Otan osaa kanssa tähän fysiikkakeskusteluun. Ennen "outoja tapahtumia" sisäkurvin seinää vasten kohtisuoraan oleva nopeuskomponentti on ollut nolla, kutsun tätä nopeutta seinänopeudeksi. Vaarallinen seinänopeus on siis kasvanut nollasta johonkin merkittävään arvoon siinä välillä kun oudot tapahtumat alkoi ja seinäkosketus tapahtui. Seinänopeuden on aiheuttanut joko tuuli tai auton kääntyminen. Tuuli ei mielestäni yksin saa mitenkään aikaan edes merkittävää seinänopeutta, auton on pakko ollut kääntyä joko kuskin käännettyä rattia tai perän lähdettyä alta. Kun perä lähtee alta niin renkaat savuten auto voi kääntyä aika paljonkin lyhyessä ajassa, jolloin merkittävä osa radan suuntaisesta nopeudesta muuttuu seinänopedeksi, mutta mielestäni tästä pitäisi näkyä selvät renkaanjäljet radassa, myöskään Vettelin lausunto ei tue perän alta lähtemistä. Toki tuuli on voinut edesauttaa siihen, että perä on lähtenyt alta.
Edit: Jos taas Alonso on itse kääntänyt sisäkurvia päin, niin kuten täällä joku totesikin niin hän ei ole voinut ajaa silloin täysillä. Koska jos ajat limiitillä niin kaikki voima kaarteen ympyrän keskipistettä kohti on jo käytössä.
Ja vaikka perä lähtisi alta niin lähtökohtaisesti veikkaisin kyllä että ympyrän tangentin suuntaan se auto jatkaa suurimmassa osasta keisseistä. Toki noi renkaiden asemien äkkinäiset muutokset voi aiheuttaa arvaamattomia voimaimpulsseja radan sisäkurviä päin, ei se mahdotonta ole, mutta mielestäni aika epätodennäköistä.