Kotimaan rallikausi 2015

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tuonne Veikkauksen sivulle tarvitaan näköjään jokin pelitili. No way.
Perjantainen stream Teivosta oli hyvä, olosuhteiden johdosta tosin ehdn katsoa vain kolmisenkymmentä autoa välistä. Selostajakaksikko todella hyvä! Volvon juuttuminen keskelle EK:ta ei mairitellut tien kuntoa.
Eilen streamit jäi väliin todellisen liven johdosta. Ikävä takaisku oli että Mobilia oli kiinni enkä muistanut muita rallipaketin myyntipisteitä, ei niitä tosin ollutkaan etelästä päin ralliin tuleville. Onneksi Sahalahdelle löytää vanhasta muistista ihan miten vaan.
Aikataulu ei manselaisilla oikein pitänyt...
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
On muuten aika surullista tuo nelivetoisten taso SM-sarjassa. Pari kuskia jotka ajaa kovempaa kun R2:t. Olisikohan kohta aika nostaa R2:t SM-sarjan pääluokaksi ja siirtää nelikot suomicuppiin...
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
On muuten aika surullista tuo nelivetoisten taso SM-sarjassa. Pari kuskia jotka ajaa kovempaa kun R2:t. Olisikohan kohta aika nostaa R2:t SM-sarjan pääluokaksi ja siirtää nelikot suomicuppiin...
Ei välttämättä olisi huono idea. Toki puristeja harmittaa, kun B-segmentin hatchbackit hätyyttelevät kärkeä. Mutta ikävä totuus vain on että taksimallin ralliautot alkavat olla aikansa elänyt juttu, jonka on jo aika siirtyä museoihin.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Tuonne Veikkauksen sivulle tarvitaan näköjään jokin pelitili. No way.
Perjantainen stream Teivosta oli hyvä, olosuhteiden johdosta tosin ehdn katsoa vain kolmisenkymmentä autoa välistä. Selostajakaksikko todella hyvä! Volvon juuttuminen keskelle EK:ta ei mairitellut tien kuntoa.
Eilen streamit jäi väliin todellisen liven johdosta. Ikävä takaisku oli että Mobilia oli kiinni enkä muistanut muita rallipaketin myyntipisteitä, ei niitä tosin ollutkaan etelästä päin ralliin tuleville. Onneksi Sahalahdelle löytää vanhasta muistista ihan miten vaan.
Aikataulu ei manselaisilla oikein pitänyt...
Meni aikataulu sekaisin heti lauantai aamuna, kun Toshi Arain poika Hiroki veti Västilässä nurin lanssitauon arvoisesti. Lisäksi vielä Uskilassa tuli saattotauko ennen viimeistä ajokertaa.

