Kieltämättä ei ole paras työhakemus ferrarille kilkata punainen auto kisasta ulos :thumbfh:Mitä yhteistä on Bottaksen ja Kimin seuraavalla kaudella 2016? Molemmilla viimeinen Formula ykkösissä, paitti jos Ferrari haluaa pitää Kimin vielä remmissä...
Ferrari haluaa pitää Kimin vielä remmissä...
Enpä usko että tuollaisilla tapauksilla on mitään merkitystä siinä vaiheessa kun yritetään katsella parasta mahdollista kuskia talliin. Positiivisempi näyttö tuollainen on kuin sellainen että ajaisi täysin hengettömästi ja munattomasti ja antaisi joka tilanteessa periksi.Kieltämättä ei ole paras työhakemus ferrarille kilkata punainen auto kisasta ulos :thumbfh:
Jep. Ja kun Ferrarillakin tiedettäneen ettei sitä punaista autoa ehkä kipparoitukaan ihan järkevimmällä tavalla.Enpä usko että tuollaisilla tapauksilla on mitään merkitystä siinä vaiheessa kun yritetään katsella parasta mahdollista kuskia talliin. Positiivisempi näyttö tuollainen on kuin sellainen että ajaisi täysin hengettömästi ja munattomasti ja antaisi joka tilanteessa periksi.
Jostain 99-syntyneestä pojasta puhutaan tulevana F1-suomalaiskuskina.Se on 2017 -> sitten F1-sarja ilman suomalaisia. Koskahan nousee seuraava kehiin?
Mikäli isä Karilla riittää raha ja Kreate haluaa tukea (sijoitusyhtiö joka osti Karin puulaakin pois samoin kuin kesälahdenmaansiirron yms).Jostain 99-syntyneestä pojasta puhutaan tulevana F1-suomalaiskuskina.
Saa kait sitä hieman vastakkainasettelua lietsoa kuitenkin.Ihan naivia ajatella että kolari(t) Kimin kanssa olisi jokin ratkaiseva tekijä jossain hypoteettisessa Ferrari-diilissä.
Hyvinhän se Williamskin kulkee. Ei sitä oikein ennalta voi sanoa, että joku talli olisi ensi kaudella parempi ja toinen huonompi. Ja mistä tietää vaikka mersulta päättäisi Hamilton lähteä voitettuaan ensi kaudella neljännen mestaruutensa. Ei lopu rahat ostaa kultaketjuja ainakaan enää.Valtteri otti podiumin tekemällä maksimisuorituksen.
Kellekäs ihmeelle se ei olisi hyvää näyttöä miehen kyvyistä? Ferrarille??
Ehei.
Oikea vastaus on:
Foorumilaisille.
Ihan naivia ajatella että kolari(t) Kimin kanssa olisi jokin ratkaiseva tekijä jossain hypoteettisessa Ferrari-diilissä.
Faijani väitti aikoinaan et se mikä teki ainakin junioriluokissa Häkkisestä ja Salosta parhaita,oli ennenkaikkea rahoitus ja sponsorit.Mikäli isä Karilla riittää raha ja Kreate haluaa tukea (sijoitusyhtiö joka osti Karin puulaakin pois samoin kuin kesälahdenmaansiirron yms).
Näin on. Lahjakkaita kuljettajia on aika monta kymmentä maailmassa. Osa niistä pääsee edes GP2-luokkaan asti. Ja silloinkin pitää olla lompsa kunnossa. Kovimman polun suomalaisista on kulkenut Keke. Muilla on ollut sen jälkeen helpompaa.Faijani väitti aikoinaan et se mikä teki ainakin junioriluokissa Häkkisestä ja Salosta parhaita,oli ennenkaikkea rahoitus ja sponsorit.
Tää totuus laskee hiukan arvostustani Mikoja kohtaan. Mut toisaalta onhan niillä omatki meriittinsä.Näin on. Lahjakkaita kuljettajia on aika monta kymmentä maailmassa. Osa niistä pääsee edes GP2-luokkaan asti. Ja silloinkin pitää olla lompsa kunnossa. Kovimman polun suomalaisista on kulkenut Keke. Muilla on ollut sen jälkeen helpompaa.
Kyllä Valtterilla on mahkut hyvään tallipaikkaan tulevaisuudessa. Hyvät taustajoukot takana. Jopa Mersulle asti. Nyt pitäisi saada muutama huikea kisa ajettua ensi kaudella.
Häkällä oli Marlboro (Phillip Morris) ja Salolla Colt (Rettig) tukemassa.Tää totuus laskee hiukan arvostustani Mikoja kohtaan. Mut toisaalta onhan niillä omatki meriittinsä.
