Ei välttämättä olisi huono idea. Toki puristeja harmittaa, kun B-segmentin hatchbackit hätyyttelevät kärkeä. Mutta ikävä totuus vain on että taksimallin ralliautot alkavat olla aikansa elänyt juttu, jonka on jo aika siirtyä museoihin.On muuten aika surullista tuo nelivetoisten taso SM-sarjassa. Pari kuskia jotka ajaa kovempaa kun R2:t. Olisikohan kohta aika nostaa R2:t SM-sarjan pääluokaksi ja siirtää nelikot suomicuppiin...
Meni aikataulu sekaisin heti lauantai aamuna, kun Toshi Arain poika Hiroki veti Västilässä nurin lanssitauon arvoisesti. Lisäksi vielä Uskilassa tuli saattotauko ennen viimeistä ajokertaa.Tuonne Veikkauksen sivulle tarvitaan näköjään jokin pelitili. No way.
Perjantainen stream Teivosta oli hyvä, olosuhteiden johdosta tosin ehdn katsoa vain kolmisenkymmentä autoa välistä. Selostajakaksikko todella hyvä! Volvon juuttuminen keskelle EK:ta ei mairitellut tien kuntoa.
Eilen streamit jäi väliin todellisen liven johdosta. Ikävä takaisku oli että Mobilia oli kiinni enkä muistanut muita rallipaketin myyntipisteitä, ei niitä tosin ollutkaan etelästä päin ralliin tuleville. Onneksi Sahalahdelle löytää vanhasta muistista ihan miten vaan.
Aikataulu ei manselaisilla oikein pitänyt...
Nähtiinhän, tosin vain yhden autokunnan voimin...Miksei ruotsalaista Volvo luokkaa tänä vuonna Tampereella nähty? Niitten kalenterissa on kuitenkin Tampereen kisa mainittu.
Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?Meni aikataulu sekaisin heti lauantai aamuna, kun Toshi Arain poika Hiroki veti Västilässä nurin lanssitauon arvoisesti.
Kättään ja päätään olivat valitelleet kuulemani mukaan mutta ei vakavaa. Olivat hypänneet suoraan kallioon josta auto lensi toiselle puolelle tietä ja osunut puuhun. Puussa oli jäljet parin metrin korkeudessa. Kova oli tälli ja autokin sen näköinen että lujaa on osuttu. Pari sen verran kovaa törmäystä siinä on ollut että en yhtään ihmettele jos on vähän pääkeskus ollut sekaisin.Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?
Kyllä sitä mm. sprinteissä ja nuotittamattomissa skaboissa näkee joskus todella rajujakin kaatoja, mutta niin vain kuski ja kartturi kömpivät rusinasta ulos omin avuin tai ammattikatsojien auttamana ja katselevat pätkän loppuun penkalta - joskus ehkä saaden "siivut" murheeseen ystävälliseltä ammattikatsojalta. Kaatopullohan pitäisi kuulua ralliauton EA-laukun vakiovarusteisiin
Ikävä kyllä lanssitauot ovat melkein enempi sääntö kuin poikkeus ralleissa nykyään. Monesti kipuja ei huomaa aluksi, kun keho on vielä niin täynnä adrenaliinia. Hetken aikaa kun penkalla on äimistellyt, saattaa heikotus tulla aika nopeastikin. Välillä on ihan taju lähtenyt ukoilta, vaikka ulosajosta on kulunut jo hyvän aikaa. Pienikin sekavuus, niska- tai selkäkivut ovat aina merkki siitä, että kannattaa ottaa lanssi paikalle. On joskus adrenaliinihöyryssä kuljettaja kiivennyt romusta ulos, vaikka kaksi selkänikamaa on ollut murtuneena, kipu tuli vasta jälkeen päin. Lääkäri oli sanonut sairaalassa, että lottovoittoa suurempi uskomaton tuuri oli pelastanut alaraajojen halvaantumiselta.Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?
Kyllä sitä mm. sprinteissä ja nuotittamattomissa skaboissa näkee joskus todella rajujakin kaatoja, mutta niin vain kuski ja kartturi kömpivät rusinasta ulos omin avuin tai ammattikatsojien auttamana ja katselevat pätkän loppuun penkalta - joskus ehkä saaden "siivut" murheeseen ystävälliseltä ammattikatsojalta. Kaatopullohan pitäisi kuulua ralliauton EA-laukun vakiovarusteisiin
Tässä onkin aika iso ero jokkikseen jossa kaadon jälkeen kuljettaja haetaan autolla penkalta ja viedään ambulanssiin tarkastettavaksi ja ymmärtääkseni kaadon jälkeen ei saa ajamista jatkaa, vaikka auto pyörilleen jäisikin ja toimisi. Rallissa on paljolti kilpailijoiden omien tuntemusten varassa, kun ei yleisöä ja järkkäreitäkään välttämättä joka ulosajopaikalle osu.Ikävä kyllä lanssitauot ovat melkein enempi sääntö kuin poikkeus ralleissa nykyään. Monesti kipuja ei huomaa aluksi, kun keho on vielä niin täynnä adrenaliinia. Hetken aikaa kun penkalla on äimistellyt, saattaa heikotus tulla aika nopeastikin. Välillä on ihan taju lähtenyt ukoilta, vaikka ulosajosta on kulunut jo hyvän aikaa. Pienikin sekavuus, niska- tai selkäkivut ovat aina merkki siitä, että kannattaa ottaa lanssi paikalle.
Mitä yhteistä on ralliautoilijoilla ja hirvimiehillä? V: Kaatosiivut :alppu:BTW. ei välttämättä kannata sitä kaatosiivua kauheasti naatiskella rajun kaadon jälkeen, jos vaikka joutuu sairaalassa käymään myöhemmin illalla. Vakuutusyhtiön suhtautuminen saattaa olla aika nuiva, jos enempi vähempi humaltunut ajopukukuinen miekkonen kertoo satuttaneensa selkänsä aiemmin päivällä ralliauton ulosajossa. :alppu: