GT & Protot 2015

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Palttalan tiimi ei tainnu varsinasesti iloita saamistaan lisäkiloista kisaan.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Ei nyt aivan tarkkaan ottaen tähän ketjuun kuulu mutta sopivin ketju kuitenkin.

VLN kilpailu 61. ADAC Westfalenfahrt Nordschleifellä keskeytettiin punaisilla lipuilla, auto yleisön joukossa turva-aitojen takana.

Niko Nurmisen Facebookista: "Race stopped and won't continue anymore after the serious accident where Nissan GTR got airborne and landed in the middle of spectators area. No more official information right now."

EDIT: Ilmeisesti yksi katsoja kuollut: http://www.vln.de/de/news/3844/vln-auftaktrennen-unfallbedingt-abgebrochen.html
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Ei riittänyt kiitorataa laskeutumiselle:

 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Paha paikka kuskille, kun tietää olleen osallisena jonkun katsojan kuolemassa. Oudosti lähti lentoon.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Mitenkähän noilla kisavehkeillä tuo flugplatz, vetävätkö kaasu pohjassa vai hölläävätkö/tai napauttavat jarrua? Simuissa ainakin yleensä suotavaa
jompikumpi tehdä, ei niinkään varsinaisen lennon estämiseksi mutta auto keventää niin ettei muuten saa seuraavaan mutkaan kääntymään/hidastumaan.

edit. siis nimenomaan ennen huippukohtaa jolloin esim jarruttaminen painaa keulan rataan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Joitain-VLN koosteita on tullut katsottua silloin tällöin. GT3:sten ym. kikareiden meno näyttikin aika extremeltä Nordschleifellä jo aiemmin.

Toki en kyllä olisi uskonut tuollaiseen puolittaiseen backflippiin niilläkään vehkeillä :eek!:

Voisin äkkiä spekuloida, että saattaapi tietää muutoksia Flugplatzin ja Pflanzgartenin nyppyihin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jos nyrbää lähdetään muuttamaan niin häviää kyllä juuri se idea miksi siellä ajetaan. Siksi että se on rehellinen kilparata vaaroineen
eikä steriili ja yhdentekevä nykyrata. Ei sinne edelleenkään ole kenenkään pakko mennä, ajetaan niitä sarjoja siellä ja hyväksytään
satunnaiset haverit. Sitä moottoriurheilu on.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Toki en kyllä olisi uskonut tuollaiseen puolittaiseen backflippiin niilläkään vehkeillä :eek!:
Tuo backflip on kyllä todella outo, jotain normaalista poikkeavaa on tapahtunut. Onhan tuosta Flugplatz:n yli vedetty GT -autoilla monta (sataa)tuhatta kertaa eikä moista ole muistini mukaan tapahtunut aikaisemmin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Slovakiaringin hyppyri muutettiin sen jälkeen kun joku selätti GT-auton. Siellä kaikki autot nosti keulaa enemmän kuin tuossa Nordschleifen nyppylällä. Taisivat kisoissa jopa suosiolla nostaa siihen.

Hyvässä kelissä tuossa Flugplatzin nypyssä GT-autot nostaa keulaa joka kierroksella. Ei silti ole tiedossa yhtään ulosajoa tai edes vaaratilannetta sen takia.

En ihmettele jos autosta löytyy jotain vikaa. Nissanin auto oli uusi kehitysversio, mm. uusi aeropaketti.

Toivottavasti rataa ei lähdetä pilaamaan tämän takia. Korkeampi aita ja yleisö kauemmas tai katselualue kokonaan kieltoon.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuo backflip on kyllä todella outo, jotain normaalista poikkeavaa on tapahtunut. Onhan tuosta Flugplatz:n yli vedetty GT -autoilla monta (sataa)tuhatta kertaa eikä moista ole muistini mukaan tapahtunut aikaisemmin.
Kuten jo tuli ilmi niin kyllähän se nimenomaan on ollut normaalinäky GT3 ja vastaavilla. Lisäksi vuosi sitten Nissanilla ilmeisesti oli juuri ongelmaa tämän kanssa.

http://i.imgur.com/joDr4D5.jpg
http://i.imgur.com/rolRDFz.jpg
http://i.imgur.com/Gyi6n23.jpg
http://giant.gfycat.com/FearfulAshamedAlligatorgar.gif

Flippiä ei ole tainnut tapahtua tai ei ainakaan kovin yleisessä tiedossa sitten Winkelhockin.

En kyllä näe pitkällä aikavälillä muuta vaihtoehtoa kuin tuon Flugplatzin vetäminen matalaksi. GT3-autoja on niin paljon liikenteessä, että niitä ei voi bannata ja tuskin voi perusteellisesti muuttaakaan (FIA:lta ja ACO:lta löytyisi kyllä varmaan valmista tutkimusta LMP:n lento-ongelmien osalta). Katsomoa voi siirtää, mutta autot voi edelleen lentää ja siitä tuskin pitävät kuskit, teamit tai valmistajat.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Aikalailla selventävä oli tuo SCJ:n kuvakertomus. Kiitos siitä.
Mulle tuo kertoi sen että flippaamisen vaara muodostuu enimmäkseen siitä että seuraava mutka on liian nopea -> hyppyriin on tultava liian kovaa. Muutoksen paikka.
Voihan autojakin muuttaa siten etteivät flippaisi, tai vaikka vetää ikuiset tuplakeltaiset tuolle alueelle, mutta sellaiset vaatimukset lienevät kohtuuttomia.

En kyllä näe pitkällä aikavälillä muuta vaihtoehtoa kuin tuon Flugplatzin vetäminen matalaksi.
Samaa mieltä. Tai nyppylää seuraava mutka niin jyrkäksi että pitää jarruttaa reilusti aikaisemmin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Jotenkin vaan vierastan ajatusta, että rataan koskettaisiin (poislukien suoja-aidat). Mun mielestä Nordschleife on ennen kaikkea entisaikojen kilparata, eikä sitä kuuluisi muutella. Nopeammalla kalustolle on Nürrellä GP-rata. Katsokaa, mitä GT3-autoissa voi muuttaa. Ja jos autot edelleen liian vaarallisia, niin sitten GT3:a ei enää Nordschleifelle. Tietysti ratayhtiö voi olla eri mieltä jos haluaa GT3:n säilyttää, vaikka se vaatisi rataan koskemista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jollei nyppyjen loivennus kävisi niin hidastusshikaani juuri ennen nyppylää. Sama ennen Pflanzgarten 2:een tuloa.

Nuo paikat ovat helvetin vaarallisia tusinauunojen sunnuntaisuhailuissakin.


Sitten voisi ekstremeukot käyttää normiprofiiliakin halutessaan.
 
Ylös