Rallye Monte Carlo 2015

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ja noista kolmesta Montessa kisanneista possuista vain yksi oli jollain tapaa uusi. (991 RSR 4.0) ja yksi vastaavasti jo liki museoikäinen (996 GT3 Cup) Eli siihen suhteutettuna ei niiden "GT"-autojen Suomessakaan tarvitsisi ihan bräniköitä olla. Joidenkin MR2:n ja 996/997 Possujen seuraksi voisi hyvinkin huolia jotain Toyota Supraa, Lancia Stratosta, Ferrari 308:a, Datsun Fairladya yms. yms.
Eiks noille Stratoksille, 308 ja Fairladyille ole jo oma luokkansa historiikeissa. Supran -80 luvun mallithan taitaa kelvata f-ryhmäänkin.

Tosin ne A-rymän luokitukset taisi olla 3-litraiselle vaparille
Onhan nuo luokitukset myös 3-litran turbolle.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Ei ole kansalliset luokitukset ilmaisia, käsittääkseni parin tonnin hintainen leima papruissa.
750e. Ei luulis äffäläisen rakennuksen siihen tyssäävän.

mitä käytännön merkitystä on enää luokkarilla jos autosta jää jäljelle korin muodot? Nykyisellään Mk2 Escortiin saa hitsata toisen auton takasillan, vaihtaa suorakytkentälaatikon vapailla välityksillä ja nokalle merkin sisältä toisen auton koneen? Vähän uudempaan Hondaan (ei liene tarpeellista nimetä mallia) toki ei onnistu moinen, mutta perusidea tuli kaiketi selväksi?
Ei sinne esvoorttiinkaan ihan mitä tahansa konetta saa laittaa. Iskunpituus pitää olla sama ja luokitellun kampiakselin käydä suoraan siihen käytettävään lohkoon. Onpahan vaan harrastajan hommaa helpotettu että sinne saa hakea kakslitrasen ohc:n varaosat Sierrasta kun ei niitä Eskorteissa Suomessa alunperin ole ollut kun muutamassa hurjassa. Niihin vähän uudempiin Hondiin ei ole mitään tarvetta hakea moottoria muualta kun se oma on valmiiks aika lailla tehty tuohon käyttöön.

Se tuntuu unohtuvan näissä "olis kiva jos tollasia olis rallissa, vähänkö ois hei siistii" pohdinnoissa, että joku tekee aina kalleimman ja parhaimman mukaan ja muut seuraa perässä. Lisäksi suosittelen tekniikan sääntöihin perehtymistä, ne on ihan kaikkien luettavissa. Saattaa vaikka selvitä että miks jotain saa tehä ja jotain toista ei.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Eiks noille Stratoksille, 308 ja Fairladyille ole jo oma luokkansa historiikeissa.
Juu, mun mielestä historic-autot senioreihin rajaava pykälä on ihan järkevä, turha kuitenkin näin pienessä maassa tehdä historic-trophylle avointa kilpailevaa sarjaa. Ollaan muuten jo vähän kaukana alkuperäisestä aiheesta, Monte 2015 -ketjunahan tässä aloitettiin...
 
Ylös