kuljettajien aliarvioinnista tai heidän palvelualttiuudestaan korvakorupojua kohtaan... Hyvä, että vielä löytyy näitä Gutierrezeja, Vergneitä ja kumppaneita jotka pistäävät tällaisille isännille luun kurkkuun. Tosin oli Hamiltonilla kyllä oikeitakin ongelmia vaikkapa Felipe Massan tapaan. Tosin niistäkin huolimatta olisi pitänyt vähän pystyä parempaan. Onneksi tuli Brasilian lähetystä katsottua Meksikon lähetyksen ohella niin ei tule nyt niin pahasti Massaa tuomitsevia lausuntoja kuin mitä olisi voinut tulla.
Surullista toki tuo Massan näkymättömyys kisassa. Toivottavasti vain ei ole erään tietyn kuljettajan tapaan huono enne. Tosin ei Massan hermot sentään niin huonot ole kuin mitä tämän erään kaverin hermot olivat etenkin jälkikäteen sanottuna. Massan suoritus omasta mielestäni vaihtelee pettymyksestä suureen pettymykseen mikäli sitä pitäisi sanallisesti kuvailla vaihtelutasoltaan. Kevin Magnussen taas vuorostaan tuntuu ajavan kyllä hyvää kisaa, mutta samalla on ehkä vähän turhan itsepäinen. Tosin on kyllä Jan-isän linjoilla tuolla menolla ja ei ole siten siis pahin tapaus mitä on radoilla nähty ns. Vääräntyyppisen kisaamisen saralla.
Nykysäännöt kun välillä rajaavat tuota kilpa-ajoa tai ovat ainakin rajanneet varsin tehokkaasti mitä tulee vanhempiin aikoihin. Hamiltonilla sitten vuorostaan tuntuu olevan tietty legendakuskin leikkiminen mallissaan. Yleensä matkitaan Ayrtonia, tänä päivänä taidettiin matkia Nelsonia. Tai erästä vähän vähemmän legendaarista tiettyä italialaista kuljettajaa. Ja mestareista puhuttaessa Piquetilläkin ne kiukuttelut rajoittuivat lähinnä keskikastissa ajamiseen ja ehkäpä johonkin katurataan kuten Monacoon. On se murheellista. Ja kaiken kruunasi vielä jatkuva haluaminen keskeyttää radalta...
Tosin ei Nicokaan ihan täysin selvillä papereilla selvinnyt valittamalla Whitingille, mutta buuaaminen oli kyllä aika perusteetonta.:thumbdown Ja vaikka tämän kaiken jotenkin Nicon viaksi ihmeen kaupalla saisikin niin vielä olisi silti Schumin tai Ayrtonin temppuihin matkaa. Kisan muina onnistujina keskikastin Hamiltonin lannistajien ohella näkisin kilpailun voittajan Daniel Ricciardon ja ehkä hieman turhat kohut unohdettuna myös Rosbergin. Saihan Nico isä-Keken tapaan hieman kuulumatonta matkaseuraa mukaan. Ensin luulin vielä, että nyt kävi pahasti kun Nicon päähän näytti osuvan toisen auton palanen vaan osuikin lopulta antenniin. Kisassa onnistuivat tietyllä tapaa myös Caterhamit.
Andre Lotterer ajoi kovin lyhyessä debyytissään jopa 18:sta sijan puolella ennen keskeytystään. Mahdollisesti mikäli vain muut ajot antavat myöten niin voisi jatkaakin ajamista. Ruotsin toivo Marcus Eriksson taas ehkä ensimmäistä kertaa näytti ansaitsevan paikkansa lajissa. Paljon on kyllä parjattu tätäkin tulokasta vain siksi, että ajaa huonossa tallissa huonolla autolla. Toki missään nimessä ei kauden aikana tapahtuneet seinäänajot tai häviäminen jopa uraansa aloittavalle vanhemmalle kuljettajalle sinällään ole mitään hyvää mainosta niin huonompiakin debyyttejä ja debyyttikausia on nähty.
Eipä eräs maailman paras kuskikaan aikanaan jaksanut ajaa aivan ensimmäisissä ajoissaan kymmentäkään kierrosta radalla, mutta se vanhemmista jutuista. Erikssonilla oli joka tapauksessa näistä kisoistaan tänään ehkä paras. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ruotsalaisen Caterham oli parhaimmillaan vaikean alun jälkeen ja ilmeisesti alkuosumien pienellä avustuksella jopa 16:sta ennen kuin väistämättä Caterham alkoi jäädä muille. Erikssonin osalta on kuitenkin sanottava, että tällaisia näyttöjä tarvitaan ehdottomasti lisää. Muussa tapauksessa ei hyvältä näytä vaikka rahaa tuokin.
Eriksson ainakin osoitti vähän Giedo van der Garden tyyliä ajotavassaan tänään. Toivottavasti asiat jatkuisivat näin myös Monzassa. Ja mitä Lentävään Hollantilaiseen tulee niin Giedolla oli viime vuonna aina Silverstoneen asti melko lailla yhtä onnetonta kuin mitä Erikssonillakin, mutta sen jälkeen pystyi ajamaan todella hyvin kalustoon nähden ja oli ainakin kisojen alkuvaiheissa ja lähdöissä aina se nopein ns. Toisen Divisioonan kuljettajista.