Sabelt Rompe
Huoh
Amerikkalaisissa lehdissä käy kiivas väittely saako kallistaa ja kenen maksamaa tilaa kallistuksen viemä tila on.
Viimeksi muokattu:
Lähinnä vituttaa ne kallistelijat, varsinkin jos istuu siinä takana, ihan sama kummassa penkis.
Yleensä linja-autoissa kaksi istuinta vierekkäin, onneks ei oo tarvinnut pahemmin matkustaa tuonlaisissa kulkuneuvoissa. Ei oo kiva kattoo esim, jos joku vetää hirsiä kuola valuen siinä melkein vieres, selkänoja kallistettuna
Älä viitti vittuilla, kun et osaa.Ei ole moisia ongelmia kun Rekkalla ajaa!
Jahas. Dompparilla taas vahva etunoja päällänsä?Olen olettanut en ns. ostettu istumapaikka kallistusominaisuuksineen kuuluu kyiseisen istuinpaikan ostaneelle, ei takana istuvalle. Jos haluaa välttyä naamalle kallistelulta, ostaa varmaan etummaisenkin istuimen ja laittaa vaikka takkinsa sinne lötköttämään.
Käytännössä kuitenkin, en kallista ns. täysiä, jos takana istuu joku - olen nössö. Ja homo.
Sama. Yli 190 senttisenä matkustajana lentokoneissa on jo lähtökohtaisesti polvet kiinni edessä olevan penkin selkänojassa.Teen kaakkoismongolialaisen kaksoispolvilukon, kun edessä istuva alkaa selkänojaansa kallistamaan. Saa kallistaa, mutta joutuu ensin murtamaan reisiluuni.
Paljonko noiden käytöstä joutuu maksamaan kompensaatiota edessä olevalle, joka on varannut paikan kallistuvalla selkänojalla varustettuun istuimeen?Nämä aina reissulla mukana. :thumbup:
Ei taida paikallisbusseissa ja lähijunissa sellaista olla joo. Eikä ulkomailla monissa pidemmän matkan junissakaan joissa istuimet typerästi ryhmitelty selkänojat vastakkain. Josta tulikin mieleen, että kesällä Saksassa kohtasin vittumaisimman penkkiryhmittelyn, sellaiset hyttimäiset seinitetyt loosit joissa istutaan nokikkain. Tietenkään löytynyt omaa privakomeroa vaan jouduin istumaan 2,5 tuntia keski-ikäisen äijän kanssa samassa luukussa. Koko matkan jännäsin milloin ukko loihee jotain lausumaan, mutta selvittiin koko matka vaiteliaina toisiamme katsomatta. Konduktöörin pirulainen sulki vielä lähtiessään hytin oven. Riensin kiireesti avaamaan, ettei tule liian hiljaista. Suomalaisista junanvaunuista sentään huomaa, että ne on Kainuun korvessa suomalaisille tehty.Lisäks se tapahtuu junilla, joissa ei taida mahdollisuuksia tuollaseen olla edes.
VR:n sinisissä taisi päätypaikoissa kallistus toimia niin, että istuinosa liikkuu. Se olisi sopuratkaisu jalkatilaongelmaan kallistaja saa tyytyä vähempään. Saipa muistaakseni joskus normaalipenkiparitkin käännettyä ympäri kasvokkain mutta niissä liikkui kallistaessa selkänoja edelleen. Jossain vaunussa taisi olla perusasetelma vastakkain ja pöydät välissä. En muista siinä kokeilleeni kuinka selkänojan kallistus toimii. Junissa nyt jalkatilaa yleensä on muutenkin riittävästi, ainakin aiemmin oli. Paitsi lähijunissa joutuu istumaan polvet vuorottain vastanaaman kanssa, ellei se ole ihan lyhyt.Ei taida paikallisbusseissa ja lähijunissa sellaista olla joo. Eikä ulkomailla monissa pidemmän matkan junissakaan joissa istuimet typerästi ryhmitelty selkänojat vastakkain. Josta tulikin mieleen, että kesällä Saksassa kohtasin vittumaisimman penkkiryhmittelyn, sellaiset hyttimäiset seinitetyt loosit joissa istutaan nokikkain.