Rallye Monte Carlo 2015

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Loeb saa tällä menoo Ogierin kiinni :D
 

Sälli

Well-known member
Liittynyt
27.10.2013
Viestit
86
Kubica ulos EK 14 maalimutkassa, Fordsoni muuttui samalla 2-pyöräiseksi..
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Olipas harvinaista että Nelonen näytti power stagen livenä ilmaseks. Juontaja oli kyllä vähän onneton, tai tietämätön.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Kubica ulos EK 14 maalimutkassa, Fordsoni muuttui samalla 2-pyöräiseksi..
Hupsista


Nelosen powerstagesta sen verran että Lehtisen Jarmo oli siellä asiantuntijana, mutta Jurgensin Pepe taas tämä selostaja. Ja kyllä juttujen perusteella tuntui olevan vähän tietämätön rallista.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kubica vielä tappaa itsensä tai joitakin katsojia. Jos vetää jokaisessa rallissa 1-2 kertaa pihalle, niin se tuuri loppuu jossain vaiheessa.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Kubica vielä tappaa itsensä tai joitakin katsojia. Jos vetää jokaisessa rallissa 1-2 kertaa pihalle, niin se tuuri loppuu jossain vaiheessa.
Lähellä on jo ollut.

Se, johtuuko se kuolema sitten Kubican ajovirheestä vaiko siitä että ulkokurvissa seisoo katsojia, on sitten eri juttu.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Kubicalla muitakin tilanteita

https://www.youtube.com/watch?v=G03FyUgge9A

Ajovertailua, Neuville, Ogier, Kubica

https://www.youtube.com/watch?v=JwGOgEKbPH8

joka tulee aivan liian kovaa, ei ihme että sattuu ja tapahtuu. :wall:

Viihdearvohan on kaverilla ihan älytön mutta ihan vilpittömästi toivoisin menetystä ja virheetöntä kisaa Kubicalle, ralli kaipaa persoonia.

Mikä olisi ollut lopputulos ilman torstain sähköongelmaa ja aikasakkoa??
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Jurgensin Pepe taas tämä selostaja. Ja kyllä juttujen perusteella tuntui olevan vähän tietämätön rallista.
Kuullun perusteella jokainen laji saa Pepeltä tasapuolisen kohtelun.
...


Kiitos superrallin Kubica voi vetää joka päivä riskillä pihalle, ja aamulla jatketaan. Jos kisa olisi kerrasta poikki heti ekan osuman jälkeen niin ehkä se opettaisi enemmän. Nyt jokainen pätkä on kuin aika-ajokierros housut tulessa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Hyviin tapoihin kuuluu että serpentiineissä pitää jättää vähän kumia pintaan:

 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Oho, veteraanit Duez ja Delecour Porschella rallissa. Asiallista menoa ja molemmat pääsivät näköjään jopa maaliin ja Teleluuri ihan mukavalla sijallakin. Mikäs tuo RGT luokka on ?
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4619
Sijainti
Salo
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tällainen http://www.wrc.com/en/wrc/news/september/gt-cup/page/1799--12-12-.html

Viisi valikoitua (asfaltti)kisaa WRC:stä ja ERC:stä GT-autoille.

E: Suomessa voitaisiin seurata ajan henkeä. SM-sarjaan tuskin saataisiin riittävästi uusia autoja soralle ja lumelle, mutta F-ryhmään voisi vihdoinkin sallia esim. MR2:set.
Jotkut Porsche-klubin harrastajat voisivat rallistakin innostua jos vain olisi luokka missä voisi kilpailla muutoinkin kuin joukon jatkona. Ja toisaalta Mr. MAT on ennenkin "leikkinyt" lumella hieman eksoottisimmilla vekailla. Mm. Ferrareilla. :ahem:

Ja noista kolmesta Montessa kisanneista possuista vain yksi oli jollain tapaa uusi. (991 RSR 4.0) ja yksi vastaavasti jo liki museoikäinen (996 GT3 Cup) Eli siihen suhteutettuna ei niiden "GT"-autojen Suomessakaan tarvitsisi ihan bräniköitä olla. Joidenkin MR2:n ja 996/997 Possujen seuraksi voisi hyvinkin huolia jotain Toyota Supraa, Lancia Stratosta, Ferrari 308:a, Datsun Fairladya yms. yms.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4619
Sijainti
Salo
Ja tietenkin ihan halpis "GT"-autoja olisi joku Fiat X1/9 jota käytettiin jo 70-luvulla ja käytetään tänäkin päivänä esim. jääradalla, sprintissä ja autokrossissa. Ja sitten tietenkin jos vuosimallista on kiinni niin Mercedes SLK, BMW Z3 tai Honda S2000 ovat jo sen verran vanhoja, että katto kiinteäksi hitsattuna varmasti sopisi sekaan.