Mukava kuulla, että jorinat Teivossa kelpasi, selostuskopissa viihtyi hyvin! :D

Hieno reitti, hieno kisa, Tampereella osataan!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Miksei ruotsalaista Volvo luokkaa tänä vuonna Tampereella nähty? Niitten kalenterissa on kuitenkin Tampereen kisa mainittu.
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
604
Sijainti
Tallissa
Miksei ruotsalaista Volvo luokkaa tänä vuonna Tampereella nähty? Niitten kalenterissa on kuitenkin Tampereen kisa mainittu.
Nähtiinhän, tosin vain yhden autokunnan voimin...
Näemmä oli ratkennut sen sarjan mestaruus jo ennen Tamperetta ja viimeksihän taisi kuulua tuohon Ruotsin sarjaan myös mitä nyt ei tehnyt.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Meni aikataulu sekaisin heti lauantai aamuna, kun Toshi Arain poika Hiroki veti Västilässä nurin lanssitauon arvoisesti.
Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?
Kyllä sitä mm. sprinteissä ja nuotittamattomissa skaboissa näkee joskus todella rajujakin kaatoja, mutta niin vain kuski ja kartturi kömpivät rusinasta ulos omin avuin tai ammattikatsojien auttamana ja katselevat pätkän loppuun penkalta - joskus ehkä saaden "siivut" murheeseen ystävälliseltä ammattikatsojalta. Kaatopullohan pitäisi kuulua ralliauton EA-laukun vakiovarusteisiin :)
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?
Kyllä sitä mm. sprinteissä ja nuotittamattomissa skaboissa näkee joskus todella rajujakin kaatoja, mutta niin vain kuski ja kartturi kömpivät rusinasta ulos omin avuin tai ammattikatsojien auttamana ja katselevat pätkän loppuun penkalta - joskus ehkä saaden "siivut" murheeseen ystävälliseltä ammattikatsojalta. Kaatopullohan pitäisi kuulua ralliauton EA-laukun vakiovarusteisiin :)
Kättään ja päätään olivat valitelleet kuulemani mukaan mutta ei vakavaa. Olivat hypänneet suoraan kallioon josta auto lensi toiselle puolelle tietä ja osunut puuhun. Puussa oli jäljet parin metrin korkeudessa. Kova oli tälli ja autokin sen näköinen että lujaa on osuttu. Pari sen verran kovaa törmäystä siinä on ollut että en yhtään ihmettele jos on vähän pääkeskus ollut sekaisin.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Tilanteesta yhtään mitään tietämättä, menikö tosiaan niin pahasti että lanssia oikeesti tarvittiin paikalla?
Kyllä sitä mm. sprinteissä ja nuotittamattomissa skaboissa näkee joskus todella rajujakin kaatoja, mutta niin vain kuski ja kartturi kömpivät rusinasta ulos omin avuin tai ammattikatsojien auttamana ja katselevat pätkän loppuun penkalta - joskus ehkä saaden "siivut" murheeseen ystävälliseltä ammattikatsojalta. Kaatopullohan pitäisi kuulua ralliauton EA-laukun vakiovarusteisiin :)
Ikävä kyllä lanssitauot ovat melkein enempi sääntö kuin poikkeus ralleissa nykyään. Monesti kipuja ei huomaa aluksi, kun keho on vielä niin täynnä adrenaliinia. Hetken aikaa kun penkalla on äimistellyt, saattaa heikotus tulla aika nopeastikin. Välillä on ihan taju lähtenyt ukoilta, vaikka ulosajosta on kulunut jo hyvän aikaa. Pienikin sekavuus, niska- tai selkäkivut ovat aina merkki siitä, että kannattaa ottaa lanssi paikalle. On joskus adrenaliinihöyryssä kuljettaja kiivennyt romusta ulos, vaikka kaksi selkänikamaa on ollut murtuneena, kipu tuli vasta jälkeen päin. Lääkäri oli sanonut sairaalassa, että lottovoittoa suurempi uskomaton tuuri oli pelastanut alaraajojen halvaantumiselta.

BTW. ei välttämättä kannata sitä kaatosiivua kauheasti naatiskella rajun kaadon jälkeen, jos vaikka joutuu sairaalassa käymään myöhemmin illalla. Vakuutusyhtiön suhtautuminen saattaa olla aika nuiva, jos enempi vähempi humaltunut ajopukukuinen miekkonen kertoo satuttaneensa selkänsä aiemmin päivällä ralliauton ulosajossa. :alppu:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Ikävä kyllä lanssitauot ovat melkein enempi sääntö kuin poikkeus ralleissa nykyään. Monesti kipuja ei huomaa aluksi, kun keho on vielä niin täynnä adrenaliinia. Hetken aikaa kun penkalla on äimistellyt, saattaa heikotus tulla aika nopeastikin. Välillä on ihan taju lähtenyt ukoilta, vaikka ulosajosta on kulunut jo hyvän aikaa. Pienikin sekavuus, niska- tai selkäkivut ovat aina merkki siitä, että kannattaa ottaa lanssi paikalle.
Tässä onkin aika iso ero jokkikseen jossa kaadon jälkeen kuljettaja haetaan autolla penkalta ja viedään ambulanssiin tarkastettavaksi ja ymmärtääkseni kaadon jälkeen ei saa ajamista jatkaa, vaikka auto pyörilleen jäisikin ja toimisi. Rallissa on paljolti kilpailijoiden omien tuntemusten varassa, kun ei yleisöä ja järkkäreitäkään välttämättä joka ulosajopaikalle osu.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
BTW. ei välttämättä kannata sitä kaatosiivua kauheasti naatiskella rajun kaadon jälkeen, jos vaikka joutuu sairaalassa käymään myöhemmin illalla. Vakuutusyhtiön suhtautuminen saattaa olla aika nuiva, jos enempi vähempi humaltunut ajopukukuinen miekkonen kertoo satuttaneensa selkänsä aiemmin päivällä ralliauton ulosajossa. :alppu:
Mitä yhteistä on ralliautoilijoilla ja hirvimiehillä? V: Kaatosiivut :cool::alppu:
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Hieno reitti, harmin vaisu sm-sarja pääluokka. Huonon varmaa viimeiseen 15v.

Viikonlopulta tuli yhtensä 5 Ek:ta katseltua. Melkee enemmän, kuin Nesteessä...Tämä toinen Japanilais autokunta kippasi Sahalahdella ihan nokan edessä, Hyvät kuvat jäi talteen. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös