HupsistaKubica ulos EK 14 maalimutkassa, Fordsoni muuttui samalla 2-pyöräiseksi..
Lähellä on jo ollut.Kubica vielä tappaa itsensä tai joitakin katsojia. Jos vetää jokaisessa rallissa 1-2 kertaa pihalle, niin se tuuri loppuu jossain vaiheessa.
Kuullun perusteella jokainen laji saa Pepeltä tasapuolisen kohtelun.Jurgensin Pepe taas tämä selostaja. Ja kyllä juttujen perusteella tuntui olevan vähän tietämätön rallista.
Tällainen http://www.wrc.com/en/wrc/news/september/gt-cup/page/1799--12-12-.htmlMikäs tuo RGT luokka on ?
Jotkut Porsche-klubin harrastajat voisivat rallistakin innostua jos vain olisi luokka missä voisi kilpailla muutoinkin kuin joukon jatkona. Ja toisaalta Mr. MAT on ennenkin "leikkinyt" lumella hieman eksoottisimmilla vekailla. Mm. Ferrareilla. :ahem:Tällainen http://www.wrc.com/en/wrc/news/september/gt-cup/page/1799--12-12-.html
Viisi valikoitua (asfaltti)kisaa WRC:stä ja ERC:stä GT-autoille.
E: Suomessa voitaisiin seurata ajan henkeä. SM-sarjaan tuskin saataisiin riittävästi uusia autoja soralle ja lumelle, mutta F-ryhmään voisi vihdoinkin sallia esim. MR2:set.
Mikä ihmeen hinku teillä on saaha mahollisimman kalliita aihioita ralliin? Kellään oo vara ajaa nykysilläkään.Ja tietenkin ihan halpis "GT"-autoja olisi joku Fiat X1/9 jota käytettiin jo 70-luvulla ja käytetään tänäkin päivänä esim. jääradalla, sprintissä ja autokrossissa. Ja sitten tietenkin jos vuosimallista on kiinni niin Mercedes SLK, BMW Z3 tai Honda S2000 ovat jo sen verran vanhoja, että katto kiinteäksi hitsattuna varmasti sopisi sekaan.
Mutta taitaa olla nyt niin, että jo BMW:n 3-sarjan Compact-malli on jo AKK:lle liikaa, koska luokitus puuttuu.
Ei tässä kukaan ole haluamassa, että kilpailukykyisen kaluston hinta nousee normiharrastajan ulottumattomiin. Enempi halutaan sitä visuaalis-auraalista viihdykettä, muutama outolintu lisää ei olisi kaiketi pahitteeksi kiinnostavuuden kannalta. Kuitenkin se auton merkitys ainakin A -ja B-junnuissa on melko pieni etenkin talvella.Mikä ihmeen hinku teillä on saaha mahollisimman kalliita aihioita ralliin? Kellään oo vara ajaa nykysilläkään.
Ei ole kansalliset luokitukset ilmaisia, käsittääkseni parin tonnin hintainen leima papruissa. Ja mitä tulee aihion valintaan, niin tätähän on ralli.netin puolella jo jauhettukin, mutta sanotaan uudelleen: mitä käytännön merkitystä on enää luokkarilla jos autosta jää jäljelle korin muodot? Nykyisellään Mk2 Escortiin saa hitsata toisen auton takasillan, vaihtaa suorakytkentälaatikon vapailla välityksillä ja nokalle merkin sisältä toisen auton koneen? Vähän uudempaan Hondaan (ei liene tarpeellista nimetä mallia) toki ei onnistu moinen, mutta perusidea tuli kaiketi selväksi?Uutinen: Nykyään saa luokitella auton kansallisesti. Tulossa mm. äffään 940 Volvo ja huhujen mukaan myös se Compacti. Oli sillä aihion valinnalla jotain rajotuksia, niinkun sarjatuotanto ja 4 istumapaikkaa. 2+2 luulis kelpaavan. Eikun vaan luokittelemaan loistoautoja niin sillähän niitä saa.
Isot pojat ajelee isossa maailmassa näillä 991 RS tason Porshceilla RGT-luokan suojissa. Suomen hintatasoon yms. seikkoihin suhteutettuna joku 993 tai 996 GT3 Possut tai jopa 964 Club Sportit olis ihan riittävän "GT":tä. Samoin A-ryhmän luokitukset omaava MA70 Supra olisi ihan bueno. Tosin ne A-rymän luokitukset taisi olla 3-litraiselle vaparille (7M-GE) josta ei tainnut vakiona edes 200 hepoa irrota, mutta jos Turbo-koneita saisi käyttää, niin 7M-GTE 3-litrainen Turbo tai Japanin sisämarkkinoilla saatavilla ollut 2JZ-GTE 2.5 TwinTurbo olis ihan soivia pelejä. Ja kansallisilla luokituksilla vaikka sitten Mk.IV korinenkin Supra.Ei tässä kukaan ole haluamassa, että kilpailukykyisen kaluston hinta nousee normiharrastajan ulottumattomiin. Enempi halutaan sitä visuaalis-auraalista viihdykettä, muutama outolintu lisää ei olisi kaiketi pahitteeksi kiinnostavuuden kannalta. Kuitenkin se auton merkitys ainakin A -ja B-junnuissa on melko pieni etenkin talvella.