Mutta taitaa olla nyt niin, että jo BMW:n 3-sarjan Compact-malli on jo AKK:lle liikaa, koska luokitus puuttuu.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Ja tietenkin ihan halpis "GT"-autoja olisi joku Fiat X1/9 jota käytettiin jo 70-luvulla ja käytetään tänäkin päivänä esim. jääradalla, sprintissä ja autokrossissa. Ja sitten tietenkin jos vuosimallista on kiinni niin Mercedes SLK, BMW Z3 tai Honda S2000 ovat jo sen verran vanhoja, että katto kiinteäksi hitsattuna varmasti sopisi sekaan.

Mutta taitaa olla nyt niin, että jo BMW:n 3-sarjan Compact-malli on jo AKK:lle liikaa, koska luokitus puuttuu.
Mikä ihmeen hinku teillä on saaha mahollisimman kalliita aihioita ralliin? Kellään oo vara ajaa nykysilläkään.

Uutinen: Nykyään saa luokitella auton kansallisesti. Tulossa mm. äffään 940 Volvo ja huhujen mukaan myös se Compacti. Oli sillä aihion valinnalla jotain rajotuksia, niinkun sarjatuotanto ja 4 istumapaikkaa. 2+2 luulis kelpaavan. Eikun vaan luokittelemaan loistoautoja niin sillähän niitä saa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4619
Sijainti
Salo
Mikä ihmeen hinku teillä on saaha mahollisimman kalliita aihioita ralliin? Kellään oo vara ajaa nykysilläkään.
Ei tässä kukaan ole haluamassa, että kilpailukykyisen kaluston hinta nousee normiharrastajan ulottumattomiin. Enempi halutaan sitä visuaalis-auraalista viihdykettä, muutama outolintu lisää ei olisi kaiketi pahitteeksi kiinnostavuuden kannalta. Kuitenkin se auton merkitys ainakin A -ja B-junnuissa on melko pieni etenkin talvella.

Uutinen: Nykyään saa luokitella auton kansallisesti. Tulossa mm. äffään 940 Volvo ja huhujen mukaan myös se Compacti. Oli sillä aihion valinnalla jotain rajotuksia, niinkun sarjatuotanto ja 4 istumapaikkaa. 2+2 luulis kelpaavan. Eikun vaan luokittelemaan loistoautoja niin sillähän niitä saa.
Ei ole kansalliset luokitukset ilmaisia, käsittääkseni parin tonnin hintainen leima papruissa. Ja mitä tulee aihion valintaan, niin tätähän on ralli.netin puolella jo jauhettukin, mutta sanotaan uudelleen: mitä käytännön merkitystä on enää luokkarilla jos autosta jää jäljelle korin muodot? Nykyisellään Mk2 Escortiin saa hitsata toisen auton takasillan, vaihtaa suorakytkentälaatikon vapailla välityksillä ja nokalle merkin sisältä toisen auton koneen? Vähän uudempaan Hondaan (ei liene tarpeellista nimetä mallia) toki ei onnistu moinen, mutta perusidea tuli kaiketi selväksi?
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei tässä kukaan ole haluamassa, että kilpailukykyisen kaluston hinta nousee normiharrastajan ulottumattomiin. Enempi halutaan sitä visuaalis-auraalista viihdykettä, muutama outolintu lisää ei olisi kaiketi pahitteeksi kiinnostavuuden kannalta. Kuitenkin se auton merkitys ainakin A -ja B-junnuissa on melko pieni etenkin talvella.
Isot pojat ajelee isossa maailmassa näillä 991 RS tason Porshceilla RGT-luokan suojissa. Suomen hintatasoon yms. seikkoihin suhteutettuna joku 993 tai 996 GT3 Possut tai jopa 964 Club Sportit olis ihan riittävän "GT":tä. Samoin A-ryhmän luokitukset omaava MA70 Supra olisi ihan bueno. Tosin ne A-rymän luokitukset taisi olla 3-litraiselle vaparille (7M-GE) josta ei tainnut vakiona edes 200 hepoa irrota, mutta jos Turbo-koneita saisi käyttää, niin 7M-GTE 3-litrainen Turbo tai Japanin sisämarkkinoilla saatavilla ollut 2JZ-GTE 2.5 TwinTurbo olis ihan soivia pelejä. Ja kansallisilla luokituksilla vaikka sitten Mk.IV korinenkin Supra.
 
Ylös