Antsa Rieppo
Well-known member
Onhan se valtava askel eteenpäin, jos auto käyttäytyy niinkuin kuljettaja haluaa. Verrattuna viime vuoteen.
Riippumatta muiden vauhdista.
Riippumatta muiden vauhdista.
Väittäisin, että ei Ferrarikaan ole vielä koko potentiaaliaan paljastanut, joten kyllä Ferrarikin pystyy vielä vauhtiaan kiristämään vaikkakaan tuskin niin paljoa kuin Mersu ja Williams.Vaikuttaa jotenkin vähän liiankin hyvältä. Veikkaan, että ainakin Mersu on piilotellut vauhtiaan vahvasti, samoin mahdollisesti Williams. Nuo jutut Kimistä ovat kuitenkin todella ilahduttavaa luettavaa. Se on ollut varmasti mahtava tunne, kun viimein päässyt uuteen autoon ja se on heti kättelyssä totellut Kimin haluamalla tavalla.
Se vaan kertoo kuinka kauheasti se poika on jo kasvanu.Kimi alkaa olla kuin italialaiset. Puhuu käsillään.
Me emme tiedä. Pääasia että tietävät mitä tekevät.Lähteeköhän Vettel liikkeille Kimin säädöillä tänään ja siitä parantamaan itselleen sopivaksi?
"Emännän värkki on nyt tän kokonen"
Eikun puhuu Minusta
Kimi alkaa olla kuin italialaiset. Puhuu käsillään.
Enemmänhän toi pakosarja kiemurtelee kuin viime vuonna. Toki voihan toi olla Sauberin oma, tosin viime vuonna käyttivät samaa kuin itse Ferrari. Pakosarjaa ja muitakin osia selvästi tuotu alemmas. Turbon kompressori ei ole Mersun tapaan polttomoottorin etupuolella kuten Ferrarin oletettiin tekevän, näkee siitä, kun kompressorin ilmanoton putki suodattimen jälkeen menee niin taakse. Välijäähdytinkin ilmeisesti näyttäs olevan viime vuotisen tapaan nestetoimisena moottorilohkojen välissä.Mutta tässä kuvaa Sauberin Ferrari koneesta :
https://pbs.twimg.com/media/B-TYcB_IIAEmbje.jpg
Siis onko tuossa vielä nähtävissä "kiemurtelevaa pakoputkea" ?
Toki selkeesti vähemmän kuin viime vuonna.
Jatketaas hassuttelua... "Miten niin pienestä ihmisestä voi tulla tämmönen kasa pas..."
Itse mutuilen Williamsille vaikeuksia viime kauden asemien säilyttämisen suhteen. Että jos vaikka Ferrari olisi yksi pahimmista Mersun kilpailijoista. Noh, aika näyttää.Kaksi huippukuskia tallissa, joten kyllä siellä pieniä puutteita paikataan hanskallakin sen verran, että podiumeja on lupa odotella (siis olettaen, että sekä Mersu ETTÄ Williams eivät ole valovuotta edellä...
Tilanteet vaihtelevat varmasti radalta toiselle, ja luulisi Ferrarin huonoimmassakin mahdollisessa skenaariossa jonkun podiumin nappaavan. Se ei ole mahdottomia vaadittu Räikkösen ja Vettelin kaltaisilelta aisaparilta.Kaksi huippukuskia tallissa, joten kyllä siellä pieniä puutteita paikataan hanskallakin sen verran, että podiumeja on lupa odotella (siis olettaen, että sekä Mersu ETTÄ Williams eivät ole valovuotta edellä... muuten tarvitaan aina kahdelle kärkipään kuskille neljästä epäonnea Ferrarin podiumiin).
Ferrari on osoittanut ihan positiivisia juttuja testeissä, mutta en vielä liikaa haaveilisi podiumeista. Jos edellä on pari Mersua, Williamsia, RedBullia ja McLarenia, sijoitukset ovatkin siinä kympin tuntumassa. Itse ainakin sijoittaisin RedBullin McLarenin edelle kuten viime vuonnakin. Loppukaudesta voi olla eri tilanne, mutta tällä hetkellä taitaa vielä tekemistä rittää Hondan voimanlähteen kanssa.Mersun ja Williamsin todellinen vauhti on mielenkiintoista nähdä aikanaan, mutta kaikki viimeaikaiset viestit Ferrarilta antavat uskoa siihne, että mikään viime kauden toisinto ei ainakaan tule. Kaksi huippukuskia tallissa, joten kyllä siellä pieniä puutteita paikataan hanskallakin sen verran, että podiumeja on lupa odotella (siis olettaen, että sekä Mersu ETTÄ Williams eivät ole valovuotta edellä... muuten tarvitaan aina kahdelle kärkipään kuskille neljästä epäonnea Ferrarin podiumiin). Edelleenkään en sulje McLarenia kokonaan ulos tuosta podiumporukasta ja Red Bull pitää myös pitää mielessä, mutta näiden kahden kanssa luulisin Ferrarin olevan ainakin samalla viivalla. Nuo kaksi Mersumottista taasen ovat ne, joiden voi tosiaan pelätä olevan omilla sekuntiluvuillaan.
Kyllä itsestä tuntuu, että Alonsolla ja Buttonilla tekee hikistä saavuttaa edes pisteitä. Vauhdista tosin ei vielä tiedetä, mutta eivät taida päästä maaliin Melbournessa. Tosin RB oli samassa tilanteessa viime vuonna, mutta nyt McLarenilla taitaa selkeästi olla ongelmia monessa jutussa. Vauhdillisesti on vaikea sanoa, koska Boullierin mukaan auto on edelleen perussäädöissä eli vauhtia ei ole haettu. Oma veikkaus on, että Mersu on kärjessä ja sen jälkeen Ferrari, RB, Williams sekä mahdolliseti Lotus taistelevat seuraavista sijoista.Ferrari on osoittanut ihan positiivisia juttuja testeissä, mutta en vielä liikaa haaveilisi podiumeista. Jos edellä on pari Mersua, Williamsia, RedBullia ja McLarenia, sijoitukset ovatkin siinä kympin tuntumassa. Itse ainakin sijoittaisin RedBullin McLarenin edelle kuten viime vuonnakin. Loppukaudesta voi olla eri tilanne, mutta tällä hetkellä taitaa vielä tekemistä rittää Hondan voimanlähteen kanssa.