Talvitestit kaudella 2015

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Aiemmin saamani tieto renkaiden laadusta olikin virheellinen.

Eipä tuossa muuta virhettä näyttäisi olevan, paitsi musta on ilmeisesti niin sanottu "winter hard", joka on vain testeihin suunniteltu rengas, joka toimii hyvin myös viileämmissä lämpötiloissa.

Edit: lisätään vielä, että tämä siis tuon linkkaamasi sivuston mukaan. Se päteekö se kuvissa renkaissa oleviin värityksiin on taas eri asia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
mersu hajos, liekö tarkoituskin oli ajaa niin kauan, että jotain pettää, että nähdään mikä on heikko lenkki. Valtavat kierrosmäärät vois viitata siihen.
 

Hakseli90

Kohti uusia pettymyksiä
Liittynyt
29.12.2010
Viestit
317
Sijainti
Turku
Rosberg paukuttanut jo päälle 100 kierrosta.

1 Nico Rosberg Mercedes 1m22.810s
2 Felipe Nasr Sauber 1m23.754s +0.944
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m24.074s +1.264
4 Felipe Massa Williams 1m24.896s +2.086
5 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m25.101s +2.291
6 Pastor Maldonado Lotus 1m25.561s +2.751
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1m34.776s +11.966
8 Fernando Alonso McLaren 1m35.553s +12.743
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Rosberg paukuttanut jo päälle 100 kierrosta.

1 Nico Rosberg Mercedes 1m22.810s
2 Felipe Nasr Sauber 1m23.754s +0.944
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m24.074s +1.264
4 Felipe Massa Williams 1m24.896s +2.086
5 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m25.101s +2.291
6 Pastor Maldonado Lotus 1m25.561s +2.751
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1m34.776s +11.966
8 Fernando Alonso McLaren 1m35.553s +12.743
Onkohan Mersu keksinyt jotain tästä testaamisesta mitä muut eivät. Taitaa tulla jo toinen vuosi kun Mercedes ajaa kahdet testit siinä missä muut yhdet. Ainakin kierrosmäärissä mitattuna.
 

Boomcity

Member
Liittynyt
15.3.2013
Viestit
17
Räikkönen rikkonee 90 kiekan rajan :thumbup:
ferrarin mylly vaikuttaa kyllä todella hyvältä :)
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Omaan korvaan manitsemasi pörinä ei liity mitenkään "luistonestämiseen". Ääni kuuluu selkeästi kaasun noston/keventämisen yhteydessä (anti-lagi systeemi tms?.) Aina kun kuljettaja painaa lämän pohjaan, kone kuulostaa soivan varsin puhtaasti.


Viimeisessä mutkassa havaitsee helpoiten. Honda tosin ei tunnu käyvän puhtaasti yhdessäkään radan kohdassa.

Edit: kolmen minuutin jälkeen enemmän materiaalia viimeisestä mutkasta.
Hyvä huomio. Todennäköisesti noista löytyy molemmat ominaisuudet.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Pörinän ääni tulee kun moottori ei käy kaikilla sylintereillä, äänen kuuluminen jarrutuksen aikana liittynee bensan säästöön. Heti jarruksien jälkeen kuljettaja siirtää taas jalkaa kaasulle, hieman ennen mutkan apeksia jolloin ääni kuuluu edelleen.

Tällä videoalla sylintereiden lepuuttaminen korostuu, kun ajetaan kostealla radalla.
http://www.katsomo.fi/?progId=438876
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Hondan muita kovempi ääni voi johtua siitä ettei energiaa oteta talteen yhtä paljon ainakaan vielä
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Pörinän ääni tulee kun moottori ei käy kaikilla sylintereillä, äänen kuuluminen jarrutuksen aikana liittynee bensan säästöön. Heti jarruksien jälkeen kuljettaja siirtää taas jalkaa kaasulle, hieman ennen mutkan apeksia jolloin ääni kuuluu edelleen.

Tällä videoalla sylintereiden lepuuttaminen korostuu, kun ajetaan kostealla radalla.
http://www.katsomo.fi/?progId=438876
Juu, ei. Ei siirrä. Jalat pysyy paikallaan koko ajan. Sekä jarruksien että kaasun jalka.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Juu, ei. Ei siirrä. Jalat pysyy paikallaan koko ajan. Sekä jarruksien että kaasun jalka.
En tarkoittanutkaan pedaalia vaan kaasua. Jalka siirtyy kaasulle silloin kun kaasupedaalia ruvetaan painamaan. Ei pedaalit jalkaa siirtämättä liiku :)
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Juu, ei. Ei siirrä. Jalat pysyy paikallaan koko ajan. Sekä jarruksien että kaasun jalka.

Pitänee tuoda veitsi ja kasa hiuksia mitä saat halkoa.. vai pitäiskö kokeilla halkasta se kuuluisa pill*%÷n kesäkarva?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Pörinän ääni tulee kun moottori ei käy kaikilla sylintereillä, äänen kuuluminen jarrutuksen aikana liittynee bensan säästöön. Heti jarruksien jälkeen kuljettaja siirtää taas jalkaa kaasulle, hieman ennen mutkan apeksia jolloin ääni kuuluu edelleen.

Tällä videoalla sylintereiden lepuuttaminen korostuu, kun ajetaan kostealla radalla.
http://www.katsomo.fi/?progId=438876

Jos jarrutuksessa pitäisi säästää maksimaalisesti polttoainetta, niin varmaan laittaisivat kaikki pytyt pimeiksi?
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jos jarrutuksessa pitäisi säästää maksimaalisesti polttoainetta, niin varmaan laittaisivat kaikki pytyt pimeiksi?
Ehkä pienellä vedolla halutaan tasapainottaa autoa jarrutuksen aikana?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Tai sitten halutaan pitää ahtoja yllä? Muuten pitäisi pyörittää turboa sähkömoottorilla, sekin lienee mahdollista?
 
Ylös