Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4392

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
Heh kyllähä sen tiesi mistä se kehitys tuli:

http://www.iltalehti.fi/formulat/2015120820799421_fo.shtmlLinkissä Mercedes-insinöörin siirtyminen Ferrari-leiriin ja mahdollinen tietovuoto samalla kertaa.*

Kyllä ne italiaanot osaa tuon voitelun.
Joo! Paitsi että miten tämän vuoden keskikesällä tehdyt Mersun moottoreita koskevat tietohaut selittävät vuosi sitten tehtyjä Ferrarin moottorinsuunnitteluun liittyviä ratkaisuja :confused:?
...Mercedeksen AMG High Performance Powertrains -yksikössä epäillään, että Hoyle etsi ja tallensi Mersun F1-moottorien toimintaan liittyvää dataa Unkarin GP:n yhteydessä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kosahti kohuihin siirtyminen Ferrarille.

Mersu syyttää tietovarkaudesta, Ferrari ei palkkaa insinööriä

Mercedeksen formula 1 -tallin tietovarkaudesta syyttämä insinööri Benjamin Hoyle ei siirry Ferrarin palvelukseen, italialaistalli ilmoitti.

Mercedes on haastanut Hoylen oikeuteen luottamuksellisten tietojen varastamisesta.

- Oli keskusteluja, mutta se ei johtanut muodolliseen sopimukseen. Hän ei ole liittymässä meidän talliimme näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa, Ferrarin tiedottaja sanoi.

- Ei ole totta, että hän oli lähellä siirtyä meille. Hänen tekonsa koskee vain häntä ja hänen työnantajaansa. Me emme ole osallisia, tiedottaja jatkoi.

Hoyle työskenteli joulukuusta 2012 alkaen yhtenä Mercedeksen F1-insinööriosaston päälliköistä, mutta hänet siirrettiin huhtikuussa Mercedeksen DTM-projektin pariin.

STT-REUTERS
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015120920804996_fo.shtml
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
- Me molemmat tykätään aika lailla samanlaisista autoista - säädöissä ollaan aina aika lähellä. Tiimin on silloin helpompi työskennellä ja kehittää asioita. Tiimin kannalta se on suuri etu ja helpotus kaikille, Räikkönen alleviivaa.

Taas se kimi höpisee omiaan. :wall: Johan tämän palstan asiantuntijat on monesti kertoneet, että kuskilla ei ole mitään osuutta kehitykseen ja insinööreille on aivan sama millaisesta autosta kuskit pitää
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Kimi voi aivan yhtä hyvin tarkoittaa – ja mielestäni tarkoittaakin – sitä, että insinöörit saavat järkevää palautetta autosta, kun kumpikin kuljettajista tykkää ajaa samaan tapaan säädetyillä autoilla ja antavat siten vertailukelpoista dataa auton käyttäytymisestä. Kerrannaisvaikutuksetkin ovat pienemmät, kun toisen kuskin raportoimien ongelmien korjaamisesta ei ole seurauksena se, että sen jälkeen se toinen kuljettaja alkaa valittaa autosta.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onhan tuossa lainatussa myös viittaus siihen, että auton kehittäminen on helpompaa kun tykätään samanlaisista asioista. Jos toinen haluaa, että keula käyttäytyy tietyllä tavalla, niin ei ole välttämättä kivaa sellaiselle, joka toivoo toisenlaista käytöstä. Pahimpana esimerkkinä Alonso ja Kimi viime kaudella.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Onhan tuossa lainatussa myös viittaus siihen, että auton kehittäminen on helpompaa kun tykätään samanlaisista asioista. Jos toinen haluaa, että keula käyttäytyy tietyllä tavalla, niin ei ole välttämättä kivaa sellaiselle, joka toivoo toisenlaista käytöstä. Pahimpana esimerkkinä Alonso ja Kimi viime kaudella.
Huomas varsinkin relluaikoina 05-06 että yksi syy ehkä miksi Fisi oli usein hukassa että hänellä oli pehmeä ajotyyli kun Alonsolla agressiivinen ajotyyli. Trulli taas oli agressiivinen ja ei ihmekkään että pärjäs liian hyvin Allua vastaan. ;) Kyseiset Rellut ja Michelinit suosi eniten juuri Alonson ajotyyliä. Mutta tosiaan Vetteli ja Kimi on varmasti tiimille mukava parivaljakko.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
- Me molemmat tykätään aika lailla samanlaisista autoista - säädöissä ollaan aina aika lähellä. Tiimin on silloin helpompi työskennellä ja kehittää asioita. Tiimin kannalta se on suuri etu ja helpotus kaikille, Räikkönen alleviivaa.

Taas se kimi höpisee omiaan. :wall: Johan tämän palstan asiantuntijat on monesti kertoneet, että kuskilla ei ole mitään osuutta kehitykseen ja insinööreille on aivan sama millaisesta autosta kuskit pitää
Onhan kuskeilla osuus auton kehittämiseen, palautteen antaminen auton käytöksestä. Insinöörit kuitenkin lähtökohtaisesti yrittävät tehdä autosta ensin nopean, ja vasta sen jälkeen kuskille miellyttävän.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös