Joo, ihan kuin se sillä pelkästään selittyisi.Ferrarilla on ollut tallikaverit kärkitasoa, varsinkin nämä kaksi jälkimmäistä.
Joo, ihan kuin se sillä pelkästään selittyisi.Ferrarilla on ollut tallikaverit kärkitasoa, varsinkin nämä kaksi jälkimmäistä.
Kaveri on vasta juuri siirtynyt (tai siirtymässä vuoden vaihteessa) hänellä EI ole mitään tekemistä Ferrarin viimetalven suorituskykyloikan kanssa!Heh kyllähä sen tiesi mistä se kehitys tuli:
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015120820799421_fo.shtmlLinkissä Mercedes-insinöörin siirtyminen Ferrari-leiriin ja mahdollinen tietovuoto samalla kertaa.*
Kyllä ne italiaanot osaa tuon voitelun.
Joo! Paitsi että miten tämän vuoden keskikesällä tehdyt Mersun moottoreita koskevat tietohaut selittävät vuosi sitten tehtyjä Ferrarin moottorinsuunnitteluun liittyviä ratkaisuja ?Heh kyllähä sen tiesi mistä se kehitys tuli:
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015120820799421_fo.shtmlLinkissä Mercedes-insinöörin siirtyminen Ferrari-leiriin ja mahdollinen tietovuoto samalla kertaa.*
Kyllä ne italiaanot osaa tuon voitelun.
...Mercedeksen AMG High Performance Powertrains -yksikössä epäillään, että Hoyle etsi ja tallensi Mersun F1-moottorien toimintaan liittyvää dataa Unkarin GP:n yhteydessä.
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015120920804996_fo.shtmlMersu syyttää tietovarkaudesta, Ferrari ei palkkaa insinööriä
Mercedeksen formula 1 -tallin tietovarkaudesta syyttämä insinööri Benjamin Hoyle ei siirry Ferrarin palvelukseen, italialaistalli ilmoitti.
Mercedes on haastanut Hoylen oikeuteen luottamuksellisten tietojen varastamisesta.
- Oli keskusteluja, mutta se ei johtanut muodolliseen sopimukseen. Hän ei ole liittymässä meidän talliimme näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa, Ferrarin tiedottaja sanoi.
- Ei ole totta, että hän oli lähellä siirtyä meille. Hänen tekonsa koskee vain häntä ja hänen työnantajaansa. Me emme ole osallisia, tiedottaja jatkoi.
Hoyle työskenteli joulukuusta 2012 alkaen yhtenä Mercedeksen F1-insinööriosaston päälliköistä, mutta hänet siirrettiin huhtikuussa Mercedeksen DTM-projektin pariin.
STT-REUTERS
Huomas varsinkin relluaikoina 05-06 että yksi syy ehkä miksi Fisi oli usein hukassa että hänellä oli pehmeä ajotyyli kun Alonsolla agressiivinen ajotyyli. Trulli taas oli agressiivinen ja ei ihmekkään että pärjäs liian hyvin Allua vastaan. Kyseiset Rellut ja Michelinit suosi eniten juuri Alonson ajotyyliä. Mutta tosiaan Vetteli ja Kimi on varmasti tiimille mukava parivaljakko.Onhan tuossa lainatussa myös viittaus siihen, että auton kehittäminen on helpompaa kun tykätään samanlaisista asioista. Jos toinen haluaa, että keula käyttäytyy tietyllä tavalla, niin ei ole välttämättä kivaa sellaiselle, joka toivoo toisenlaista käytöstä. Pahimpana esimerkkinä Alonso ja Kimi viime kaudella.
Onhan kuskeilla osuus auton kehittämiseen, palautteen antaminen auton käytöksestä. Insinöörit kuitenkin lähtökohtaisesti yrittävät tehdä autosta ensin nopean, ja vasta sen jälkeen kuskille miellyttävän.- Me molemmat tykätään aika lailla samanlaisista autoista - säädöissä ollaan aina aika lähellä. Tiimin on silloin helpompi työskennellä ja kehittää asioita. Tiimin kannalta se on suuri etu ja helpotus kaikille, Räikkönen alleviivaa.
Taas se kimi höpisee omiaan. :wall: Johan tämän palstan asiantuntijat on monesti kertoneet, että kuskilla ei ole mitään osuutta kehitykseen ja insinööreille on aivan sama millaisesta autosta kuskit pitää