Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Heh eli kun Räikkönen itkee tiimiradioon niin se nyt vaan on perusrehellistä suomalaisuutta, mutta jos esim. Fernando, Massa jne.. tekee samoin niin se on hirveetä itkupotkuraivaria :rolleyes: Päivä päivältä nämä jutut käy kyllä jotenkin hmm järettömimmiksi. Kyllähän se tosin monen psyykkeen päälle käy kun se oma idoli ottaa jatkuvasti pataan tallikavereiltaan.
Niin näyttää menevän.. Jos sinä et erota suoraa rehellistä kommentia ärtyneeltä ihmiseltä verrattuna latinoiden helposti pienoiseen teatraalisuuteen lankeavaan palautteeseen. Minusta siinä on melko vissi ero, kuten on kulttuurissakin, eikä siinä mitään, pitää olla erillaisia ihmisiä.. Silti tuo teatraalisuus on joskus hivenen huvittavaa. Jos sinä pidät tuota Kimin kommentointia itkupotkuraivarina niin ihan vapaasti minun puolesta, ei ole minulta pois.. :D

Suosittelen keskittymään ihan vain omaa psyykkeeseen, Ferrarin menoa on mukava katsoa kun vertaa viime kauteen.. :) Harmi ettei Vettel saanut pidettyä Hamiltonia takana, pikkusen tarvisi lisää Ferrari vauhtia..

Niin ottaahan se tietty pannuun kun se oma suosikki ajelee siellä sijoilla ynnämuut.. :D
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Niin joo. Kauden jännitys kulminoituu siihen, saako Ferrari jatkossa paljon lisää voimaa moottoriinsa, että Vettel pystyy haastamaan Mersut (Hamiltonin).
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Ei kyllä ollut häävit päivitykset jos Kimi ajeli vanhoilla vehkeillä. Ilman Bottasta välissä olisi ajanut Vettelin melkein kiinni lopussa. Tiedä sitten johtuiko rengastaktiikasta vai säästelikö Vetteli autoa, mutta ei toi nyt kovin iso hyppy ollut eteenpäin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ei kyllä ollut häävit päivitykset jos Kimi ajeli vanhoilla vehkeillä. Ilman Bottasta välissä olisi ajanut Vettelin melkein kiinni lopussa. Tiedä sitten johtuiko rengastaktiikasta vai säästelikö Vetteli autoa, mutta ei toi nyt kovin iso hyppy ollut eteenpäin.
Jos väitetty 70% muutos autossa pitää paikkaansa, niin tuskin siitä heti saadaan läheskään kaikkea potentiaalia irti. Vaatii enemmän kilometrejä alle.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Niin joo. Kauden jännitys kulminoituu siihen, saako Ferrari jatkossa paljon lisää voimaa moottoriinsa, että Vettel pystyy haastamaan Mersut (Hamiltonin).
Kyllä siellä on aivan kaksi kuskia, jotka ne Mersut voi haastaa, Vettel on ajanut näistä kahdesta paremmin tähän asti.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kyllä siellä on aivan kaksi kuskia, jotka ne Mersut voi haastaa, Vettel on ajanut näistä kahdesta paremmin tähän asti.
Aika-ajot. Kisassa minusta Kimi on ollut vakuuttavampi. Jopa tänäänkin. Koko uransa aikana Vettelin ei ole juuri kisoissa tarvinnut näyttää onko oikeasti rattimies vai ei. Lähinnä tulee mieleen yksi kolarointi Webberin kanssa.
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Jos väitetty 70% muutos autossa pitää paikkaansa, niin tuskin siitä heti saadaan läheskään kaikkea potentiaalia irti. Vaatii enemmän kilometrejä alle.
Toivottavasti saavat nyt testattua ensi viikolla.. Ketäs muuten Ferrarilta on ajamassa? Toivottavasti eivät hukkaa päiviä testikuskien kanssa.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Aika-ajot. Kisassa minusta Kimi on ollut vakuuttavampi. Jopa tänäänkin. Koko uransa aikana Vettelin ei ole juuri kisoissa tarvinnut näyttää onko oikeasti rattimies vai ei. Lähinnä tulee mieleen yksi kolarointi Webberin kanssa.
Jotenkin hauskaa, kun nelinkertaisesta maailmanmestarista puhutaan edelleen epäilevään sävyyn ja vaaditaan lisätodisteita siitä on oikeasti rattimies myös kilpailutilanteissa.
Onhan tuo nyt muutaman kerran tullut perältä lähes kärkeen tässä viime kausien aikana + muita kilpailuita. Eiköhän sekin ole rattimiehen merkki kun laittaa autonsa paalulle tai sinne kärkijoukkoon, minne sen auto potentiaali antaisi myöten verrattuna Kimiin, joka onnistuu järjestäen päästämään siihen eteen pari "turhaa" autoa. Viimeinen lause iso kärjistys, mutta kuitenkin.

Toki on totta että Vettel jos kuka niin on urallaan saanut nauttia kärkiautosta ja usein päässyt lähtemään paalulta auringonlaskuun.

Pidän kyllä silti Kimiä kovempana kisakuskina näistä kahdesta. Vettel sitten aika-ajojen kingi.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9346
Toivottavasti saavat nyt testattua ensi viikolla.. Ketäs muuten Ferrarilta on ajamassa? Toivottavasti eivät hukkaa päiviä testikuskien kanssa.
Testikuskit (Marciello/Gutierrez) ovat ajamassa. Säännöt tosin edellyttävät, että kaksi neljästä (Barcelona + Red Bull Ring) testipäivästä täytyy käyttää kuskeihin, joilla on ajettuna kaksi GP:tä tai vähemmän. Ferrarin tapauksessa se jättäisi toki Gutierrezin ja Vergnen ilman ajohommia, jos kisakuskeja meinaisivat käyttää.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Koko uransa aikana Vettelin ei ole juuri kisoissa tarvinnut näyttää onko oikeasti rattimies vai ei. Lähinnä tulee mieleen yksi kolarointi Webberin kanssa.
Totta. Samoin Senna. Lähinnä tulee mieleen, kuinka se otti Häkkiseltä turpaan aika-ajoissa ja kerran keskeytti Monacossa ylivoimaisesta johdosta kun ajoi seinään.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Testikuskit (Marciello/Gutierrez) ovat ajamassa. Säännöt tosin edellyttävät, että kaksi neljästä (Barcelona + Red Bull Ring) testipäivästä täytyy käyttää kuskeihin, joilla on ajettuna kaksi GP:tä tai vähemmän. Ferrarin tapauksessa se jättäisi toki Gutierrezin ja Vergnen ilman ajohommia, jos kisakuskeja meinaisivat käyttää.
Mitähän Ferrari sai noista testeistä? Gutierezkin yli sekunnin hitaampi kuin McLaren. Mersullakin Niso ja Williamsilla Massa ratitti päivän kumpikin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mitähän Ferrari sai noista testeistä? Gutierezkin yli sekunnin hitaampi kuin McLaren. Mersullakin Niso ja Williamsilla Massa ratitti päivän kumpikin.
Säätöjen hakemista ja muutenkin datan keräämistä "uuteen autoon". Jos löytävät autoon balanssin, niin eiköhän se kunnon vauhti löydy automaatisesti kun Vettel ja Räikkönen pääsevät ajamaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Säätöjen hakemista ja muutenkin datan keräämistä "uuteen autoon". Jos löytävät autoon balanssin, niin eiköhän se kunnon vauhti löydy automaatisesti kun Vettel ja Räikkönen pääsevät ajamaan.
Olisin kyllä vaikean viikonlopun jälkeen käyttänyt päivän Sebiä tai Räksää löytämään sitä balanssia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Mitähän Ferrari sai noista testeistä? Gutierezkin yli sekunnin hitaampi kuin McLaren. Mersullakin Niso ja Williamsilla Massa ratitti päivän kumpikin.
Marciello on Ferrarin junnu, joka sai uralleen boostin Bianchin onnettomuuden jälkeen. Bianchi oli nimittäin Ferrarin edellinen junnuportaan tähtinimi. Sitten taas Gutierrez on ihan aito maksukuski. Hänelle oli jo ennen kauden alkua luvattu katsella ajohommia. Kauden aikana ajettavissa testeissä täytyy joka tapauksessa kahtena päivänä ajattaa keltanokkaa, joten Marciellon ajattaminen ei sinällään ole pois mistään. Gutierrezilla on liikaa kokemusta, eli hän söi päivän jommalta kummalta kisakuljettajalta, mikäli Vettel tahi Räkä ajavat seuraavissakaan testeissä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ketäs muuten Ferrarilta on ajamassa? Toivottavasti eivät hukkaa päiviä testikuskien kanssa.
Ratissa oli luonnollisesti testikuskit Marciello ja Gutierrez. Eikö se nyt ihan hyväksyttävää ole jos kaudessa on muutama testipäivä että silloin ajatetaan testikuskeja? Vai mikä sellainen testikuski on joka ei testaa koskaan. Simua ei lasketa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ratissa oli luonnollisesti testikuskit Marciello ja Gutierrez. Eikö se nyt ihan hyväksyttävää ole jos kaudessa on muutama testipäivä että silloin ajatetaan testikuskeja? Vai mikä sellainen testikuski on joka ei testaa koskaan. Simua ei lasketa.
Testikuskit ovat suhteellisen tuoreita reliikkejä niiltä ajoilta, kun tallit oikeasti ajoivat testiä tuhansia kilometrejä vuodessa. Häkkinenhän se otti kunnian koko testikuskin roolin luomisesta vuosituhannen vaihteessa, kun hän meni sanomaan Dennisille, etteivät he voi Coulthardin kanssa kisakuljettajina vetää läpi tallin intensiivistä testiohjelmaa. Tällä hetkellä tuollaista ongelmaa ei ole, koska tallit testaavat käytännössä vain offseasonin aikaan. Tällä kaudella ajetaan kaksi kahden päivän testirupeamaa kisaviikonloppujen yhteydessä. Yhteensä siis yksi päivä per kuljettaja, koska säännöt määräävät antamaan toiset kaksi päivää keltanokille.