Mikäs se brittifutari oli, joka kipitti niinmaan perkeleesti 60 metriä?Harvassa lajissa huipulla on ne ihan absoluuttisesti lahjakkaimmat urheilijat. Kyllä siinä pitää olla taustatkin kunnossa. Varmaan maailmasta löytyisi joku potentiaalisesti Usain Boltiakin nopeampi ihminen, mutta ei ole syystä tai toisesta noussut huipulle. Tai edes löytänyt tietään lajin pariin.
Tämä menee syklittäin, kuinka paljon tarvitaan rahaa. Tällä hetkellä pitää olla hillitön lompakko jos mielii kuskiksi. Eipä tuolla tällä hetkellä taida yksikään kuski ilman alku-uransa tukijaa ajella. Räikköselläkin oli Robertsonien kukkaro. Vettelillä RB ja Alonsolla Renault.Tää totuus laskee hiukan arvostustani Mikoja kohtaan. Mut toisaalta onhan niillä omatki meriittinsä.
Onhan se hyvä, että joku selkeästi kertoo mitä siellä tehdään, eikä vain suoraan verrata tallikaveriin, kuten täällä on ollut tapana.Mika Salo: "Kimille on tullut kaikki paska päälle"
Tiistai 10.11.2015 klo 18.15
Sotshi - bang, Austin - bang, México - bang. Kimi Räikkösen kolme viimeistä F1-kisaa ovat päättyneet onnettomuuteen.
Venäjällä ja Meksikossa Ferrari-kuski joutui törmäyskurssille Williamsin Valtteri Bottaksen kanssa, Teksasissa vastaan tuli seinä vesiliirron jälkeen.
Kun puhutaan F1-sarjan kenties suurimmasta persoonasta, on selvää, ettei Räikkönen ole säästynyt asiantuntijoiden ja lehdistön kritiikiltä.
Arvostelu ei ole ollut aivan turhaa. On perusteltua väittää, että jokainen mälleistä oli suurelta osin Räikkösen omaa syytä.
Itsekin Ferrarilla F1-urallaan ajanut Mika Salo löytää Räikkösen viime kisojen epäonnessa kuitenkin nimittäjän, jota tavallinen F1-fani ei välttämättä ole huomannut.
- Kimi on joutunut vähän hankalaan asemaan. Kun mestaruus on mennyt, Kimistä on tullut testikuski, MTV:n formulalähetysten asiantuntija sanoo.
Eri tehtävät
Salon mukaan Räikkösen kisat uhrataan nyt täysin ensi kauden auton kehittelyä varten.
- Kimi joutuu kokeilemaan kaikkia uusia asioita. Sitten näitä uusia kokeillaan ihan limitillä koko ajan. Tulee paljon yllätyksiä, ja auto ei menekään ihan kuten haluaisi, Salo avaa.
- Kimin tehtävä loppuvuoden on olla testikuski ja ajaa niitä palikoita ensi kaudelle. Sebastian Vettelin tehtävä on voittaa kisoja.
Asetelma saa Räikkösen ajamaan heikommin ja näyttämään tallikaveriaan hasardimmalta.
- Hänellä ei ole mahdollisuuksia ajaa täydellistä viikonloppua sen takia, että autolla testataan niitä osia. Totta kai se turhauttaa.
Onko Räikkösellä realistisia mahdollisuuksia haastaa tallikaveri Vettel ensi kaudella?
- Toivon niin. Kaudesta tulisi paljon mielenkiintoisempi, kun olisi tasaväkisempiä kisoja. Nyt Kimi on ottanut tasaisesti turpaan Vetteliltä. Yllätyin, että Vettel on ollut noin vahva, Salo myöntää.
- Kimi saa tehdä kovasti duunia, jos meinaa Vettelin lyödä ensi vuonna.
Vettel on ollut Räikköstä pari-kolme kymmennystä nopeampi ratakierroksella. Etenkin aika-ajoissa ero syntyy Pirelleistä.
- Ymmärsin, että se on ollut renkaista kiinni. Ne lämmitetään niin omalaatuisesti nykyään. Se toimintasäde on ihan pari astetta, ja se pitää saada siihen. Kimi ei ole saanut sitä siihen, eikä silloin voi saada autosta kaikkea irti.
Salon mukaan saksalaisella on ollut lisäksi tuuria.
- Kimille on tullut kaikki paska päälle. Toivotaan, että ensi kausi ei lähde käyntiin samalla tavalla.
VILLE-VEIKKO VALTA