Kieltämättä todennäköisempi näistä kahdesta.Ei pidä paikkaansa, ne oli ne tuuheat kulmakarvat ja voimakas sivutuuli:ahem:
Autoon kohdistui saksalaislehden mukaan ensimmäisessä törmäyksessä 31 g:n ja Alonson kypärään 16 g:n voima.Entistä kummallisemalta vaikuttaa jos näihin tietoihin voi luottaa...Lehti kertoo, että GPS-mittaustietojen mukaan Alonso menetti viime sunnuntaina Barcelonan F1-testien ulosajossaan autonsa hallinnan 135 kilometrin tuntivauhdissa ja osui seinään 105 kilometrin tuntinopeudella.
Kovalaisen tärskyssä 2008 oli 26g. Jossainhan oli, että sivuttais G on paljon pahempi F1:llä kuin kohtisuoraan. Onko tuollainen tupla 16+8 pahempi kuin yksi 24G?Autoon kohdistui saksalaislehden mukaan ensimmäisessä törmäyksessä 31 g:n ja Alonson kypärään 16 g:n voima.
Toisella osumalla auto heilahti 18 g:n edestä, kun taas kuljettajan päähän se vaikutti 8 g:n verran.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/lehti-talla-vauhdilla-alonso-tormasi-seinaan/4825688
No eli ei paljon paskaakaan. Tai ainakaan mitenkään suhteessa seurauksiin nykyautoilla oli osuma ihan mistä suunnasta tahansa. Katsokaa uudelleen se Kubican mälli 2007. Siinä on joka suuntaan about miljoona kertaa pahempaa G:tä ja mitä tahansa muuta kirjainta.Autoon kohdistui saksalaislehden mukaan ensimmäisessä törmäyksessä 31 g:n ja Alonson kypärään 16 g:n voima.
Toisella osumalla auto heilahti 18 g:n edestä, kun taas kuljettajan päähän se vaikutti 8 g:n verran.
Niin mutta Kubican autoon ei osunutkaan tuuli mistään suunnasta, eikä ollut astro turffia, siksi puolalainen selvisi vähemmällä.No eli ei paljon paskaakaan. Tai ainakaan mitenkään suhteessa seurauksiin nykyautoilla oli osuma ihan mistä suunnasta tahansa. Katsokaa uudelleen se Kubican mälli 2007. Siinä on joka suuntaan about miljoona kertaa pahempaa G:tä ja mitä tahansa muuta kirjainta.
Ja samaan hengenvetoon pitää kuitenkin todeta, ettei pelkkä G-luku ole riittävä kriteeri laittamaan eri kolareita pahemmuusjärjestykseen. Mutta esim. juuri Kubican kolari oli kaikilta osin tosiaan sen miljoona kertaa pahempi.
Tuskin, ku Ferraritoikissakin edelleen jauhetaan Villenöövistä modeja myöden.Voisko modet siirtää tän kolari foliohattu, "mää tiärän", aivotärähdys. jeee gee-voimat väittelyn johonkin omaan toikkinsa?
Rauhassa nyt. On vielä off-season. Aika hiljaista täällä olisi ilman näitä juttuja. Kun testiajoista spekulointikin on aina jonkun mielestä myös lopetettava koska "niistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä".Voisko modet siirtää tän kolari foliohattu, "mää tiärän", aivotärähdys. jeee gee-voimat väittelyn johonkin omaan toikkinsa?
LOLNiin mutta Kubican autoon ei osunutkaan tuuli mistään suunnasta, eikä ollut astro turffia, siksi puolalainen selvisi vähemmällä.
Ja eturipustukset meni rikki ja imi itseensä 98,72% kaikista voimista.
Ok? Mut Beatlesit :thumbup:Onko täällä muuten muita Beatles diggareita. Tuli vaan (pitkällä) aasinsillalla mieleen case vuodelta 1966 kun Paul McCartneyn väitettiin kuolleen ja jonkun look-aliken ottaneen hänen paikkansa bändissä. Aika moni "faktahko" asia osoitti ihan että varmana perketi näin on käyny. Wikipediasta löytyy ihan tälle omistettu sivu.
Tuli vaan mieleen, OT:stä kannan vastuun ja sanon sori.
Oli sillä jtn pointtiakin ..
No joo. Vaikka itse en Alonsosta välitä paskaakaan, vaikkakin ihan rattimiehiä on, niin tuntuu hassulta että yksi toikki on sivukaupalla täynnä, "epilepsia... tuuli... sähköisku-..15G...30G.. ainaski 42,5geetä.. autohajos.. ei hajonnu.. yyyh ääähh.." väittelyäRauhassa nyt. On vielä off-season. Aika hiljaista täällä olisi ilman näitä juttuja. Kun testiajoista spekulointikin on aina jonkun mielestä myös lopetettava koska "niistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä".
Huoh. Koittakaa nyt jo ymmärtää, että juuri tälläiset keskustelut ovat tällaisen foorumin ydinjuttu. Ilman näitä on aika ankee foorumi.
Keskustellaan "tosiasioista". Jos ahdistaa, niin voit lukea tietosanakirjaa. Siellä on vain faktaa. Kai.
No mulla on vaan noi vinyyli levyt. Tosin ne on tietty "digitaalisenakin", mutta kivahan noiya on taas kuuneella, kun levarikin on kunnossaOnko täällä muuten muita Beatles diggareita. Tuli vaan (pitkällä) aasinsillalla mieleen case vuodelta 1966 kun Paul McCartneyn väitettiin kuolleen ja jonkun look-aliken ottaneen hänen paikkansa bändissä. Aika moni "faktahko" asia osoitti ihan että varmana perketi näin on käyny. Wikipediasta löytyy ihan tälle omistettu sivu.
Tuli vaan mieleen, OT:stä kannan vastuun ja sanon sori.
Liittyikö tää jollain yllättävällä tavalla siihen kun joltain niistä puuttui ajokengät levynkannessa?Onko täällä muuten muita Beatles diggareita. Tuli vaan (pitkällä) aasinsillalla mieleen case vuodelta 1966 kun Paul McCartneyn väitettiin kuolleen ja jonkun look-aliken ottaneen hänen paikkansa bändissä. Aika moni "faktahko" asia osoitti ihan että varmana perketi näin on käyny. Wikipediasta löytyy ihan tälle omistettu sivu.
Tuli vaan mieleen, OT:stä kannan vastuun ja sanon sori.
Paul'han siinä pomppi "supertuntuma" ajokengilläLiittyikö tää jollain yllättävällä tavalla siihen kun joltain niistä puuttui ajokengät levynkannessa?
BBC:n mukaan nopeudet ovat maileja. http://www.bbc.com/sport/0/formula1/31661625The information on the speed Alonso was doing when he lost control - 215km/h (134mph) - has come from GPS data available to all the Formula 1 teams. This is about the speed an F1 car would be expected to be doing at this point on the track.