Mieleni tekisi sanoa, että testikuljettajilla vain kusetetaan rahaa sellaisilta sponsoreilta, jotka eivät ole vielä tajunneet, ettei "testikuskilla" ole samalla tavalla rattiaikaa kuin aiemmin.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Testikuskit ovat suhteellisen tuoreita reliikkejä niiltä ajoilta, kun tallit oikeasti ajoivat testiä tuhansia kilometrejä vuodessa. Häkkinenhän se otti kunnian koko testikuskin roolin luomisesta vuosituhannen vaihteessa, kun hän meni sanomaan Dennisille, etteivät he voi Coulthardin kanssa kisakuljettajina vetää läpi tallin intensiivistä testiohjelmaa. Tällä hetkellä tuollaista ongelmaa ei ole, koska tallit testaavat käytännössä vain offseasonin aikaan. Tällä kaudella ajetaan kaksi kahden päivän testirupeamaa kisaviikonloppujen yhteydessä. Yhteensä siis yksi päivä per kuljettaja, koska säännöt määräävät antamaan toiset kaksi päivää keltanokille.

Mieleni tekisi sanoa, että testikuljettajilla vain kusetetaan rahaa sellaisilta sponsoreilta, jotka eivät ole vielä tajunneet, ettei "testikuskilla" ole samalla tavalla rattiaikaa kuin aiemmin.
Mieleni tekee kompata.

En perusta yhtään näistä testaamisen rajoitteista. Jos joillain ois siihen varaa niin antaa mennä! Jos joillain ei, ni ei oo pakko. Eihän esim Manor vissiin näihinkään testeihin osallistunut, ja sekös syö pohjaa syiltä miksi rajoitukset on olemassa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ferrari teki uuden jatkosopimuksen yhteistyökumppaninsa Marlboron kanssa. Kolmen vuoden jatko olemassa olevalle sopimukselle. Sopimuksen arvo on 160 miljoonaa dollaria vuodessa eikä tarvi edes liimata firman tarroja autoon. :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös