Mä yritän kovasti päässäni nyt miettiä minkälainen on vitun kyrvät. Kaipa se on ihan normaali hetero-kyrpä sitten?:doubtful:Vitun kyrvät.
Itse näkisin, että kyseessä on viisi lasta synnyttäneen naishenkilön pojat.Mä yritän kovasti päässäni nyt miettiä minkälainen on vitun kyrvät. Kaipa se on ihan normaali hetero-kyrpä sitten?:doubtful:
Ja tuskin noilla rahoilla kovin kummoista osaa moottorikustannuksista saa katettua. Uskon Ferrarin ja Mersun syytäneen ihan tajuttomia summia noihin.Eihän F1 ole mikään jokkisluokka. Ei se moottori siitä yhtään halpene, että sille laitetaan joku keinotekoinen hintalappu. Saahan jokainen talli ostaa halvemman moottorin mistä vain haluaa. Ja jos kaikki moottorit ovat liian kalliita, pitää korjata moottorisääntöjä eikä mitään keksittyä hintalappua.
Huomaatko oman epäloogisuutesi?Saahan jokainen talli ostaa halvemman moottorin mistä vain haluaa. Ja jos kaikki moottorit ovat liian kalliita --
The most important thing is that Honda’s new fuel cell system is one-tenth the cost of previous versions and — for the first time — fits neatly under the car’s hood, taking up no more space than a typical V-6 engine. ––
“Compared to 10 years ago, I think fuel cell vehicles have developed significantly in terms of the technology,” said Takahiro Hachigo, who took over as Honda’s president and chief executive in June. “Ten years ago, we said fuel cells could not be driven in cold weather, for example, and that the hardware was too heavy. Today – fuel cells are equal to gasoline engine cars.” The next step, he said, is figuring out how to mass produce them affordably.
Voisitko perustella väitettäsi?Huomaatko oman epäloogisuutesi?
F1-sarjan pitäisi ehkä hylätä nämä naurettavat hybridit ja joko palata perinteisiin, aitoihin bensakoneisiin tai sitten miettiä jotain pitkällä aikavälillä kestävää teknologiaa. Jos joku haluaa valehdella itselleen, että F1-tekniikalla on mitään tekemistä katuautojen kanssa, niin sitten voitaisiin kääntää katseet polttokennoihin.
Honda's New Hydrogen-Powered Vehicle Feels More Like A Real Car
Jopa F1-budjetti (josta moottorin osuus on vain osa) on aika marginaalinen keskikokoisen valmistajan/konsernin useiden miljardien (!) vuosittaisen R&D-budjetin rinnalla ja sitten se ero mikä nyt ylipäänsä on kymmenyksen hakemisen ja tavallisen kauppamatkan välillä, eli jos jotain oivallettaisiinkin vaihteeksi moottoriurheilun kautta, niin se jouduttaisiin kuitenkin uudelleen soveltamaan jos se on siis sovellettavissa ollenkaan kestävyyden yms. takia. Pääasiassahan moottoriurheilun innovaatio tähtää paremman kilpa-auton tekemiseen, ei paremman henkilöauton tekemiseen. Ainakaan valmistajan tekninen edistyksellisyys ei ole mitenkään riippuvainen globaalin moottoriurheiluohjelman omaamisesta.Voisitko perustella väitettäsi?
Valmistajien väliset erot jo kertovat kuinka valmistajalla ei ole mitään valmista tekniikkaa olemassa hyödyntääkseen mahdollisimman hyvin annettua polttoainemäärää, valmistajat eivät siis ole teknillisesti tarpeeksi edistyneitä tähän tekniikkaan. Nimenomaan moottoriurheiluohjelman avulla bensan hyötysyhdetta yritetään parantaa. Valmistajat eivät edes tienneet suoraan, että millaisia muotoja männässä ja polttokammiossa tulee olla. Kyllä näistä tulee tärkeää tutkimusdataa siviiliautojen kehitykseen.Jopa F1-budjetti (josta moottorin osuus on vain osa) on aika marginaalinen keskikokoisen valmistajan/konsernin useiden miljardien (!) vuosittaisen R&D-budjetin rinnalla ja sitten se ero mikä nyt ylipäänsä on kymmenyksen hakemisen ja tavallisen kauppamatkan välillä, eli jos jotain oivallettaisiinkin vaihteeksi moottoriurheilun kautta, niin se jouduttaisiin kuitenkin uudelleen soveltamaan jos se on siis sovellettavissa ollenkaan kestävyyden yms. takia. Pääasiassahan moottoriurheilun innovaatio tähtää paremman kilpa-auton tekemiseen, ei paremman henkilöauton tekemiseen. Ainakaan valmistajan tekninen edistyksellisyys ei ole mitenkään riippuvainen globaalin moottoriurheiluohjelman omaamisesta.
F1:n moottori on protomalli. Aika harvassa tuotteessa protomalli sellaisenaan päätyy tuotantoon. Soveltaen keksittyjä tekniikoita yleensä käytetään. Veikkaan, että Audi on saanut paljon apua dieselmoottorin kehitykseen WEC-sarjasta.Onko oikeasti konkreettisia esimerkkejä? F1:stä tai muualtakaan? Valmistajat tunnu antavan niitä itsekään, tilalla vaan sitä perusmarkkinointijargonia. WEC:ssä Audi käyttää sähköistä ahdinta ja laser-etuvaloja, mutta suht samaan aikanaan nämä ovat kuitenkin ilmestyneet henkilöautokonsepteihin/prototyyppeihin eli missä ne nyt sitten lopulta keksittiin. Toyotasta Toyota Priukseen on päätynyt mikrokontrolleri, siis ei edes mekaaninen osa. Tuntuu että usein kokeillaan jotain hyvää vauhtia aiemmin moottoriurheilusta riippumatta kypsynyttä juttua ja sitten yritetään maalata kuvaa, että se keksittiin kilpa-autossa. Ainakin WEC:ssä jossa tämäntyyppinen markkinointi aggressiivisempaa ja fanien suhtautuminen sinisilmäisempää
Ainakin McLaren ja Ferrari ovat molemmat käyttäneet katuautoissaan F1-autoihinsa kehittämäänsä tekniikkaa, eli ainakin näiden tallien kohdalla F1-tekniikalla on tekemistä katuautojen kanssa.Huomaatko oman epäloogisuutesi?
F1-sarjan pitäisi ehkä hylätä nämä naurettavat hybridit ja joko palata perinteisiin, aitoihin bensakoneisiin tai sitten miettiä jotain pitkällä aikavälillä kestävää teknologiaa. Jos joku haluaa valehdella itselleen, että F1-tekniikalla on mitään tekemistä katuautojen kanssa, niin sitten voitaisiin kääntää katseet polttokennoihin.
Honda's New Hydrogen-Powered Vehicle Feels More Like A Real Car
Eivät ole, eikä noilla valmistajilla ole enää mitään tekemistä kuluttaja-autojen kanssa. Ainoa viittaus McLarenin kohdalla oli "F1-inspired technology" tarkoittaen F1-sarjassa laitonta puoltavaa jarrutusta, F1-sarjassa laitonta kaksoiskytkimellistä vaihdelaatikkoa sekä sitä, että vaihdelaatikossa on seitsemän pykälää.Ainakin McLaren ja Ferrari ovat molemmat käyttäneet katuautoissaan F1-autoihinsa kehittämäänsä tekniikkaa, eli ainakin näiden tallien kohdalla F1-tekniikalla on tekemistä katuautojen kanssa.
Ferrari ja FIAT? Mclaren-Honda ja Honda?Eivät ole, eikä noilla valmistajilla ole enää mitään tekemistä kuluttaja-autojen kanssa. Ainoa viittaus McLarenin kohdalla oli "F1-inspired technology" tarkoittaen F1-sarjassa laitonta puoltavaa jarrutusta, F1-sarjassa laitonta kaksoiskytkimellistä vaihdelaatikkoa sekä sitä, että vaihdelaatikossa on seitsemän pykälää.
Mielestäni sekä Ferrari että McLaren molemmat tekevät edelleen katuautoja eli voisi kysyä, että missä ulottuvuudessa sinä oikein elät.Eivät ole, eikä noilla valmistajilla ole enää mitään tekemistä kuluttaja-autojen kanssa. Ainoa viittaus McLarenin kohdalla oli "F1-inspired technology" tarkoittaen F1-sarjassa laitonta puoltavaa jarrutusta, F1-sarjassa laitonta kaksoiskytkimellistä vaihdelaatikkoa sekä sitä, että vaihdelaatikossa on seitsemän pykälää.
En kyllä ole koskaan kuullut tuota perustelua. Eihän edes FIA voisi valehdella noin räikeästi, koska kyllä hekin ymmärtävät, että monimutkaisempi paketti on myös paljon kalliimpi.Toisaalta, kun V8 koneista haluttiin siirtyä täysin uusiin hybridi-järjestelmiin, niin sitähän perusteltiin säästöjen kannalta.
Käsi ylös kuinka moni uskoi että moottorityypin vaihto ja autojen rakentaminen kokonaan uusiksi olisi jotenkin halvempaa?
Muistelisin että tuota perusteltiin osittain nimenomaan halvemmilla moottoreilla koska moottorien/vaihteistojen ym. määrä kaudessa putoaa samalla.En kyllä ole koskaan kuullut tuota perustelua. Eihän edes FIA voisi valehdella noin räikeästi, koska kyllä hekin ymmärtävät, että monimutkaisempi paketti on myös paljon kalliimpi.
Oman muistin mukaan perustelu meni niin, että moottorit ovat aluksi kalliita, mutta ajan kanssa, kun kehitystä jäädytetään tulevat halpenemaan.Muistelisin että tuota perusteltiin osittain nimenomaan halvemmilla moottoreilla koska moottorien/vaihteistojen ym. määrä kaudessa putoaa samalla.
Toki omaa muisteloa, voin muistaa väärinkin, vahvasti vain jäi mieleen että miten kehitystyön lisääminen muka tuo säästöä......
Jep tämänsuuntaista muistelin myös.Oman muistin mukaan perustelu meni niin, että moottorit ovat aluksi kalliita, mutta ajan kanssa, kun kehitystä jäädytetään tulevat halpenemaan.
Taisi mennä lopussa vielä vähän tuon alle, jossain tuo vasta mainittiin tai sitten luku oli puntia. Ei tietenkään verrannollinen koska silloin oli täysjäädytys.Muistaakos kukaan muuten mitä noi viimeset V8-myllyt maksoi asiakastalleille? Eikös ne olleet jotain 10-15m€ luokkaa?