pendellstock
Well-known member
- Liittynyt
- 19.11.2007
- Viestit
- 2099
Kuvitellaan, että meillä on nyt kuiva päivä Nürbruringin kuuluisalla moottoriradalla. Huomenna ajamme toisen lähdön Span moottoriradalla. Lisäksi kolmantena testipäivänä käymme ajamassa lentokentälle kiihdytys ja jarrutus testejä. Kaikista päivistä lasketaan parhaiten menestyneet menopelit päivän järjestykseen, jossa voittaja saa 9p, toiseksi tullut 8p jne siten, että viimeiseksi sijoittunut saa ko. päivänäyhden pisteen. Joka päivälle kuskiksin jokaiseen menopeliin tulee lajinsa hallitseva maailmanmestari (Bugatti Veyron SS tekee poikkeuksen, sitä ajakoon J.J Lehto) ja menopeli saadaan säätää juuri siten kuin ko. lajissa sääntöjen mukaan voidaan se säätää ja sillä ajaa (esim. renkaaksi saa ottaa F1:n tapauksessa vain jonkun sadekelin renkaan tai jonkun 3:sta säännön sallimasta kuivankelin rengasseoksesta). Veyron SS on täysin tehdastikissään, mm. alla siis ensiasennusrenkaat. LeMans-autolla viitataan nyt nopeimman LeMans-luokan hallitsevaan maailmanmestari-autoon.
Mekaanikot saavat säätää menopelin ko.lajin sääntöjen mukaisesti jokaisen 3 testipäivän aamuna, eli samoissa säädöissä ei tarvitse ajaa joka päivä (muistutan, että edelleen tulee täyttää ko. lajin tämän vuotinen sääntökirja testeissä, mm. F1-auton osalta bensanvirtausmäärät yms). Tankata saa juuri sen verran kun mekaanikot parhaaksi katsovat, toki siten, että lajikohtaiset minimi-kisapäivän-painorajat täyttyvät.
Lentokentällä testataan 3.päivänä seuraavat lajit: 0-100 km/h, 0-200 km/h, 0-300 km/h sekä 0-200km/h-0 ja varttimailin kiihdytys. Vaikka tämä päivä sisältää 5 "mini"lajia, niin näissä menenstymisen perusteella sitten jaetaan menopelit siihen 1p-9p kategoriaan ko. testipäivän osalle (eli maksimi pisteet voivat silti olla vain 9p tuolle päivälle).
1 ja 2 päivistä saa kummastakin myös 1p-9p ihan sen perusteella millaisen kierros ajan on saanut ajettua.
Siten voittaja voi saada max 3x 9p = 27p ja häviäjä minimissään 3x 1 p= 3p.
Mikä olisi menopelien keskinäinen järjestys kaikkien 3:n testipäivän jälkeen?
Mekaanikot saavat säätää menopelin ko.lajin sääntöjen mukaisesti jokaisen 3 testipäivän aamuna, eli samoissa säädöissä ei tarvitse ajaa joka päivä (muistutan, että edelleen tulee täyttää ko. lajin tämän vuotinen sääntökirja testeissä, mm. F1-auton osalta bensanvirtausmäärät yms). Tankata saa juuri sen verran kun mekaanikot parhaaksi katsovat, toki siten, että lajikohtaiset minimi-kisapäivän-painorajat täyttyvät.
Lentokentällä testataan 3.päivänä seuraavat lajit: 0-100 km/h, 0-200 km/h, 0-300 km/h sekä 0-200km/h-0 ja varttimailin kiihdytys. Vaikka tämä päivä sisältää 5 "mini"lajia, niin näissä menenstymisen perusteella sitten jaetaan menopelit siihen 1p-9p kategoriaan ko. testipäivän osalle (eli maksimi pisteet voivat silti olla vain 9p tuolle päivälle).
1 ja 2 päivistä saa kummastakin myös 1p-9p ihan sen perusteella millaisen kierros ajan on saanut ajettua.
Siten voittaja voi saada max 3x 9p = 27p ja häviäjä minimissään 3x 1 p= 3p.
Mikä olisi menopelien keskinäinen järjestys kaikkien 3:n testipäivän jälkeen?
Viimeksi muokattu: